https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Mieluummin kuula kalloon, kuin Volkkari autoksi?

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
B

Bepop

Vieras
Iisalmelaisen kuljetusyrittäjän protesti Volkswagenin huonoa laatua vastaan.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/mika-niskanen-teki-nayttavan-protestin/1973643

Jos niätte Mikan VW kaapoella niin ampukee poes!

Sanoma on selkeä. Mika ei tykkää volkkarista.

Mutta mikä ihmeen homma tämä on?

Iisalmessa päämajaansa pitävän kuljetusliike M. Niskasen pihaan on perjantaina ilmestynyt nosturi, jonka varassa killuu tilataksi.

– Tuohon kitteytyy nyt se, että ei nuilla pysty työtä tekemään. Jatkuvaan ovat kappaleina, sanoo yrittäjä Mika Niskanen.

Kuljetusliikkeen 60 autosta kolme on tällä hetkellä Volkswageneita. Taivaisiin nostettu yksilö on kolme vuotta vanha.

– Samahan sen on tuolla seistä, kun on rikki. Se on ollut alusta asti murheenkryyni. Kuljettajat eivät voi tehdä töitään, kun työkalut on jatkuvasti palasina.

Niskasen pienkalusto on melkein kokonaan mersuja ja volkkareitakin oli ennen enemmän.

– Vanhat olivat hyviä.

Yrittäjä sai idean mielenilmaukseensa perjantaina puolilta päivin. Pari tuntia siitä ja auto oli jo korkeuksissa. Plakaattikin saatiin tehtyä pikavauhdilla.

– No joo, onhan tuo aika raju kannanotto että suap ampua. Ei varmaan oikeesti kannata nyt enää mennä VW-kaupoille, vaikka tulis kuinka hyviä malleja. Tai pitää ainakin laittaa muuli asialle, Niskanen naurahtaa.

Tempauksen alkuperäisideasta Niskanen muistelee lukeneensa jostain autolehdestä vuosia sitten.

– Silloin jollain amerikkalaisella miehellä oli ollut ongelmia oman merkkinsä kanssa ja veti sitten autonsa 30 metriin ja laittoi plakaatin, että elekee ostako tämän merkkistä autoa. Valmistaja maksoi sitten isot summat siitä, että mies otti autonsa alas.

Mika Niskanen ei kuitenkaan ole nyt rahan perässä. Tavoite on vain ottaa kantaa ja herättää huomiota.

– Huumoriahan tämä huikea ideani on. Ihan samanlaista en ole ikinä tehnyt, mutta kaikenlaisia muita juttuja, semmoisia käytännönpiloja. Joskus on motitettu linja-autoilla tähän ilman lupaa parkkeerattuja autoja moneksi päiväksi.

Niskanen on suunnitellut, että auto saa komistaa pihamaata viikonlopun yli.

– Maanantaiaamuna pitää viedä huoltoon, yrittäjä naurahtaa.
 
Tämä sopisi hyvin "Millainen on hyvä automainos" -topiciin  ;D
 
Ymmärrän ärtymyksen. Meillä töissä on n.30huoltoauto joista uusia "porttereita" 4kpl ja loput ovat vanhoja vivaroja,hiacea ja muutama opel combo ja fiat doblo. Arvatkaa mitkä neljä autoa ei olleet tällä viikolla käytössä? Kaitpa nuo saa ensiviikolla tulille?
 
Mikäs noissa uusissa Transportereissa on ongelman ydin ? Minulla oli 2005 malli ja se oli hyvä auto. 2,5 TDI -koneella ja 4Motion. Toki se oli pienellä ajolla, enkä voi verrata ammattikäyttöön.
 
Ei muuta vikaa kuin se, että ei lähteneet käyntiin. Heikkoa lähteä päivystyskeikalle autolla joka ei käynnisty. Sulla olikin vanhempi (lue parempi) malli, nuo meidän autot ovat vm.2013-2014 ja niillä on ajettu varmaan jotain 10-50tkm välillä.
 
Tulisi mieleen, että  olisikohan paikallisella VW-myyjällä peiliin katsomisen paikka?
Toki tyyppivikojakin on ja ongelmia saattaa tulla, mutta jos ne pyritään hoitamaan niin kuin kaikki asiakas työt pitäisi hoitaa, eli mahdollisimman huomaamattomasti ja hyvin, niin tuon tasoisia ongelmia ei luulisi syntyvän?
 
Nyt saa kyllä kuljetusyrityskin mainosta. ;D Kieroja savolaisia.. :p
 
epjbmw sanoi:
Tulisi mieleen, että  olisikohan paikallisella VW-myyjällä peiliin katsomisen paikka?

Voi olla, mutta jos maahantuojaa ja/tai tehdasta ei kiinnosta, niin ei niitä paikallisella myyjällä ole varaa omaan piikkinsä alkaa korjailemaan. Toisekseen, jos auto on kokoajan pajalla, niin se on paska, vaikka kaikki menisi takuuseen.
 
Meillä virmassa 2 portteria uudesta asti.
Molemmat keskustan jakoajossa.
Koskaan ei ole jättänyt tielle ja aina lähtenyt käymään.
Autot -08 ja -10 malliset
Ja molemmat vielä automaatteja ;)
 
Penguin sanoi:
Voi olla, mutta jos maahantuojaa ja/tai tehdasta ei kiinnosta, niin ei niitä paikallisella myyjällä ole varaa omaan piikkinsä alkaa korjailemaan. Toisekseen, jos auto on kokoajan pajalla, niin se on paska, vaikka kaikki menisi takuuseen.
Lie yhteensattuma ;D mutta.ostin iisalmesta uuden 6-golffin enkä toista osta, vikoja helvetisti eikä osa edes mennyt takuuseen...
 
Penguin sanoi:
Voi olla, mutta jos maahantuojaa ja/tai tehdasta ei kiinnosta, niin ei niitä paikallisella myyjällä ole varaa omaan piikkinsä alkaa korjailemaan. Toisekseen, jos auto on kokoajan pajalla, niin se on paska, vaikka kaikki menisi takuuseen.
Uskoisin, että tuo ammattiliikenteen erikoiskalusto on kuitenkin maahantuojalle ehkä pieni, mutta silti sen verran merkityksellinen tuotekokonaisuus, että sieltä ei takuuhuoltojen hoitamiseen luulisi olevan mitään esteitä?
Toki itsellänikin on kyseisestä merkistä tuota pas***paakin kokemusta.
 
epjbmw sanoi:
Uskoisin, että tuo ammattiliikenteen erikoiskalusto on kuitenkin maahantuojalle ehkä pieni, mutta silti sen verran merkityksellinen tuotekokonaisuus, että sieltä ei takuuhuoltojen hoitamiseen luulisi olevan mitään esteitä?
No, maan isoimmalle asiakkaalle on kieltädytty myymästä heidän haluamaansa moottori-vaihteisto komboa (liian isojen takuukorjaus kulujen takia) ja Ruotsissa taksareille ei myydä tiettyä komboa samasta syystä...
 
Meidän kylällä muutama vuosi sitten useat taksit olivat Transportereita. Muutaman vuoden sisään kaikki on vaihtuneet Vitoiksi tai joksikin muuksi.

Omalla työmaalla T5 kalustoa käytetään pajalla sen verran useasti, että en uskalla sellaista laittaa, vaikka käytettynä 4motion malli olisi muuten yllättävän sopiva omiin tarpeisiin.
 
Täällä Savossa hommat hoidetaan huumorilla :p

Paikallisesta merkkikorjaamosta saa ihan asiallista palvelua,tosin ei kovin nopealla aikataululla ja toki yrittäjälle tärkeää,että saisi autot nopeasti ajoon.

Toki lehdessä ei kerrottu että sama yrittäjä omistaa myös huoltoaseman,jossa on myös autojen huoltokorjaamo ;)
 
Meidän kylällä muutama vuosi sitten useat taksit olivat Transportereita. Muutaman vuoden sisään kaikki on vaihtuneet Vitoiksi tai joksikin muuksi.

Tismalleen sama ilmiö täällä. Yhden tutun taksiyrittäjän kanssa olen asiasta keskustellut ja ainakin hänen kohdallaan syynä oli Volkkarin kestämättömät automaattilaatikot.

Ei taida enää yhtään Transporteria olla, kaikki on Vitoja ja Transiteja. Sen sijaan Caddyja on tullut paljon.

Toki on myös varmaan muita syitä kuin Porterin huono laatu, sellainen Caddy kun on hemmetin paljon halvempi invakäytössä kun ei tarvitse mitään hissejä yms. Pitää myös muistaa tämä tosiasia.

Meillä firman portterin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, normihuollot ja kovaa ajoa. Tosin on manuaali.
 
"Kohdellaan kuin roskaa" on ehkä liian raju ilmaisu, mutta asiakkaita olisi voitu ilmeisesti kohdella (tiedottaa?) paremmin. Isossa talossa rattaat pyörii hitaasti ja tavallisesta pulliaisesta se voi tuntua liian hitaalta. Täytyy myös ymmärtää että jos ja kun korjaus tulee pitää sen olla sitten oikeasti korjaava eikä vaan laastaria. Jos tehdään huono korjaus niin siitähän lähtee sitten huima kierre eikä sen saama julkisuus ainakaan paranna laatumielikuvaa.

Lienee vaan Kiinan markkinoilla olevien VW autojen ongelma tuo öljyvuoto, kun ei ainakaa omin silmiin ole kantautunut tälläistä ongelmaa.
 
Tuli vain mieleen, että välttämättä ei ole käytetty alkuperäisosia, kuten suodattimia ja öljyä.
Voisiko tämä olla syy, mikäli näitä ei muualla ole.
 
Kiina markkinana on aika oma lukunsa vs. eurooppa tai jenkit. Siellä on automalleja ja niiden osia (moottoreita ja laatikoita) mistä ei täällä tiedetä mitään. Esimerkkinä DQ380, märkäkylpyinen DSG7 etuvetoihin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox#Problems_and_recalls_of_DSG-equipped_vehicles

Tuolla jotain lisää... onhan esim 4-6% osuudet "viallisia" autoja per malli aika kova lukema, siitä ei päästä mihinkään. Mutta äärimmäisen mielenkiintosita olisi löytää jokin oikeasti faktallinen lähde tai määrä minkäverran esim DSG7 (DQ200) ongelmia on ollut esim Suomeen tuoduissa autoissa.

Vaikka voisi tuntua, että helppohan se viallinen loota on uusia, mutta ison konsernipohjan takia muutoksen teko esim tuotantolinjaan voi olla aika iso temppu kun syyt pitää selvittää aika perinpohjin. Joten uuden auton "korjatkaa tämä"-valitus ei välttämättä tule viikossa kuntoon. Tämä on tympeää, eikä sitä kenellekään soisi.

Topikkiin liittyen - en osannut viimeksikään muuta kuin VW:tä ostaa. Neljäs putkeen menossa, en silti ole 9mm buranaa harkinnut. :D
 
ConD sanoi:
Topikkiin liittyen - en osannut viimeksikään muuta kuin VW:tä ostaa. Neljäs putkeen menossa, en silti ole 9mm buranaa harkinnut. :D

Sulle on vissii osunu hyviä yksilöitä kohdalle. Niinkuin mullekin ja lähipiirille. Onneksi, nyt muut saa ajaa niillä huonommilla yksilöillä.


 
Tuosta areenan 1.2TSI vuototapauksesta sen kummemmin tietämättä, aloittajahan kirjoittaa että ongelmat alkoi kun tehtiin jakopään ketjuremppa ja muutkin ovat vastaavasta asiasta kirjoitelleet. Tiivistys asennettu/tehty päin mäntyä. Alkuun voi vuoto olla sellaista että se ei näy, mutta jos ketjukopan tiivistys on tehty puolivillaisesti, voi se alkaa vuotamaan oikeasti myöhemmin.

Ei tuo siis mielestäni ole vika suunnitelussa vaan huollon työvirhe! Itse tarkastin omasta 1.2TSI:stä ketjunvaihdon jälkeen että koppa oli kunnolla tiivistetty -> ei ongelmaa omien n. 28tkm ajojen aikana.

Onhan nuita omiakin pitänyt käyttää "tarpeettomissa" huolloissa, ekaa Golfia ikääntymisen vuoksi, Tourania takaluukun ruostumisen ja kaksoismassan vuoksi (>200tkm ajettuna), Jetta jakoketjurempassa ym... Selvät takuutapaukset on hoidettu 0€ laskulla, kuluvista osista johtuvat taas sitten omasta pussista.

Nykyisessä on pari pientä kauneusvirhettä/vikaa mitä on tullut hoidettua, mutta ei mitään isompaa. Aika näyttää...
 
^Mutta mistäs sen tietää vaikka kiinalaisilla on ollut sama homma että jakopäänrempan jälkeen on alkanut vuotamaan. On niitä jakopäitä varmaan sielläkin rempattu.
 
Sepäse... Hankala sanoa asioita kunnolla tuntematta. Lehtijutuissa on monesti kuitenkin se "toinen" puolikin, joka ei välttämättä aina selviä.

Mutta totta.. parasta olisi täysi luotettavuus, 0% vikaprosentti. Toyota on tässä aika lähellää, mutta tuotteet ei muuten miellytä. Ennemmin otan "kuulan kalloon",  VW avaimet taskuun, harrastan ja touhuan sen minulle mieluisan auton kanssa. :)
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.