https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes EQE

Ilman lisähintaa luvatusta paketista vaaditaankin nimelliset 9.430,- euroa.
Vähän on sellainen fiilis, että apinaa koijataan.

Toisinaan tulee mieleen, että toimiikohan konfiguraattori kaikissa tilanteissa oikein. Voisi olla hyvä käydä tarkistamassa myyjältä hinta. Absurdeimpia ovat tilanteet, jossa vaihdat kojelaudan somisteet, jonka jälkeen erilaisia paketteja poistuu. Sorry, pähkinäpuu ei ole valitun alustan kanssa yhteensopiva  :D
 
Tuli koettua tälläinen takavetoinen EQE taksin takapenkiltä, onhan kieltämättä hienon oloinen laitos mutta ihan normaali kuolevainen kuitenkin on eikä mikään jumalauto. PK-seudun lumikelissä perä luisteli luistoneston rajoissa ja kuskikin sanoi ettei takavetomersuilla oikein mitään tee talvikelissä. Röykkyisillä teillä oli muuten hiljaista menoa eli jousitus ja alusta toimi hyvin mutta takakontin ja takalasin välistä kuului natinaa joka ei kuulu tuon hintaluokan uuteen autoon. Auto oli kuitenkin lumeton ja jäätön. Ja se takapenkille meno ja poistuminen, ehkä suunniteltu lähinnä lapsille eikä saksalaisille yritysjohtajille. Jotenkin mulle mulle tulee assosiaatio siitä että Helmut Kohlia varten pitäisi olla pari assistenttia / adjutanttia avustamassa autosta nousussa :ROFLMAO:
 
Näköjään ei EQE miellytä stadiumin asiantuntijoita. Kallis, ruma ja ei tee mitään talvikelissä. Kattoluukku kieltämättä nitisee, karmittomat ikkunat on toiminnaltaan tyypilliset lajissaan ja ovenkahvojen toiminta arveluttaa jäätyessään. Takaveto ei ole neliveto, mutta menee kuitenkin ihan hyvin kitkarenkailla talvikelissäkin. Lieneekö auton raskaudella osansa yllätyksettömässä menossa. Luvatut ranget jää lyhyessä kaupunkiliikenteessä talvella haaveeksi, mutta muuten olen ollut tosi tyytyväinen autoon.
 
Yllättävän hyvin nuo karmittomat ikkunat on toimineet tähän asti. Samoin hiukan nahkeat oven avauskahvat tuossa "isossa veljessä".
 
karmittomissa ikkunoissa menee vähemmän lunta sisään ovea avattaessa.
Mulla oli kerran yhdessä autossa ovenkarmit, jotka kaartui katolle. Niissä tuli lapiollinen lunta penkille, kun avasi oven.
 
Ensimmäinen vähän pidempi matka EQEllä eilen. 354 km, keskinopeus 90 km/h, keskikulutus 23,5 kWh/100 km. Ilmastointi päällä normaalisti (20,5). Muutama aste pakkasta. Pääasiassa moottoritie ajoa. Ei tuolla wltp kulutuksiin pääse, mutta mielestäni ihan ok.
 
Ensimmäinen vähän pidempi matka EQEllä eilen. 354 km, keskinopeus 90 km/h, keskikulutus 23,5 kWh/100 km. Ilmastointi päällä normaalisti (20,5). Muutama aste pakkasta. Pääasiassa moottoritie ajoa. Ei tuolla wltp kulutuksiin pääse, mutta mielestäni ihan ok.
Oliko akkua minkä verran kun saavuitte päämääräänne?
 
Oliko akkua minkä verran kun saavuitte päämääräänne?
Reissu oli meno-paluu (MP messut Helsingissä). Latasin autoa kohteessa, eikä tullut edes katsottua, mitä silloin oli akussa jäljellä. Täytynee seurata jatkossa tarkemmin, tosin pitemmät matkat ei kuulu normaalisti kuvioon.
 
Jep, katsoin väärin tuon, että oli 30tkm vuosi ja siksi varmaan aivot sekosivat. Eihän tuo enää sen jälkeen niin halvalta tunnukaan. Eteenpäin.. :)
 
Kuka ajaa noin isolla autolla noin vähän? 10 tkm per vuosi. Koristeenahan tuo on pihalla noilla kilsoilla.
Kaikki eivät asu sellaisessa paikassa, että autoa tarvitaan jokaiseen reissuun. Eihän tuo 10tkm paljon ole, mutta jos työmatkat sujuu esim. julkisilla ja autoa käytetään mm. mökkimatkoihin ja muihin vapaan-ajan ajoihin niin 10tkm voi hyvinkin riittää.
 
Kymppi ei riitä alkuunkaan edes hupiajoihin meikäläisellä vuodessa. Mutta muuten nuista karmittomista, hyvä kuulla jos toimivat. Edes merssussa.
 
Joo farmari mallit ovat jäämässä pois.. SUV on se mikä myy. Tosin uudesta E-sarjalaisesta on tulossa vielä farmari malli ja jopa all terrain malli.
 
Jos tästä olisi tullut Shooting Brake tarjolle, olisin voinut harkita hankintaa. SUV on omaan makuuni sedanin jälkeen toiseksi huonoin korimalli omaan tarpeeseen. Nyt EQE tarjoaa vain kaksi huonointa vaihtoehtoa eli SUV (=honommat ajo-ominaisuudet, korkeampi kulutus, heikompi ajoasento) tai sedan (kuljetuskapasiteetti meidän tarpeeseen heikko ja hankalasti hyödynnettävissä).
 
Ajoin takaveto 350+mallilla pääkaupunkiseudulta pohjoista kohti nopeurajoitusten mukaan sisältäen motarin 120km/h. +10 astetta lämmintä ja kulutus oli 17,4kwh/100km. Eli jotain 500km yhdellä latauksella. Lyhyessä ajossa (50km päivässä) josta 30km 100km/h kulutus pyörinyt 18-19kwh/h. Aika pienellä tämä omaan makuun menee auton koko huomioiden.
 
Jos tästä olisi tullut Shooting Brake tarjolle, olisin voinut harkita hankintaa. SUV on omaan makuuni sedanin jälkeen toiseksi huonoin korimalli omaan tarpeeseen. Nyt EQE tarjoaa vain kaksi huonointa vaihtoehtoa eli SUV (=honommat ajo-ominaisuudet, korkeampi kulutus, heikompi ajoasento) tai sedan (kuljetuskapasiteetti meidän tarpeeseen heikko ja hankalasti hyödynnettävissä).
Sori vanhan viestin linkkauksesta, mutta tuli tuossa mieleen, että onko Zaphodille farkku kolmanneksi huonoin korimalli :)
 
Pidän omiin tämän hetkisiin tarpeisiini farkkua parhaana ja erityisesti jos tarjolla olisi tästä korotettu neliveto, niin siinä olisi täydellinen.
 
Laitetaan tänne jotain kulutuksesta kun käytetyn takaveto eqe 350+ ostin. Pienin kulutus tuli kun ajoin Kilpisjärveltä Norjan Alattioon. Keskikulutus 12,8kwh/100km. Nopeudet pyöri 70-90km/h. Upean näköistä seutua. Tuonne Alattioon asti jatkuvaa vuonomaista silmäkarkkia. Täynnä parkkialueita upeilla maisemilla. Vattenfallin incharge sovelluksen asensin kännykkään jolla lataaminen toimi moitteetta. Alattiosta eteenpäin idän suuntaan kotia kohti maisemat pikkuhiljaa tasaantuvat.
15,6kwh/100km oli loppukotimatkan kulutus pääsääntöisesti satasta ajaen. Rautajouset eikä mitään akustiikkapakettia joten tien pinnan vaihtelut melussa kuulee. Voi olla että 255 leveät renkaat tekee jotain tuossakin. Mukava matka-auto jos isolle tavaratilalle ei ole tarvetta.