- 6.11.2022 klo 11:05 / Mitsubishi poistuu Euroopan markkinoilta?
Onko Mitsubishi Eclipse Cross PHEV mitsun omaa tuotantoa? Valmistetaanko missä päin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
teme565 sanoi:Rönkkö näköjään jäänyt eläkkeelle kesällä. Selittää sen, miksi Iltalehden autoartikkeleissa on ihan nevöhööd-toimittajien nimiä kirjoittajina.
Se on vielä aito Mitsu. GS-perusrakenne on edelleen sama kuin 15-vuotta sitten Outlanderissa, Lancerissa ja erittäin monessa muussa silloisessa yhteistyöajokissa https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_GS_platformPaukku sanoi:Onko Mitsubishi Eclipse Cross PHEV mitsun omaa tuotantoa? Valmistetaanko missä päin?
Sen verta offtopiccia, että Rönköllä ei useinkaan ollut faktat ihan hallussa - tai sinnepäinkään. Tuli joskus jopa meilailtua hänen kanssaan virheellisistä tiedoista artikkeleissa, mutta ei suostunut myöntämään virhettänsä. Mutta kieltämättä Rönkön juttuja luki silti mieluummin kuin nykyisiä IL:n autojuttuja.teme565 sanoi:EDIT: Mietin jo että jos Pentti Rönkkö olisi ollut artikkelin kirjoittaja, niin olisi kyllä huomattavasti selvemmin tuotu esiin että kyseessä on käytännössä sama auto kuin Renault Captur, mutta Rönkkö näköjään jäänyt eläkkeelle kesällä. Selittää sen, miksi Iltalehden autoartikkeleissa on ihan nevöhööd-toimittajien nimiä kirjoittajina.
No niin, Outlander palaa Euroopan markkinoille.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Teknikens Världissä Euroopan myyntijohtaja kertoi, että tekevät töitä auton sovittamiseksi Euroopan markkinoiden toiveisiin. Vanha mallihan tuo alkaa olla jo myyntiin tullessaan.Varsinkin jos vielä himpuloidaan vuosi tai puolitoista ennen kuin autoja saa luovutukseen?
Outlander on ihan eri auto mitä tuo captur/asx.Renault Captur Mitsubishin logoilla,
Wikistä luettua: Uusi Outlander perustuu samalle perusrakenteelle kuin esim. Quashqai vuodesta 2013. Samalla rakenteella on lukuisia Nissaneita ja Renaulteja, nykymallejakin. Sen sijaan PHEV:n voimalinja on jatkokehitelmä edellisen polven Outlanderista, nyt 20kWh ajoakulla. https://en.wikipedia.org/wiki/Renault–Nissan_Common_Module_Family#CMF-C/DKuis aito Mitsu tuo on? Konsernin perusrakenne joo mutta onko tekniikka Mitsua vaiko konsernia?
On toki, eikait kukaan ole muuta väittänytkään.Outlander on ihan eri auto mitä tuo captur/asx.
Mutta itseänikin kiinnostaisi tämän outlanderin taustat, paljonko on lainattu muilta..
Mikä mahtaa valmistajan / omistajan tavoite olla tällaisessa strategiassa? Pidetään merkki ja organisaatio Euroopassa hengissä jos vaikka joskus tulisi taas omaa tuotetta? Vai onko Rellulla niin paljon ylimääräistä kapasiteettia, että kannattaa painaa omia malleja riittävän huokealla jotta myös toinen merkki voi tehdä niillä bisnestä?Nostalgiannälkäisille varmaan menee muutama Colt kaupaksi mutta siinä se sitten taitaa ollakin.
Tuo olisi hyvä selitys jos olisi Pajero ja tila-auto edelleen myynnissä, mutta kun eivät ole.Olisikohan tässä taustalla se, että pitää saada Mitsun malliston päästöjä alaspäin. Eikös EU:n säädöksissä ole joku tietty keskiarvo (muistaakseni 95g/km), jonka alle malliston päästöjen pitää mennä tai tulee sakkoja? Tuomalla pienehköt Colt ja ASX mallistoon mukaan saadaan keskiarvoa varmaan painettua alaspäin
Tuo olisi hyvä selitys jos olisi Pajero ja tila-auto edelleen myynnissä, mutta kun eivät ole.
Vai onko muualla Euroopassa vielä muitakin Mitsuja myynnissä? Pajero ainakin tapettiin kokonaan.
Suzukina ja Mazdana myytävissä hybridi-tojotissa on kyse tuosta eli päästörajojen alittamisesta.