https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mercedes-Benz, A-Sarja

^Tuohan olisi ihan järkeen käypää ja siitä on jo maininta edellisellä sivulla postaamassani kuvassa. Moinen on vähän puuttunut, 250 on kisaillut enemmänkin "Golf GTI" teholuokassa vaikka onkin toki ollut tarjolla myös nelivetoisena. Mersulla siis ilmeisesti mietitään että tuo aukko täytyy tukkia ja saada jotain perusmallien ja AMG:n väliin. Ihan niinkuin C:n ja E:n kohdalla on jo tehty 43:sten muodossa.
 
Eilen käytiin emännän kanssa tutkailemassa vaihtoehtoja tulevaksi autoksi ja kävi niin että emäntä tykästyi tuohon A-sarjalaiseen. Eikä tuo minuakaan aivan kylmäksi jättänyt. Budjetin yläraja on tuossa 30K€:n kohdalla, joten käytetty on silloin ainoa vaihtoehto. Onko foorumin väellä autosta tarkempaa tietoa ja kokemuksia? Automaatti olisi ensisijainen toive mutta moottorivalinta on täysin auki.
 
Eikös tuosta ole nyt Finlandia 100 erikoismalli, jonka saa automaattinakin alle 30 k€?
 
Onkos täällä vielä 100-vuotismallin omistajia? Kyselinkin tuota autonvaihtopohdintaa ketjussa, kuumottaisi todella paljon kys, auto. Kun saisi nelikkona vielä.  :eek:
 
Kävin testaamassa. Kauhea katiska. A3 vie tätä mennen tullen ja niin vie 1-sarjalainenkin. Vaikka kuinka tekis mieli suomalaista työtä tukea auton ostossa niin ei pysty.
 
Trollsten sanoi:
Kävin testaamassa. Kauhea katiska. A3 vie tätä mennen tullen ja niin vie 1-sarjalainenkin. Vaikka kuinka tekis mieli suomalaista työtä tukea auton ostossa niin ei pysty.

Makuasia tietysti, mutta en kyllä keksi mitään objektiivista perustetta tuollaiselle erolle.

Sen sijaan hyppy mainituista vaikka johonkin korealaiseen voi aiheuttaa tuollaisen fiiliksen.
 
A3 on:
- Mukavampi
- Sivistyneempi
- Tilavampi
- Hiljaisempi
- Laadukkamman oloinen

1-sarja on:
- Parempi ajaa
- Sporttisempi
- Nautinnollisempi
- Laadukkamman oloinen
- 8spd automaatti pieksee Mersun kaksoiskytkimen mennen tullen


Pikku-Mersun melutaso oli aivan karmea, sisusta aika muovinen ja natisi nupukivillä. Vaihteisto huudatti moottoria isoilla kierroksilla tarpeettomasti ja vaihdot viipyili. DSG on parempi tässä suhteessa.
 
Uutta pukkaa ensi keväänä Genevessä.

Uuden aakkosen kojelauta on sitten julkaistu. Littunatelkkari tässäkin (ainakin paremmissa malleissa), mutta ilman lippaa/lintulautaa. Onhan tuo...hmm...näköinen.

17c886_06.jpg
 
Onhan tuo aika hmmm... teknisen näköinen, mutta parempi kuin se varren päässä oleva halpistabletti.
 
Tuohan on hieno, nyt vielä 50cm lisää sinne pelkääjän puolelle jatkoksi niin että on koko auton levyinen.
 
Renaultin uudet 1,3-litraiset bensamoottorit näköjään tulossa uuteen A-sarjaan. Renaultin mallistossa tästä löytyy teholuokat 115, 140 ja 160 hv.
 
Nyt muutaman viikon ajellut 2016 A180d facelift mallilla ja mukava on ollut kyllä ajella, pikku näppärä auto  :) Ja uskomattoman pienellä kyllä kulkee, 3,1L/100km ajoja nolla kelissä ja keskikulutuskin 3,5-3,7L/100km. Tankillisella 1344km.
 

Liitteet

  • 545F2621-3E8C-4FA9-9F57-5773E88C68B7.jpeg
    545F2621-3E8C-4FA9-9F57-5773E88C68B7.jpeg
    28 KB · Katsottu: 197
  • 92DA9086-0D81-46F5-9CB2-99F84F23E47F.jpeg
    92DA9086-0D81-46F5-9CB2-99F84F23E47F.jpeg
    37 KB · Katsottu: 197
Tommoisella ajelin 2017 keväällä Espanjassa, en tiedä oliko facelift vai ei. Taajamaa ja maantietä melkein 3000 km. 180d oli kone, automaatilla. Muistaakseni vei 5,6 koko reissulla. Oli lämmintä eikä eikä saanut mitenkään hanaa, pitkiä siirtoja 90-110 km/h.

Aika hyvin pitää pihistellä jos tuollaisella pääsee kylmässä Pohjolassa kolmosella alkaviin lukemiin. Jos pääsee niin hyvä. En epäile sinänsä.
 

Liitteet

  • 20170311_150637.jpg
    20170311_150637.jpg
    74,1 KB · Katsottu: 160
Markku J sanoi:
^Käsittämättömän alhaisia kulutuslukemia. Onko tämä pikkudiesel Renaultin kone?

Yllättänyt kyllä täysin minutkin kulutuksen pienuus.

Trafitiedot sanoo:


Iskutilavuus (cm3) 1461
Suurin nettoteho (kW) 80

Renault kone tiesi google tuosta kertoa.
 
Huttunen sanoi:
Tommoisella ajelin 2017 keväällä Espanjassa, en tiedä oliko facelift vai ei. Taajamaa ja maantietä melkein 3000 km. 180d oli kone, automaatilla. Muistaakseni vei 5,6 koko reissulla. Oli lämmintä eikä eikä saanut mitenkään hanaa, pitkiä siirtoja 90-110 km/h.

Aika hyvin pitää pihistellä jos tuollaisella pääsee kylmässä Pohjolassa kolmosella alkaviin lukemiin. Jos pääsee niin hyvä. En epäile sinänsä.

Katsotaan mikä on pitkän aikavälin kulutus, mutta kyllä erittäin positiivisesti on yllättänyt tuo reilun 3l kulutuksen pienuus normi arkiajossa.

Liitteenä kuva vielä.
 

Liitteet

  • B68221E6-9EEA-474C-87FA-B0E54534C54A.jpeg
    B68221E6-9EEA-474C-87FA-B0E54534C54A.jpeg
    79,6 KB · Katsottu: 225
Huttunen sanoi:
Tommoisella ajelin 2017 keväällä Espanjassa, en tiedä oliko facelift vai ei. Taajamaa ja maantietä melkein 3000 km. 180d oli kone, automaatilla. Muistaakseni vei 5,6 koko reissulla. Oli lämmintä eikä eikä saanut mitenkään hanaa, pitkiä siirtoja 90-110 km/h.

Aika hyvin pitää pihistellä jos tuollaisella pääsee kylmässä Pohjolassa kolmosella alkaviin lukemiin. Jos pääsee niin hyvä. En epäile sinänsä.

Nyt 2vk ajeltu ja 900km, nyt tankkasin ja monenlaista ajoa nollakelissä kertyi, ruuhkaa, kaupunkia, maantietä, moottoritietä, pätkäajoa.

3,6l/100km asettui keskikulutus, pienellä kulkee 2016 vuoden perinteinenkin tekniikka.

 

Liitteet

  • 4B180E65-44E8-4D9D-BA91-2AC167A806BD.png
    4B180E65-44E8-4D9D-BA91-2AC167A806BD.png
    33,6 KB · Katsottu: 179
Täytyy olla niin, että sotken tuon laittamani kulutuslukeman seuraavan reissun bensa-autoon.
Seat Leon TSI, kovat helteet ja hanaa ja mäkistä maastoa. Oikeasti, eihän toi mese pikkudieselillä
Andalusiassa voi edes kuluttaa 5,6l/100km siistillä ajolla. Tullut laitettua hätiköiden, pahoittelut
väärän infon jakamisesta. Oli vain yksi kuva mittaristosta, silloinkin auto jo sammutettuna. Pitää olla tarkempi muistikuviensa kanssa.
 
A Sedan180d uudemmalla Daimlerin 1950cm3 280Nm ja kulutus samoissa tuon rellun koneen kanssa.  1600km nollaamatta ja sekalaista ajoa kaupungista motariin ja kulutus 3,6l/100km.
 
Hieroskelin kauppoja vuoden 2016 autoon. Myyjänä vaihtoplus. Myyjä kyseli, että otetaanko turva mukaan. Maksaa 600€/v ja omavastuu 150€. Mitä mieltä olette? Onko 6v vanha auton moottori tai vaihteet ikäloppu jo?
 
Arpapeliähän se on. Arpomista helpottaa jos yhtään tietää kyseisen automallin teknisiä tyyppivikoja ja osaa arvioida niiden todennäköisyyksiä suhteessa auton ikään ja ajokilometreihin.

Minä ostin 2021 tammikuussa tuon Skodan joka oli sillä hetkellä noin neljä vuotta vanha auto. Kilometrejä oli kuitenkin paljon, joten ennakoin vauhtipyörän vaihdon tai EGR-remontin tulevan pian eteen ja otin turvan joka maksoi 900€ kahdelta vuodelta, ei omavastuuta. Nyt turvaa on vielä jäljellä puoli vuotta ja olen jo teettänyt autoon noin 1500€ arvosta korjauksia tuon turvan piikkiin. Tässä tapauksessa siis turva kannatti, mutta olisi voinut käydä toisinkin.

En valitettavasti osaa arvioida mersun remonttitarpeita, mutta kannattaa nyt ainakin avata tarkemmin millä moottorilla ja vaihteistolla auto on varustettu ja paljonko sillä on ajettu, niin joku näistä enemmän tietävä voi pystyä jotain arvauksia tekemään.