DyyD sanoi:
No kuten edellä on mainittu, premium määritelmä tukeutuu myös harvinaisuuteen. Jos otan Audin A1 auton ja ja katsot sen hintaa, usealla tavan tallaajalla on varaa sellaiseen. Täten auto ei ole harvinainen, eikä täytä premium määritelmää vaikka ominaisuuksiltaan ja laadultaan voisi olla sellainen.
Mitä tarkoitat tällä? Mulle ei aukee?
Otetaan kyseinen A1 automalli--> katsotaan sen hinta---> usealla olisi siihen varaa-->JOTEN SE EI OLE HARVINAINEN???
Ei niitä minusta kauheesti jaloissa pyöri...Minusta se on vielä suht harvinainen ja varsinkin kokoisekseen on ehkä hinnakaskin .On toki silti hintansa puolesta monen ostattavissa mutta moni varmaan ostaa samalla rahalla isomman auton jos/kun on tarve.
Meillä on ollut A1 nyt 3v ja kehtaan ja tykkään sillä kurvailla.
Yksi kriteeri omasta mielestäni titteliin "premium" on se kuinka kauan samalla autolla viitsii ajella sen alkamatta enempää nyppimään (tähän en ota mukaan teknistä viattomuutta) joka toki vaikuttaa vaihto-halukkuuteen, mutta jos peilaa menneisyyteen niin ennen vaihdoin autojani n3 1/2v välein mutta näitä "so called" premium merkkejä on tullut pidettyä jopa tuplasti pidempää.
Myös jotkin merkit/mallit myös vanhenevat nopeammin ja isoimpana syynä on poukkoileva muotokieli eli designissa ei juuri minkäänlaista jatkumoa.näihin syyllistyy aika moni Jaaappanin merkki. Vaikka monessa niissä tekniikan toimivuus ansaitsisi sen premium arvosanan.mutta kun kokonaiskuvassa ei sittenkään yllä...
Se että onko A1 premiumia niin.Merkkinä lähtökohtaisesti ehkä joo?..
Mutta lopun siitä määritelmästä tulee siitä onko sitä yksilöä varusteltu riittävästi.