https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mistä kloonatut TPMS anturit?

Ja paristonkin voi tinata itse kun se loppuu.
Yhden olen jo avannut ja tutkinut, normi nappi siellä oli, 2032 lithium jossa juotos korvat.

Ei niissä ole mitään pakko vaihtaa.
Itselle järjestelmä tuttu jo moottoripyörästä johon tuon asensin vuosia sitten.

 
Ilkka sanoi:
Ja paristonkin voi tinata itse kun se loppuu.
Yhden olen jo avannut ja tutkinut, normi nappi siellä oli, 2032 lithium jossa juotos korvat.

Ei niissä ole mitään pakko vaihtaa.
Itselle järjestelmä tuttu jo moottoripyörästä johon tuon asensin vuosia sitten.

Itse tinailussa on vain se ongelma, että pitäisi olla joko ylimääräinen setti antureita tai sitten rengaskone itsellä, vähän huono alkaa rengasliikkeessä niitä tinailemaan. Entä kuinka anturin tiivistys avaamisen jälkeen?
 
Tuossa laittamasi kuvan mukaisessa anturissa on ainakin pösöissä ollut jonkin verran ongelmana venttiilin alumiinisen putken syöpyminen puhki. Noissa rebuilt kittiin kuuluu aina myös tuo putki eli itseasiassa kaikki muu paitsi itse anturi. Ei niitäkään nyt kuitenkaan siihen tahtiin mene nykyisin, että sen vuoksi välttämättä olisi vaihdettava. Venttiili noissa on ihan normaali ja sen voi kyllä vaihtaa samalla kuin renkaat.

$_12.JPG
 
pokkus sanoi:
Meinasin mainitakin tuosta panta-anturista. Niitäkin on käytössä joissakin malleissa. Rengasliike tosin sanoi, että ne on huonommat siitä syystä, että panta saattaa kierähtää ja aiheuttaa epätasapainon renkaaseen.
Pikkutippa Sikaa alle, niin ei varmasti kierähdä mihinkään. ;)
 
Paikallinen teki kloonit ja hyvin toimii.
Eli kannattaa kysellä heiltä, laitteet yleistyvät.
 
300e töineen, kun taas kiinteällä idllä olevat orkkikset 109kpl + työt + koodaukset...
 
Hyi helvetti. Pitikö tässä ostaa VAG ettei tämmöseen paskaan tarttisi sekaantua. Onko jossain listaa missä merkeissä tämä anturein toteutettu pellejärjestelmä on ja missä ei?
 
Autonvalinta on nykyään helppoa, kun tässä on tärkein valintakriteeri. 8)
 
Niin siis nämä anturithan on pakollisia kaikissa tämän vuoden puolella paukutelluissa autoissa. Tai siis niissä ensiasennusrenkaissa. Oli se auton merkki mikä hyvänsä.

Joku tästäkin hommasta käärii rahaa jonkin aikaa ja lopulta kun kassat on täynnä, palataan abs-kehälle. Siis sen jälkeen kun pari vuotta taistellaan kaiken maailman ongelmien kanssa.
 
Lukkomutter1 sanoi:
Niin siis nämä anturithan on pakollisia kaikissa tämän vuoden puolella paukutelluissa autoissa. Tai siis niissä ensiasennusrenkaissa. Oli se auton merkki mikä hyvänsä.

Joku tästäkin hommasta käärii rahaa jonkin aikaa ja lopulta kun kassat on täynnä, palataan abs-kehälle. Siis sen jälkeen kun pari vuotta taistellaan kaiken maailman ongelmien kanssa.

Ei ole anturit pakolliset, volkkarin ja muutamien muiden käyttämä passiivinen järjestelmä kelpaa yhtä hyvin.
 
Karvis sanoi:
Ei ole anturit pakolliset, volkkarin ja muutamien muiden käyttämä passiivinen järjestelmä kelpaa yhtä hyvin.
Nimenomaan näin. Ei voi ymmärtää tätä anturipelleilyä kun absit ja espit on kuitenkin joka autossa ja sitä myöten kilkkeet tuota passiivista järjestelmää varten valmiina.
 
Trollsten sanoi:
Nimenomaan näin. Ei voi ymmärtää tätä anturipelleilyä kun absit ja espit on kuitenkin joka autossa ja sitä myöten kilkkeet tuota passiivista järjestelmää varten valmiina.

Aktiivisen mittauksenkin nyt jollain tasolla vielä ymmärtää, mutta se on jo siten pipipäiden hommaa, että muistipaikkoja ei ole vähintään kahdeksaa.

Tosin tiedä häntä, miten anturien patterit kestävät Suomen talvessa. Jos ne nuukahtavat jo parin talven jälkeen, niin kalliiksi tulee rengaspaineiden mittaaminen.
 
Vempula sanoi:
Tosin tiedä häntä, miten anturien patterit kestävät Suomen talvessa. Jos ne nuukahtavat jo parin talven jälkeen, niin kalliiksi tulee rengaspaineiden mittaaminen.
0,82 euroa/päivä antureiden osalta.
 
Pelkästään virkamiesten ja edellisen hallituksen vika, kuten esim. hehkulamppujen käyttökielto pohjoisessa. Ja kaikki muu vastaava. Toivottavasti nyt tulee joku järkevyys näihin hommiin Suomen osalta.

Kohta varmaan kieltävät "kahdet renkaat"!
 
Varmasti tulossa...
Johan moottorin esilämmityskin on mahdotonta euro6 algoritmin vuoksi.
Ellei weba ja eber keksi kuinka paska kierretään.
 
Euro6 ei tee moottorin esilämmityksestä mahdotonta vaan auton valmistajien täysin luokattomat toteutukset. Kiertokonsti löytyy sopivalla elektroniikalla yleensä yhtä lämpötila-anturin tietoa manipuloimalla. Tuohon tietty menee aikansa että saavat tuon toteutettua niin, että se toimii kaikissa tilanteissa ja sillä aikaa varmaa lobataan myös auton valmistajia muokkaamaan softaansa. Nythän kyse on vain siitä että annetaan vikakoodi siitä kun eri lämpötila-antureiden lukemien välillä on "liian" suuri ero. Pelkästään ottamalla huomioon jo käynnistystä edeltävän lämpötilan eri antureilta olisi mahdollista huomata, että kas moottoria on lämmitetty, eipä huudellakaan mitään. Nykyinen toteutus saa jo -40°C lämpötiloissa aikaa vikakoodin, kun auto käynnistetään lämpimässä tallissa ja ajetaan sieltä ulos pakkaseen.
 
Kysely Volvohuollosta paljasti että jos talvirenkaissa ei ole antureita, pamahtaa varoitusvalo päälle ja eivät koodaa/pysty koodaamaan valoa pois. Koskee ainakin MY16-autoja. Kyllä on autoilu menossa kohta vastenmieliseksi -ei siis pelkästään HSL:n suunnittelemien ruuhkamaksujen takia. :mad:
 
Peeveli sanoi:
Kysely Volvohuollosta paljasti että jos talvirenkaissa ei ole antureita, pamahtaa varoitusvalo päälle ja eivät koodaa/pysty koodaamaan valoa pois. Koskee ainakin MY16-autoja. Kyllä on autoilu menossa kohta vastenmieliseksi -ei siis pelkästään HSL:n suunnittelemien ruuhkamaksujen takia. :mad:

Erikoista soutamista ja huopaamista Volvollakin tämän kanssa, ensin oli anturit kunnes siirtyivät passiiviseen systeemiin ja nyt taas on anturit käytössä ??? Joku varmaan laskenut että antureilla tekee mukavaa tiliä :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Erikoista soutamista ja huopaamista Volvollakin tämän kanssa, ensin oli anturit kunnes siirtyivät passiiviseen systeemiin ja nyt taas on anturit käytössä ??? Joku varmaan laskenut että antureilla tekee mukavaa tiliä :rolleyes:

+1

Ei ollut eu-herroillakaan muuta tärkeämpää tekemistä kuin saada tämmöiset rakkineet käyttöön autoilijoiden kiusaksi. :(

Niin pistää kiukuksi tuommoinen systeemi että kaupanpurkumietteet vaan lisääntyy. VAG:eissa sentään on se järkevämpi systeemi noista...
 
Toistaiseksi, kunnes astuu voimaan direktiivi, jonka mukaan kuljettajan on voitava tarkistaa renkaiden todellinen ilmanpaine poistumatta kuljettajanpaikalta ;)
 
Penguin sanoi:
Toistaiseksi, kunnes astuu voimaan direktiivi, jonka mukaan kuljettajan on voitava tarkistaa renkaiden todellinen ilmanpaine poistumatta kuljettajanpaikalta ;)

Eihän nyt noin puolivillaista järjestelmää missään tapaukseessa! Äkkiä EU-komitea pystyyn ja tavoitteeksi direktiivin ohjaama keskitetty satelliittiperustainen rengaspaineiden valvonta auton hätäpysäytystoiminnolla triggerin ollessa +/-0,1bar tehtaan ohjearvosta.
 
Ilkka sanoi:
Paikallinen teki kloonit ja hyvin toimii.
Eli kannattaa kysellä heiltä, laitteet yleistyvät.

Automyyjän - luonnollisesti luotettava taho - kanssa juttelin MB paineen valvonnasta, koskien S/W205 mallistoa, erilliset anturit on.

Kloonatuista sanoi että toimii, kerran, esim kesärenkaissa, syksyllä alle orginaalit ja seuraavana keväänä kloonianturit kesärilloissa niin eipä enää toimikkaan, systeemi unohtaa ne jotenkin.... :eek:

MB:n kpl hinta 85€, mutta orginaaleja varaosanumerolla saa mm ebaysta puolella siitä.