- 16.10.2020 klo 13:55 / Megane E-Tech Electric
https://www.renault.fi/renault-megane-evision-sahkoauton-tulevaisuus/?fbclid=IwAR3NSHpfdSOXi-Y9SCvK6cbYNn-goRg6bLq0LpaztwSv72vlACcv7Fjx3mk
Renault MÉGANE eVISION
Renault aloittaa uuden kappaleen yhtiön historiaan Mégane eVisionilla.
Kyseessä ei ole tulevaisuuden tutkielma, vaan Mégane eVision paljastaa paljon ensi vuonna esiteltävästä uudesta sähköautosta. Samalla se saa kunnian esitellä täysin uuden sähköautoihin suunnitellun CMF-EV -perusrakenteen.
Aiemmin tänä vuonna Renault esitteli vallankumouksellisen konseptiauton. MORPHOZ oli moneksi muuttuva autonomisesti liikkuva sähköauto, joka kertoi yksilöllisen liikkumisen uusista muodoista. Nyt on vuorossa MÉGANE eVISION, joka tuo konseptiauton lähemmäs todellisuutta niin muotoilun kuin tekniikan osalta.
Mégane eVisionilla on valtava merkitys Renaultin tulevaisuudessa, sillä se luo uudelleen tärkeän autoluokan markkinoilla. Auto edustaa perheautoluokan huomispäivää yhdistäen mainiot tilat järkeviin ulkomittoihin kunnioittaen samalla kaikkia Renaultin tärkeitä arvoja. Mégane eVision jatkaa myös kunnioittavalla tavalla Méganen neljännesvuosisadan historiaa päivittäen mallin nykypäivään.
”Uuden Allianssissa kehitetyn CMF-EV -perusrakenteen avulla me rikoimme Mégane eVisionin kanssa auton koon, käytön, muotoilun ja energiatehokkuuden säännöt. Me käytimme kaikin tavoin hyväksi pelkästään sähköautoon suunnitellun perusrakenteen suomat mahdollisuudet luoda uudelleen klassinen viistoperä tunteisiin vetoavalla tavalla. Vain 4,21 metriä pitkässä korissa on markkinoiden ohuimman akun ansiosta luokkaa suuremman auton tilat eli Mégane eVision on todellinen tilankäytön mestariteos. Me otimme 25 vuotta vanhan myyntimenestyksemme ja siirsimme sen tulevaisuuteen. Mégane eVision keksii uudelleen Méganen ja Renault keksii uudelleen Renaultin. Tämä on vasta alkua; kokonaan uusi innovaatioita pursuava sähköautojen sukupolvi on tulossa.”
Tekniset tiedot
Pituus: 4,210 mm
Leveys: 1,800 mm
Korkeus: 1,505 mm
Akseliväli: 270 mm
Vannekoko: 20”
Renkaat: Continental 245/40 ZR 20
Paino: 1650 kg
Moottori: 160 kW (217 hv) sähköinen liukurengasmoottori
Voimansiirto: 4×2
Vetotapa: Etuveto
Lataus: AC jopa 22 kW, DC jopa 130 kW
Akusto: 60 kWh – 400V
Edit: ketjun nimi muutettu tuotantoautoa vastaavaksi
tomppa
Renault MÉGANE eVISION
Renault aloittaa uuden kappaleen yhtiön historiaan Mégane eVisionilla.
Kyseessä ei ole tulevaisuuden tutkielma, vaan Mégane eVision paljastaa paljon ensi vuonna esiteltävästä uudesta sähköautosta. Samalla se saa kunnian esitellä täysin uuden sähköautoihin suunnitellun CMF-EV -perusrakenteen.
Aiemmin tänä vuonna Renault esitteli vallankumouksellisen konseptiauton. MORPHOZ oli moneksi muuttuva autonomisesti liikkuva sähköauto, joka kertoi yksilöllisen liikkumisen uusista muodoista. Nyt on vuorossa MÉGANE eVISION, joka tuo konseptiauton lähemmäs todellisuutta niin muotoilun kuin tekniikan osalta.
Mégane eVisionilla on valtava merkitys Renaultin tulevaisuudessa, sillä se luo uudelleen tärkeän autoluokan markkinoilla. Auto edustaa perheautoluokan huomispäivää yhdistäen mainiot tilat järkeviin ulkomittoihin kunnioittaen samalla kaikkia Renaultin tärkeitä arvoja. Mégane eVision jatkaa myös kunnioittavalla tavalla Méganen neljännesvuosisadan historiaa päivittäen mallin nykypäivään.
”Uuden Allianssissa kehitetyn CMF-EV -perusrakenteen avulla me rikoimme Mégane eVisionin kanssa auton koon, käytön, muotoilun ja energiatehokkuuden säännöt. Me käytimme kaikin tavoin hyväksi pelkästään sähköautoon suunnitellun perusrakenteen suomat mahdollisuudet luoda uudelleen klassinen viistoperä tunteisiin vetoavalla tavalla. Vain 4,21 metriä pitkässä korissa on markkinoiden ohuimman akun ansiosta luokkaa suuremman auton tilat eli Mégane eVision on todellinen tilankäytön mestariteos. Me otimme 25 vuotta vanhan myyntimenestyksemme ja siirsimme sen tulevaisuuteen. Mégane eVision keksii uudelleen Méganen ja Renault keksii uudelleen Renaultin. Tämä on vasta alkua; kokonaan uusi innovaatioita pursuava sähköautojen sukupolvi on tulossa.”
Tekniset tiedot
Pituus: 4,210 mm
Leveys: 1,800 mm
Korkeus: 1,505 mm
Akseliväli: 270 mm
Vannekoko: 20”
Renkaat: Continental 245/40 ZR 20
Paino: 1650 kg
Moottori: 160 kW (217 hv) sähköinen liukurengasmoottori
Voimansiirto: 4×2
Vetotapa: Etuveto
Lataus: AC jopa 22 kW, DC jopa 130 kW
Akusto: 60 kWh – 400V
Edit: ketjun nimi muutettu tuotantoautoa vastaavaksi
tomppa