P
pokkus
Vieras
Tuolla tuunauspohdintaa autolle -topicissa nousi esille autojen erilaiset lukot ohjauksen ja pidon parantamiseksi.
http://www.autostadium.fi/index.php?topic=1034.msg61900#msg61900
Tästä on mielestäni hyvä avata ihan oma ketjunsa ja jatkaa keskustelua täällä. Lyhyestihän lukon toiminta on välittää voima paremmin tiehen vetävältä pyörältä sallimalla vetävien pyörien pyöriä eri nopeudella. Hyödyn huomaa etenkin silloin kuin joku pyöristä pääsee luistamaan toisia selvästi enemmän. Paremmin asian osaavat voivat vielä selventää asian tarkemmin.
Lukkotyyppejä on hyvin monenlaisia ja niistä kaikista voidaan keskustella tässä samassa topicissa.
Alla muutama sivusto ja video selventämään lukon toimintaa käytännössä:
http://www.howstuffworks.com/differential.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential
http://www.autostadium.fi/index.php?topic=1034.msg61900#msg61900
Tästä on mielestäni hyvä avata ihan oma ketjunsa ja jatkaa keskustelua täällä. Lyhyestihän lukon toiminta on välittää voima paremmin tiehen vetävältä pyörältä sallimalla vetävien pyörien pyöriä eri nopeudella. Hyödyn huomaa etenkin silloin kuin joku pyöristä pääsee luistamaan toisia selvästi enemmän. Paremmin asian osaavat voivat vielä selventää asian tarkemmin.
Lukkotyyppejä on hyvin monenlaisia ja niistä kaikista voidaan keskustella tässä samassa topicissa.
Alla muutama sivusto ja video selventämään lukon toimintaa käytännössä:
http://www.howstuffworks.com/differential.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential