https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Millaisen "tila-auton" sinä haluaisit?


  • Äänestäjiä yhteensä
    24
P

pokkus

Vieras
Eli millaisen "normaalia" tilavamman auton sinä valitsisit itsellesi, jos ajatellaan, että auton tyypillä tai koolla ei olisi vaikutusta hintaan? Miksi valitsisit juuri sen vaihtoehdon itsellesi? Voit valita äänestyksessä yhden vaihtoehdon.

Omalla kohdalla minivan ei oikein ole omaan tyyliin sopiva, vaikka varmasti olisi äärimmäisen käytännöllinen. Farmareita täällä Jenkeissä on aika vähän tarjolla, joten valinnaksi jää SUV :) Tähän mennessä ollaan oltu tyytyväisiä valintaan.
 
Minivan, koska asun kaupungissa ja talviajoa on vähän, en omista venettä, hevosta tai kesämökkiä eikä tarvitse vetää traileriä tai peräkärryä. Avara tilankäyttö ja lastauskyky painava plussa.
 
Nyt jäi ymmärtämättä. Siis otsikossa puhutaan tila-autoista, mutta sitten siirrytään farmareihin ja SUVeihin? Eiväthän ne ole tila-autoja.
 
Marko_K sanoi:
Nyt jäi ymmärtämättä. Siis otsikossa puhutaan tila-autoista, mutta sitten siirrytään farmareihin ja SUVeihin? Eiväthän ne ole tila-autoja.

Tarkoituksena oli ajatella autoja, jotka nimenomaan ostetaan isomman tilan tarpeeseen. Ei keskittyä tila-autoon autotyyppinä. Ensimmäistä viestiä muokattu paremmin ymmärrettävään muotoon.
 
No niin, nyt selkisi ;)

Minä olen valinnut farmarin ja tila-auton. Omaan käyttöön SUVkin menisi, vaikka tilaa niissä kyllä harvemmin on ;)
 
Tilava farkku on ok, ja nykyiseen SUViini olen ollut siinä määrin tyytyväinen, että vastaava on vahva vaihtoehto jatkossakin, varsinkin, kun hintapuolelle piti ummistaa silmänsä ;).
 
Cadillac Escalade tai joku muu vastaava möhkö.
 
pokkus sanoi:
Miksi valitsisit juuri sen vaihtoehdon itsellesi?

Bmw 2 Active Tourer - saattaa olla hyvinkin seuraava kulkinen.

bmw-2series-active-tourer1.jpg


Nätti kuin sika pienenä, ja kahden aikuisen taloudelle passelinkokoinen, penkit kaatamalla lisäkuljetuskapasiteettiä saatavissa. Ryhdikkäämmästä ajoa-asennosta nauttii ja kun normi päivässä nousuja ja autoon menoja tulee kymmeniäkin ei autoon helposta kulkemisesta suinkaan ole haittaa.

Nykyinen MB-B on varsin OK tapaus meille.
 
Autojahan pitäisi kalustossa olla joka tarpeeseen ja vuodenaikaan. Toisinaan olisi käyttöä VW Multivanille - on mahdollista, että tuolla joskus korvataan nykyinen arjen joukkojen kuljetusväline CR-V.
 
Ehdottomasti uusi mersun V. Nelikkona vielä. Hintaa on reilusti, mutta ennakkojuttujen (Tuulilasi, TM) perusteella ois aika perso perhekuljetin!
 
Edellisellä kierroksella tavanomaisista perheautoista valitessa ratkaiseva tekijä oli tavaratilan pituus. Valinta oli siis farmari.
 
Kaippa se nykyisistä olisi LC:n V8 by Arctic Trucks:
getfile.aspx

Kivemmalla värillä ja ilman panssarointeja tietty!  :p
 
Jeremy Clarkson Top Gearissa:
”Renault Espace saattaa olla paras tila-auto. Mutta entä sitten? Se on kuin sanoisi, että ’minulla on kuppa, paras sukupuolitauti!’”
;D ;D
 
Reneto sanoi:
Jeremy Clarkson Top Gearissa:
”Renault Espace saattaa olla paras tila-auto. Mutta entä sitten? Se on kuin sanoisi, että ’minulla on kuppa, paras sukupuolitauti!’”
;D ;D

Tuo on aika vahva lausuma, mutta kuvaa myös omaa kantaani tila-autoihin. Ymmärrän hyvin, että lapsiperheet, joissa on porukkaa enemmän kuin meillä, tarvitsevat niitä, mutta meille "ei kaappeja kiitos".
 
Markku J sanoi:
Tuo on aika vahva lausuma, mutta kuvaa myös omaa kantaani tila-autoihin. Ymmärrän hyvin, että lapsiperheet, joissa on porukkaa enemmän kuin meillä, tarvitsevat niitä, mutta meille "ei kaappeja kiitos".
Olen ennenkin todennut, että jos itsellä ei ole elämää ei se tarkoita ettei muilla sitä olisi!
 
Jos/kun nyt ei ylläpitokuluista kovasti tarvitse välittää niin kyllä joku Suburban tai vastaava olisi minun valinta. Vai pitääkö Suomessa tyytyä Tahoen kokoluokkaan jos ei halua kuorma-autoa..?
 
Itse ottaisin Tranporterin tavaratilan keskelle asennetulla väliseinällä, kaksikäyttöauton.
 

Liitteet

  • Snoeks_(2).JPG
    Snoeks_(2).JPG
    206,3 KB · Katsottu: 207
  • Snoeks_(4).JPG
    Snoeks_(4).JPG
    226,2 KB · Katsottu: 134
Mulla on farmari. Jos tarvitsisin lisää tilaa ostaisin isomman farmarin.

Ajelin tuossa Merivalla kun oma oli huollossa ja ei ikinä tuollaista korkeaa tilatötteröakvaariota. SUVit ei vaan muuten nappaa.
 
Jos tosiaan vapaa budjetilla pääsisi valitsemaan, niin kyllähän sitä varmaan GL:ään päätyisi. Hyvin tilaa isommallekin seurueelle ja SUV:ksi sopiva äijälookki. Ja kaiken tämän lisäksi vielä oikea tavaratilakin, mikä yleensä puuttuu töpöperämaastureista.

Koppiautoihin en koske, ellei tule joku aivan absoluuttinen pakko! Koppiauton pelko voisi itse asiassa olla ihan riittävä syy mennä vasektomiaan ;D

Mercedes-Benz-GL63_AMG_2013_photo_03.jpg


Mercedes-Benz-GL63_AMG_2013_photo_28.jpg


Mercedes-Benz-GL63_AMG_2013_photo_48.jpg
 
Jos jossain vaiheessa rahoitustilanne paranee riittävästi tai yllättäen verotus muuttuisi jotenkin oleellisesti suotuisammaksi, niin Range Rover Sport tai Range Rover tuonne talliin ilmestyy. Kummankin lasken kuuluvaksi "Joku muu, mikä?" -vaihtoehtoon mitä tuolla äänestyksessä on tarjolla. Niillä kun voi oikeasti poiketa metsän puolelle, mihin SUV ei pysty.
 
Tuo Mersun R malli olisi oikein sopiva " minivan" minulle tai Renault Avantime tai Renault Vel Satis jos nyt haaveilemaan ryhdytään ;D SUV ei vaan sytytä yhtään ostohaluja meikäläisellä.
 
Itse ajattelen asian niin, että jos isompaa (tila) autoa laitetaan, eikä puhuta vetoautoksi suunniteltuja SUVeja yms. niin ehdoton ensikriteeri on, että pyörä täytyy voida laittaa autoon pystyssä ilman purkamista. Toki eturengas pois niin saa tukeen kiinni.
Siihen nämä multivanit ja vianot ois mahtavia. Mutta muut syyt on pitäneet hankkimasta sellaista. Toiseksi autoksi joku vanha käytetty Viano?!