https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

MB STAR

tomppa

Moderaattori
Liittynyt
24.12.2013
Mika_M sanoi:
ConD esimerkistä rohkaistuneena:

Mikä piuha:      HEX-USB+CAN
Paikkakunta:    Kotkassa
Mitä voi tehdä: Koodaukset, vikakoodien lukemiset, reaaliaikaiset seurannat
Yhteydet:        YV

Kokemusta kertynyt jo useamman kymmenen auton verran VAG-konsernin kaikilta merkeiltä.

Tietysti kai tässä samassa voi vihjaista että myös Mercedeksen STAR-testeri löytyy, jos joku tähtikeulansa kanssa kaipaa apuja... siitä ei vielä niin paljoa kokemusta, mutta perusjutut onnistuu ja pikkuhiljaa opitaan lisää.
Siitä huolimatta, että pyysit yhteydet YV:nä ja että tämä on VCDS-ketju, kysyn STARista, koska ajattelen myös muiden mahdollisesti hyötyvän tästä. Minulla on 2012-mallivuoden E Mersu ja haluaisin takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa. Osaatko sanoa, onko tämä mahdollista?
 
tomppa sanoi:
Siitä huolimatta, että pyysit yhteydet YV:nä ja että tämä on VCDS-ketju, kysyn STARista, koska ajattelen myös muiden mahdollisesti hyötyvän tästä.

Tottakai saa kysyä, lähinnä tuo YV oli tarkoitettu yhteydenottotavaksi niille jotka haluavat tulla vaikka käymään autonsa kanssa, turha alkaa sovittelemaan aikatauluja julkisessa keskustelussa. :)

Valitettavasti en osaa kysymykseesi vastata, STARin käyttöni on jäänyt hyvin vähälle koska en itse omista yhtäkään tähtikeulaa. En ole myöskään koskaan tuollaista autoa päässyt piuhan päässä ihmettelemään, kaikki ovat tähän mennessä olleet huomattavasti vanhempia yksilöitä. Voisihan tuota kyllä vähän selvitellä, STARissahan on fiksusti simulointimoodi jolla pitäisi päästä suunnilleen näkemään minkä tahansa auton missä tahansa ohjainlaitteessa olevat koodausmahdollisuudet.
 
Mika_M sanoi:
Tottakai saa kysyä, lähinnä tuo YV oli tarkoitettu yhteydenottotavaksi niille jotka haluavat tulla vaikka käymään autonsa kanssa, turha alkaa sovittelemaan aikatauluja julkisessa keskustelussa. :)

Valitettavasti en osaa kysymykseesi vastata, STARin käyttöni on jäänyt hyvin vähälle koska en itse omista yhtäkään tähtikeulaa. En ole myöskään koskaan tuollaista autoa päässyt piuhan päässä ihmettelemään, kaikki ovat tähän mennessä olleet huomattavasti vanhempia yksilöitä. Voisihan tuota kyllä vähän selvitellä, STARissahan on fiksusti simulointimoodi jolla pitäisi päästä suunnilleen näkemään minkä tahansa auton missä tahansa ohjainlaitteessa olevat koodausmahdollisuudet.
Tuo simulointimoodi onkin mielenkiintoinen ominaisuus.

Olen hieman epäileväinen tuosta valokoodauksen onnistumisesta. Mersuforumia selaillessani, en törmännyt asiaan lainkaan, enkä ole liikenteessä nähnyt yhtään autoa, jossa takavalot palaisivat päiväajovalojen kanssa. Tosin eihän nämä mun havainnot mitään todista.
 
Tutkin nyt hiukan asiaa ja en ainakaan kohtuullisella selailulla löytänyt mitään paikkaa mistä pääsisi vaikuttamaan takavalojen palamiseen.

Taka-SAM on se moduuli joka takavalot sytyttää, mutta se ilmeisesti tekee sen "sokeasti" etu-SAMin käskemänä. Etu-SAMistakaan ei löydy mitään muuta takapään valaistukseen liittyvää konfiguroitavaa kuin takasumuvalo, eikä sitäkään pääse muuttamaan ilman salasanaa. Näistä salasanoistakaan ei aloittelevalla käyttäjällä ole vielä mitään käsitystä...

Tässä on toki se varaus, että jouduin simulointimoodia varten tekemään aika paljon arvauksia ja oletuksia ohjainlaitteiden tyypeistä, eivät välttämättä olleet kaikki 1:1 juuri sinun autosi kanssa.

---

Eilen käpistelin ensimmäistä kertaa niin uutta autoa että sen kanssa pelattiin myös tällä XENTRYllä, aiemmat olleet kaikki sen verran vanhoja että niissä on menty DASsin kanssa.

Täytyy sanoa että tuo XENTRY on melkoisen monipuolinen järjestelmä! VCDS:n käyttö menee jo aivan sujuvasti, ja DAS on aika samaa tasoa monimutkaisuudeltaan, mutta tämän kanssa saisi kyllä viettää monta iltaa jotta alkaisi mennä yhtä sukkelasti. On noissa uusissa mersuissa toki noita ohjainlaitteitakin aika pahuksen monta...