https://tummennuskalvot.fi/

Megane E-Tech Electric

Olen eri mieltä. Tuossa tilanteessa jossa ex tempore kurvaa rampista asemalle ei sellaista taikaa olekaan, joka 60 sekunnissa akun kuumentaisi.

Lämmin akku ottaisi tuon välin noin 75 kW teholla.
Tarkoitan sitä, että lämmitystoimintoa ei ole, kun ei ole navia. Siitähän on kyse Equilibre varustetasossa. Taitaa olla showstopper-kettuilu, koska vaihtoon vietäessä voi vaikuttaa paljonkin hyvitykseen.
Jos muutenkin aina käyttää Carplaytä, niin se oma navi on käyttämättömänä. Jos lämmityksen 15-30min ennen kytkee, niin tulos lienee hyvä. Osaan automalleja manuaalinen kytkentä on jo tullut.
 
Uudet matalammat myyntihinnat eivät näytä korreloivan kovin suoraan leasinghintojen kanssa. :oops:
Kannattaa varmaan jäädä odottelemaan tarjouksia. Ehkä nuo leasing-hintojen laskijat leipoivat tuon äskeisen hinnanalennuksen jotenkin myös tulevaisuuden arvioihin ja laskivat odotetun leasing-hinnan sen perusteella miten arvonalennuksen toteutuma on ollut vuosi sitten uutena ostetussa.
 
Eivätkä näköjään Nettiautossakaan käytettyjä Meganeja kauppaavat kaikki ole vielä vilkaisseet uutta hinnastoa.
 
Isot hinnanpudotukset ovat käytettyjen kauppiaille aina armoton happotesti. Jospa sieltä ovesta tulisi edes yksi pussissa nukkunut hölmö...
 
Kuten oikeasti rahalla ostaneellekin - koskaan ei voi tietää mistä päin tuulettimesta tulee p... silmille.
He voivat jatkaa ajamista. Vuodet ja sadat tuhannet kilometrit kyllä kohtuullistavat hetkittäisen arvonpudotuksen.

Käytettyjen autojen kauppias haluaa varastoon kiertoa ja käsiin jäänyt ylihintainen auto on akuutti ongelma.
 
Luotto sähkäreiden osalta vielä hakusessa, siksi ei takuuajan yli ajoja.
Juuri tänään pohdiskelin samaa ja Lefan kanssa uskallan ottaa riskiä. Itseasiassa auton 1 vuoden jatkotakuukin loppui jo viime vappuna, mutta akkutakuuta on jäljellä reilut 4 vuotta tai 43 tkm. Täysin viaton auto ollut tähän asti.

Olen aktiivisesti lukenut ulkomaiden Leaf-palstoja ja varsin vähän on ollut ongelmia. Kuumissa maissa ollut akkujen lämpöjen kanssa.

Sen sijaan Pösön kohdalta olen päätymässä palauttamiseen 1 vuoden jälkeen. Nyt jo oikuttelee keskinäyttö ja vaihtovirtalaturin vikaantuminen lienee ajan kysymys.

Nettipalstojen mukaan Stellantiksen takuukäytäntö on hyvin karu ja eräänkin Opel Corsan laturi porsi heti takuuajan päättymisen jälkeen. Paikallinen myymiö on ilmoittanut hinnaksi 9000 euroa.. Samoin erään Toyota Proacen laturi on vaihdettu vissiin 4 tai 5 kertaa ja nyt jälleen särki. Ei takuuta enää ja hintapyyntö 7000 euroa.

Pienellä suolalla nuo tietysti pitää ottaa, mutta faktaa on stellantiksen vaihtovirtalatureiden kärsivän mittavista vikaantumisista, eikä merkkikorjaamolla tehdä muuta kuin vaihdetaan samaa p**kaa tilalle.

Edit: Tältä pohjalta luottaisin enemmän Nissan-Renaultin tekniikkaan kuin Stellantiksen.
 
Viimeksi muokattu:
Renault ilmoitti CES -messujen yhteydessä pudottavan sähkö Meganen hintaa. Malliston hinnanalennukset ovat 3.000e- 4.000 euroa. Ranskassa hinnat alkaen malli maksaa alennuksien jälkeen 34.000 euroa. Päälle tulee vielä 5.000e ostoavustus valtiolta. Meganen suurimmat kilpailijat eli MG4 ja Tesla Model 3 eivät enää tänä vuonna saa valtion ostoavustuksia. Ranska valtio päätti vuoden alusta lopettaa valtion tuen Kiinassa valmistetuille sähköautoille.