https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes-Benz E -sarja


Tuolta konfaamaan.. Huhhuh millaisia hinnan korotuksia. Osa varusteita ei saa kuin paketoinnilla, osa tulee ilman lisäkuluja ainakin toistaiseksi mutta helposti saa E300e:n nousemaan 100-120k€ Nykyinen hulppeilla varusteilla oli talvirenkaiden kanssa noin 86k€
 

Tuolta konfaamaan.. Huhhuh millaisia hinnan korotuksia. Osa varusteita ei saa kuin paketoinnilla, osa tulee ilman lisäkuluja ainakin toistaiseksi mutta helposti saa E300e:n nousemaan 100-120k€ Nykyinen hulppeilla varusteilla oli talvirenkaiden kanssa noin 86k€
Yritin kasata suurinpiirtein samanlaisilla varusteilla kuin tulevan bemarin, niin E 400 e 4matic maksaisi melkein 110000 euroa. Lisävarusteita 28235 eurolla. Hieno auto, mutta saisi olla täyssähkö.
 
Yritin kasata suurinpiirtein samanlaisilla varusteilla kuin tulevan bemarin, niin E 400 e 4matic maksaisi melkein 110000 euroa. Lisävarusteita 28235 eurolla. Hieno auto, mutta saisi olla täyssähkö.
Joo tykkään siitä että BMW lähti "yhden" automallin strategialla johon saa eri voimalinjoja. Mersun EQ mallit eivät oikein aiheuta WAU efektiä, kun taas tämä uusi E on aitoa mersua.
Millainen hintaero on i5 varusteiden kanssa? Onko samoissa vai BMW edullisempi?
 
Joo tykkään siitä että BMW lähti "yhden" automallin strategialla johon saa eri voimalinjoja. Mersun EQ mallit eivät oikein aiheuta WAU efektiä, kun taas tämä uusi E on aitoa mersua.
Millainen hintaero on i5 varusteiden kanssa? Onko samoissa vai BMW edullisempi?
Bemari on vähän kalliimpi. Minulla oli EQE ennen Taycania. Sekin oli ihan ok, mutta 350+ mallin vajaa 300 heppaa oli vähän liian vähän niin isoon ja raskaaseen autoon.
 
Hetken harkitsin C300e vaihtoa saman voimalinjan E300e:en, mutta vastaavilla erittäin maltillisilla varusteilla E:n listahinta verrattuna C:n ostohintaan vuosi sitten on + 28ke. Toki moni asia on vuodessa muuttunut, mutta vaikea on löytää lisärahalle vastinetta. Tuleva ID7 farkku isommalla akulla kiinnostaa entistä enemmän...
 
Uusi eemeli pikaisesti kylmätyypitetty. Onhan tuo hieno ja laadukas auto, varsinkin kyseinen versio joka vaikutti melko lailla täyteen ladatulta.

Ihmetytti vain takapenkin jalkatila, joka on edelleen ihmeen olematon (samaa luokkaa kuin W212). Ei ollut mitään eroa istuinko oman ajoasentoni takana Eemelissä tai Polestarissa.
 
Uusi eemeli pikaisesti kylmätyypitetty. Onhan tuo hieno ja laadukas auto, varsinkin kyseinen versio joka vaikutti melko lailla täyteen ladatulta.

Ihmetytti vain takapenkin jalkatila, joka on edelleen ihmeen olematon (samaa luokkaa kuin W212). Ei ollut mitään eroa istuinko oman ajoasentoni takana Eemelissä tai Polestarissa.

Ai näinkö on. Kuulostaa kyllä erikoiselta molemmissa istuneena. Mutta alla yksi ratkaisu takajalkatilaan.

 
  • Tykkää
Reaktiot: jni
Kävin tänään koeistumassa uuden E:n ja omaan mieltymykseen auto oli sitä itseään eli Mersua isolla M:llä. Autoon kun istui, kabiinista huokui tuttua ja turvallista sekä yleellistä mersua uusin maustein.
Omaan silmään (ja kokeiluun) laatu on tässä parempi kuin esimerkiksi EQE:ssä ja auto oli enemmän mersua.
Edessä oli mukava istua, näkymä hyvä ja tykkäsin kuljettajan näytöstä sekä isosta keskinäytöstä.
Ei jäänyt mitenkään kaipaamaan Superscreeniä. Jos haluaa Zoom puheluita ja selfieitä niin silloin se toki on oiva lisä ja edullinen jopa. (Noin 1000€ luokkaa vs Hyperscreen noin 9000€?!)
Takana oli hyvin tilaa ja mukava istua. Takakontti oli myös sedan hybridiksi tarpeeksi tilava.

Plussaa myös todella hienosta ulkomuodosta jossa uudessa mallissa Avantgarde malli on jo tarpeeksi hyvä eikä tarvitse miettiä ylihintaista AMG linea.

Pettymys oli tosin varustelussa ettei esittelyautoon oltu otettu Burmesteria eikä näin ollen päässyt kokeilemaan ja kuuntelemaan Dolby Atmos matksua 4D penkin värähtelyn kera.

Jossain vaiheessa sitten kunnolla koeajoon.

Omaan silmään tässä se Mersu jossa herää halu saada omansa.
 
Pitihän tuo itsekin käydä kokemassa. Tässä, kuten tyypillisesti muissakin mersuissa, pitää lompakkoa kaivella jotta löytää merkille sopivaa tunnelmaa. Airportin esittelyautossa oli tumma / harmaa sisusta ja ilmeisesti peruskangaspenkit, joista oli wau-efekti aika kaukana. Itseä ei kangaspenkit häiritse, mutta silloin pitäisi väritys olla toinen. Toki makuasiotahan nämä.

En tiedä oliko jokin kojelaudan yläosan kaarevuudesta johtuva optinen näköharha, että kuskin penkiltä katsoen se näytti pienentävän kojelautaa ja kaventavan koko ohjaamoa. Ensi-istumalta oli vaikea havaita eroa uuteen C:hen, vaikka mittojen mukaan sitä hiukan on ( +3cm ).


uusie.jpg
 
On kyllä ainakin kuvan perusteella jotenkin ahtaan näköinen W213 tai varsinkin W212 verrattuna.
 
Ehkä juu hiukan verrattuna vanhempiin malleihin.

Tässä koeajoauton kabiini. Laatuvaikutelma jo ihan toisella tasolla.

Ehkä parasta näissä kuitenkin jousitusmukavuuden ja ajettavuuden yhdistelmä. Omaan makuun parasta mitä rahalla saa. Siinä on paljon samaa kuin uudessa ceessä, mutta vielä hippasen hiljaisempi ja pidemmän akselivälin johdosta suuntavakaampi ajaa melkoisesta ylirengastuksesta huolimatta ( 275/35/20 takana ). Tämä luonnollisesti kovasti subjektiivinen näkemys 15min lenkin perusteella.

Digital lights harmittavasti paketoitu varustepakettiin. Farkussa pakolliset ilmajouset myös edessä rokottaa lompakkoa ostettaessa sekä myöhemmin vaihdettaessa. Ladattavan mallin kontin koko farkussa 460l pressun alle.
 

Liitteet

  • 20230922_114217.jpg
    20230922_114217.jpg
    151,7 KB · Katsottu: 174
C vaihtuu E 300e 4Matic A Premium Exclusive mersuun. Kuskin iästä kertoo varmaan se, ettei lukuisat kromipinnat häiritse. Auto on jo liikkeessä, mutta talvirenkaita ja kestopinnoitetta pitää vielä hetki odotella. Ensi viikon perjantaiksi on alustavasti sovittu luovutus.
 
Mersu ulostettu liikkeestä. Neljäs w214 Tampereen Veholta. Hiljainen ja laadukkaan oloinen peli. Burmesterin istuimen täristys pitää varmaan ottaa pois päältä. Pienimmälläkin asetuksella jotenkin häiritsevä. Muuten popit soi tosi hienosti. Infotainment on tosi nopea ja hyvin reagoiva. Ylinopeushälytyksen saa helposti mute näppäimellä pois. Vaalea nahkasisustus sopii kuin nenä päähän.
 
Mersu ulostettu liikkeestä. Neljäs w214 Tampereen Veholta. Hiljainen ja laadukkaan oloinen peli. Burmesterin istuimen täristys pitää varmaan ottaa pois päältä. Pienimmälläkin asetuksella jotenkin häiritsevä. Muuten popit soi tosi hienosti. Infotainment on tosi nopea ja hyvin reagoiva. Ylinopeushälytyksen saa helposti mute näppäimellä pois. Vaalea nahkasisustus sopii kuin nenä päähän.

Onnittelut uudesta autosta, kyllä varmasti tuolla ajella!
 
Komea on "minun" uusi E-sarjalainen. Lähestulkoon harvoja ainoita uusia automalleja jotka herättää tällä hetkellä oikeasti sellaista hiukan saavuttamattomissa olevaa omistamisen halua. Nimenomaan tuollaisella väriyhdistelmällä ja herrasmies-mallina tähti keulan päällä. Kelpaisi ajella rauhallisesti ja seurailla kiirehtivää rahvasta.
Josko sitä sedan olisi taas omakin seuraava auto tuon perhevankkurin sijaan...
 
kokemuksi mersun lämpöä ja ääntä vaimentavasta ikkunoista
Kilometrejä ei ole vielä paljoa tullut, mutta hiljaiseksi voin jo kehua. 19" R5 kitkat toimivat hyvin ja johdonmukaisesti. Aina ei voi sähköllä ajella ja silloin kiihdytyksissä moottorin ääni kuuluu vaimeasti sisälle. Silloin 545e bemarin kutoskone tulee usein mieleen. Sähkörange on ollut n. 75-80 km. Oikeastaan ainoa harmituksen aihe on ollut takakontin olemattomat kauppakassin koukut. Tai on siellä sellaiset, mutta aivan liian matalalla. Samoin kontista puuttuu tila, jossa latauskaapelia/renkaiden täyttöaine ja ilmakompressoria säilyttäisi. Siellä ne sitten pyörivät kiinnityskoukuissa toki kiinni ollen. Roiskeläppiä kyselin myyjältä, mutta tähän malliin ei niitä vielä ole kuulemma saatavilla.
 
Tänään auto näytti lähtiessä 0% akkua. 155 km keskinopeudella 90 km/h. Rauhallista ajoa +10 tikkarinopeuteen. Keskikulutus 6,5 l/100 km. Mielestäni ihan hyvä kulutuslukema.