No kun tuossa Mese-kaupan lähistöllä olin niin meninpä sitten pistäytymään siellä, hallissa yksi sisällä ja pihalla 2 koeajettavana, tai vain yksi sillä toinen oli liikkeellä, pikku turinoitten jälkeen (mm. menin sanomaan että merkillistä viherpiiperrystä tämä touhu, tämän kokoisessa lotjassa 1.6 litran kone

) 180-malli alle ( 1.6 T 156hv), heti liikkeelle lähtiessäni huomasin että mersu lunastanee lupauksensa 'laihdutuksestaan', sen verran kepiästi lähti liikkeelle, alusta tuntui todella hyvältä, oikeastaan lähimpänä omaani mitä missään ole tuntenut ( eli varsin jämäkkä alusta yhdistettynä neutraaliin 225/50/17 Hankook 94 renkaaseen), laatikon 4-5 eriohjelmaa pitävät huolen siitä että kierrokset pysyvät siellä missä haluat ( sport tuntui sopivalle), ja itse kone yllätti minut 5-0, ihan kelpo tähän koriin ja jopa niin että siinä on pientä potkua vielä 5 000 rpm. tuntuvilla/ jälkeen. Mutta se missä mersun inssit ovat nyt lukeneet läksynsä on ohjaus, nopea ja tarkka ohjaus on kyllä parasta mitä itse vähään aikaan olen kokenut ( huomaa että oli vielä 'pallo'renkaat), vielä isomman kiitoksen ansaitsee palautus, pienikin ratin siirto ja irroitus sai aikaiseksi automaattisen palautuksen. Kojetaulukin ehkäpä uutta A3:sta modernimpi, etenkin jos noi kiiltolistat ottaa pianolakattuna 8) . Hyvä paketti, jos vertaa esim. 2 koppaa aiempaan niin ero on valovuosia, tämä on todella nuorekas tapaus, siksi ihmetyttää neutraalit värivalikoimat, esim. yhen yhtä punaista ei ole valittavissa

. Ajoin tuon jälkeen vielä 220 cdi-versiota, olihan siinä etenkin alakierroksilla enempi jerkkua mutta raskaampana konstruktiona ja raksuttavana luulenpa että se 200-versio 2.0 T koneineen olisi se namuin versio ( näistä neloskoneista).
Muistinkohan mä mainita jo kaiken kehumisen arvoisen 8) ?
Edit: Tuon pikkupensan liikkumisessa oli jotain 'sietämätöntä' keveyttä, aika helposti otti sen 150 tauluun, alustan sopiva tanakkuus yhdistettynä ohjauksen tarkkuuteen ja tuohon keveyteen oli todella mieleeni .... mutta kumminkin 50 te:n latominen tiskiin hieman varustellusta 1.6-koneisesta autosta tuntuu vieraalle.
Edit2: Avantgarde-paketit ( sisä- ja ulko) olivat vain reilun tonnin (ilman veroja) kipale, todella siedettävää.