https://tummennuskalvot.fi/

Mercedes-Benz E -sarja

Hienosti päivitetty E. Keulan tähtäintähti säilyi vielä vaihtoehtona. Etuvalojen päiväajoledien kuvio on oikein onnistunut ja takavalojen tähtikuvio on hauskan näköinen.
 
Kyllähän tämä meni mersuista heittämällä kärkeen. Ja omasta mielestäni tuleva E kertoo hienosti ettei aika ole vielä pelkästään sähköautojen.

Jos pitäisi valita EQE:n ja esim tulevan E400e:n välillä, en miettisi hetkeäkään EQE:tä.

Vaikka sähköautot ovat hienoja autoja, ei ne vaan vielä autuaaksi tee.

Jos hinta ei karkaa mahdottomiin niin tämä on seuraava auto heti kun korot tippuvat inhimilliselle tasolle.

Itseäni tässä kiehtoo uusin MBUX/OS, monipuoliset toiminnot, nelipyöräohjaus (toki on jo EQE/S malleissa), ambient valaistus joka on taas viety askel eteenpäin, 4D burmester dolby atmos äänillä, 3D infoteinment näyttö (niinkuin S:ssä) jne jne.
 
Tässä perattu uuden Eemelin designia. Joo, auto näyttää kyllä paremmalta kuin EQE. Mutta jos hinta on 1:1 niin vaikea nähdä Dinolla mahdollisuuksia. Onkohan farkkua tulossa?

 
  • Tykkää
Reaktiot: ivy
Tässä perattu uuden Eemelin designia. Joo, auto näyttää kyllä paremmalta kuin EQE. Mutta jos hinta on 1:1 niin vaikea nähdä Dinolla mahdollisuuksia. Onkohan farkkua tulossa?

Ensi vuonna on T-malli eli farkku tulossa.
Mikähän tuo neljäs ulottuvuus Burmesterissä on? Ne musiikin tahtiin vilkkuvat valot?
 
  • Haha
Reaktiot: ivy
Joo farkku on tulossa ja käsittääkseni myös "all-terrain" malli.
Mielenkiintoista että dinoa parjataan edelleen.. Voisin melkeinpä vannoa että monet mersukuskit maailmalla (ja Suomessa) valitsee E:n ennemmin kuin EQE:n.
Vaikka itsekin olin sitä mieltä että seuraava olisi jo täyssähkö mutta nääh.. Ei ole kiire.

4D Burmester niin S-mallissa kuin uudessa E:ssä tuo bassovärinää penkkiin. En tiedä sitten onko huikea vai ei hyvä. Mutta muutenkin puhutaan paljon paremmasta äänentoistosta kuin "perus" Burmester.
Tässäkin taitaa olla reilu 20 kaiutinta. Watteja en muista mutta usoisin olevan yli 1000. Samoin kun subbari luulisi olevan.
 
Sinällään sedan olisi tosi kiinnostava ja hyvin ainakin omaan silmään sopiva auto - tavaratila on kuitenkin todella onneton ladattavassa hybridimallissa...
 
Näin Audimiehenä täytyy vain kadehtia tuota Mersun kabiinia. Tuonne kun istuu, niin eihän tuolta haluaisi lähteä pois. Ostohaluja tämä kyllä herättää, en vain ole varma että haluaisin sähköautosta siirtyä takaisin plugariin. Ja mersun sähköautojen ulkonäkö taas ei miellytä minun silmää, niin EQE:hen vaihto on täysin poissuljettu.
 
Katsoin Autogefuehlin Thomaksen esittelyn uudesta E-sarjalaisesta ja hienoltahan se näyttää, varsinkin AMG versio. Minkälainen mahtaa olla perusmallin näyttö, nyt esiteltiin tietysti vain uutta sperscreeniä.
 
Sinällään sedan olisi tosi kiinnostava ja hyvin ainakin omaan silmään sopiva auto - tavaratila on kuitenkin todella onneton ladattavassa hybridimallissa...
Ostaa peruspoltiksen. Mutta valitettavasti tähän veroparatiisiin jätetään ehkä tästäkin Autosta isolla Aalla taas peruspoltikset kokonaan tuontiohjelmasta pois kuten monesta muustakin.
 
Katsoin Autogefuehlin Thomaksen esittelyn uudesta E-sarjalaisesta ja hienoltahan se näyttää, varsinkin AMG versio. Minkälainen mahtaa olla perusmallin näyttö, nyt esiteltiin tietysti vain uutta sperscreeniä.
Tuolta löytyy kuvia siitä tavallisesta kojelaudasta ilman hyperscreeniä. Minusta ei ainakaan huonommalta näytä perus setupissa.
 
Hienoa, että dinoon saatiin eka uusia juttuja. Ehdottomasti ilman superscreeniä ottaisin itse ja sitten kivaa puusomistetta lisäksi. Toki nuo halvat hiplailumuovinapit edelleen pilaa tunnelmaa – toivottavasti päästää eroon tulevaisuuden malleissa.
 
E:ssä mentiin askel eteenpäin tässä näyttö mahdollisuuksissa kun perussetupissakin on iso vaakanäyttö eikä pientä pystynäyttöä niinkuin EQE/S malleissa.
Jos tuossa on kaikki toiminnot mitä "superscreenissä" (poislukien apukuljettajan näyttöä), tuo on ihan riittävä eikä tarvitse edes miettiä superia.

Saa nähdä saako esim sisäkameraa varusteista ilman superscreeniä. Voisin veikata että ei. Tosin eipä sille ole mitään isompaa käyttöä.
 
Alan tuntemaan itseni vanhaksi kun huomaan, että pidän E-mersua siistinä autona :D Hyviä autojahan ne aina on olleet, mutta omissa silmissä aina ollut se vähiten kiinnostava saksalaisista, mutta nykyään Mersu on kyllä mielestäni mennyt varsinkin Audista ohi ja lujaa.
 
Tämä on sen verran hieno, että käynnistin mietinnän, olisiko uusi E meidän seuraava auto. Jos autoveroa ei olisi, niin haluaisin 3 -litran dieselkoneisen. Hybridibensa 2 -litrainen, ja ajelu pääosin 122 hv -sähkömoottorilla ei oikein houkuttele enää, kun sitäkin tuli 3 v harrastettua....
 
Tästäkään ei taatusti tule bensahybridiä nelivetofarkkuna, niin jää kauppaan. C-sarjalaisesta odotellut moista jo puolitoista vuotta.
 
Tästäkään ei taatusti tule bensahybridiä nelivetofarkkuna, niin jää kauppaan. C-sarjalaisesta odotellut moista jo puolitoista vuotta.
Katsotaan.. itse uskon että voisi hyvinkin tulla farkkuna bensahybridi nelikkona. E400e kiinnostelee tällä hetkellä eniten. "pelottaa" vaan että hinta alkaen on huikea ja varusteilla mennään yli 100k