https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mitä autosi toimintoa tai painiketta käytät eniten ajaessasi?

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Toivottavasti käsissäsi on eniten ratti. Manuaalilla ajavilla saattaa olla kakkossijalla vaihdekeppi, mutta mitäpä sormeilet näiden jälkeen seuraavaksi eniten autossasi?

Mietin tänään ajellessa omaa ajamistani ja nauroin epäuskoisena hyvän tovin kun tajusin että minulla on jatkuvasti peukalo pyörittämässä ratin vasemman keskipuolan stereoiden äänenvoimakkuusrullaa  ;D  Ihan kiistaton kunkku.
 
Vilkkuviikseä.

Valoassistentin ansiosta nelossijalla ollut valonvaihdin ei enää vaadi räpläystä, sadetunnistimen ansiosta pyyhkijät ei vaadi räpläämistä eli noussee sitten vakkarin viiksi perinteisille kärkipaikoilla.

Minä en noin yleisesti ottaen räplää ajaessa mitään.

Ja siis manuaalimiehenä en laske vaihdekeppiä, kärkisijoille se nousisi räsässä automaagillakin kas kun pitää parkata ja pysähtyä. Heii.... lasketaanko käsijärru? Se nousee heti vilkkuviiksen jälkeen... niin ja käynnistyspainike. Tosin otsikossa puhutaan ajaessa eli näitä ei liene lasketa.
 
Radion kanavanvaihtonappulaa joko ratista tai sitten ihan ratiosta ittestään.
 
Töötti? No ei sunkaan.
Viikseä ei lasketa? Vilkkua siis?
Kyllähän ajaminen on se ykkösjuttu.
Navi varmaan, se kun sika... sekoilee.
 
Tulee sen verran paljon ajettua maantietä, että listassa seuraavana taitaa olla vakionopeudensäädin. Sitä tulee näpräiltyä 80 kmh rajoituksella 90, satasella 110 ja satakakskymppisellä 132. Kaupungissa 45, 55, 65 jne. Useimmin tuota tulee tienpäällä käytettyä varmaan kuin vilkkua... ?
 
Pitkiä valoja päälle ja pois, kesällä se jää pois ja siten radiokanavat?
 
Kaasu ja jarru......
 
Vakionopeussäädintä tai vilkkua tulee käytettyä eniten, riippuen siitä millaista tietä ajelen ja paljonko on muuta liikennettä.
 
Penguin sanoi:
Vakionopeussäädintä tai vilkkua tulee käytettyä eniten, riippuen siitä millaista tietä ajelen ja paljonko on muuta liikennettä.

Tuohon se menee. Vakkariinkaan ei kovin usein ole tarvis puuttua, jos liikenne soljuu sujuvasti, mutta vilkkua tarvii jokaisessa ohituksessa. Vakiovakkarikin saattaa olla samassa lukemassa kymmeniä kilometrejä. Ei silloin tarvi kaasuunkaan, jarrusta puhumattakaan, koskea.
 
Tarkennan edellistä kirjoitustani eli vakkarin joutuu säätämään,kun nopeusrajoitukset vaihtelevat ja vilkkua vilauttelemaan, kun hitaampia tulee vastaan perä edellä.
 
JiiJii71 sanoi:
No tuon voit jättää ACC:n päänvaivaksi.

Osalle meistä on hyvä olla matkustajina autossa, osa on pakostakin matkustaja... osa haluaa ajaa....
 
On tuo pääsiäistipu räsä ihmevempele!

Itse räplään neuroottisesti ratin rullasta sitä tietokonenäyttöä! Hetkellinen kulutus, lämmöt, keskikulutus, range, hetkellinen kulutus jne!
Tullut kyllä maanikko tuon kanssa.
Vilkkua käytän joskus kun näpräämiseltä ehdin. Vakkaria käytän laiskasti.
 
dingdongpingpong sanoi:
Osalle meistä on hyvä olla matkustajina autossa, osa on pakostakin matkustaja... osa haluaa ajaa....

Toiset taas valittaa siitä ettei AAC toimi lumisateessa ym loskakeleissä.
 
focceristi sanoi:
On tuo pääsiäistipu räsä ihmevempele!

Itse räplään neuroottisesti ratin rullasta sitä tietokonenäyttöä! Hetkellinen kulutus, lämmöt, keskikulutus, range, hetkellinen kulutus jne!
Tullut kyllä maanikko tuon kanssa.
Vilkkua käytän joskus kun näpräämiseltä ehdin. Vakkaria käytän laiskasti.
Juu ja kun noihin kyllästyy, niin sitten lähetellään sähköposteja kojelaudan telineessä olevasta puhelimesta. Saa työmatkan kätevästi hyötykäyttöön ;) Ja kun mailit on lähetetty niin sitten kommentoidaan AS:lle.
 
Kyllä se on ACC:n hallintanäppäimet vasemmassa puolassa ratissa.
 
Start/stop pois päältä!