Muutaman päivän on mahdollisuus nyt ajella GLE 350e Coupella. Pikatyypit tältä illalta kun sai puolikkaan akun ladattua ensin ja niistä fiilikset:
+ hiljaista menoa tarjoaa, alla kitkat
+ ohjaus on kevyt lähipyörityksessä mutta siihen tulee progressiivista jäykkyyttä kun nopeus hieman kasvaa. Comfort asetuksella ajoin suurimman osan illan koeajosta. Sporttia käytin motarin alussa
+ penkissä on kohtuullisen hyvin sivuttaistukea, ehkä vähän jopa paremmin ja siis pidemmältä matkalta selän osalta kuin X5:n sporttipenkeissä
+ regeneraatiota voi rattiläpysköillä säätää helposti D-- -> D+ välillä, muistaakseni D-- käyttää jarruvaloja yhden polkimen ajossa, muut eivät ja D+ on rullausmoodi
+ mittaristo ja medianäyttö on nätisti integroitu ja on näyttävä, hyvät ja selkeät grafiikat, toki saisi hieman himmeämmälle saada säädettyä yöllä
+ lataus nousee hitaasti mutta kuitenkin 7kW:hen, ainakin auton mukaan. Tämänhän pitäisi ladata 7,4kW:lla? No voi johtua tuosta Webasto Puresta. Pitää kokeilla vielä BMW Flexible Fast Chargerilla josko sillä saisi 7,4kW.
- ohjaus on tunnoton ja vähän epämääräinen tuollaisessa 60-90 välissä, sitten taas motarilla ok.
- Auto ei lähde EL-moodilla liikkelle vaikka siihen on ladattu akkua Jos sen akku on ajettu tyhjiin edellisellä kerralla. Se pitää käsin laittaa päälle ensin, sitten se muistaa ja pitää EL-moodin käynnistysten välillä oletuksena. Siellä on Dynamic Select valikossa mahdollisuus tehdä Individual -asetus ja täppä "kysy käynnistyksen yhteydessä" tmv mutta ei auto kysele ajomoodia käynnistyksen yhteydessä
- autosta ei näe kunnolla ulos, taakse tietysti huonoin näkyvyys koska takaikkuna on onnettoman pieni, mutta myös takasivuikkunoiden profiili on sellainen ettei niistä kunnolla näe ulos. Myös A-pilarit peittävät näkyvyyttä
- mittaristosta on miljoona valintaa. Teemoilla saa niistä itselleen sopivan, kaiketi. Mutta oli hakemista ratin asennossa että näkee koko mittariston ratin läpi.
- penkissä on kallistuksen säätöä joka toimii ihan ok silloin kun istuin on alimmassa asennossaan mutta etureunaa ei voi nostaa jo istuin on ylempänä
- istuimen reisituki, vaikka onkin säädettävä, on liian lyhyt
- takapenkille, joo, tää on surullista, sinne joutuu menemään nelinkerroin ettei lyö päätään yläkarmiin
- hipaisunäppäimet, ei noihin totu, eikä tuohon kosketuslevyyn. Vaikka on yksi mersu perheessä ollut jo kohta kaksi vuotta.
- kokeilin täälläkin parjattua distroniccia. Edessä menevä auto, se vain lähestyi ja lähestyi ja mittarinäytössä myös etäisyys vähenee... Hetkonen, eihän tässä edes ole adaptiivista vakkaria... Jarrua! Ohjekirjassa oli vaikka mitä videoita tähän liittyen mutta eipä siellä sanottu että juuri tässä kyseisessä autossa tätä varustetta ei ole. Kahlasin avustinvalikot läpi eikä siellä ole asetuksia distronicille.
- tiukalta rampilta 80 kehän liikenteen joukkoon aluksi EL-moodissa, eihän tällä ehdi mukaan, joten kick-down...kestää kestää kestää ja sitten singeri pyörähtää käyntiin ja kiihtyvyys nousee riittävästi jotta pääsee onneksi riittävän pitkältä liityntäkaistalta liikenteen joukkoon. Tämän polttis on paljon hitaampi kuin Volvon T8 heräämään kiihdytyksiin. Eikä kyseessä ollut kylmä kone kun sillä olin jokunen aika sitten ajanut motarilla koneen lämpimäksi sport-moodilla.
Jatkan viikonloppuna / alkuviikosta tutkimista