Veza69
Uudenkarhea
- Liittynyt
- 12.9.2014
- 22.1.2024 klo 23:37 / Mazda CX60
Oma 7/23 mallinen yllättävän hyvin talvea kulkenut. Ei lohkaria, silti vasta -30 ja yli joutu muutaman kerran starttinappia painaan ja karkeesti käynnistyen. Lämpiää omiin tarpeisiin ihan ok. -30 kelillä saattoi tulla 12vvakku varoitus, mut sit hiukan pidempää ajoa, ei herjaillu enää. isoakku kyl näyttänyt 1km lukemaa koko todella kylmän aikana, vaikka ns. Tankissa voi 3/4 akkua. Ainakin esilämmitykset silti onnistuneet. Kulutus kympinmolemmilla puoililla kylmissä, vähemmän kuin volvon xc60 t8 oli.tykkään off rode asenos ajella nyt surkeassa kelissä ja mee kyl vaivattomasti eteenpäin. Ohjaus ym vikoja ei ole ollut, kesällä vaihteet hiukan tökkivät, tekivät päivityksen, ehkä hiukan auttoi, samoin joku takatutka päivitys, ei tee enää peruuttaessa paniikkijarrutusta puskista, ehkä ottivat herkkyyttä pois. iskarien yläosat voideltiin n6000km kohdalla, en nyt ole havinnut vikinää, voi tietty johtua talven muista meluista. Hankook nasta olleet kyl hyvät, pitoa on. Onkos suomes tehty muita piilo takaisinkutsu päivityksiä, joita vois käydä utelemassa huollossa? Ja tänään laturissa antoi jo nollakelis 36km arvaus km. Mutkateitä veikeä ajella vakkaripäällä, hidastaa mutkissa ärsyttävästi vauhtia, mut kaasullahan tota voi korjataMitenkäs muilla pelasi autot tammikuun alun pakkaset? Minkälaisia kulutuksia?
Onko muilla kokemuksia kylmäkäynnistysongelmasta? Humiseeko/juriseeko teillä autot 50-70km/h nopeudessa?
Täältä pientä raporttia: kylmäkäynnistys viimeistään-12 lähtien on ongelmallinen, auton pitää olla pitkään lohkolämmittimessä (toki kun oli roikassa jatkuvasti, niin silloin -30ssakin käynnistyi kohtuu hyvin. Auto palasi pakkasilla oikein positiivisesti. Kulutus maantiellä, kuorman ja boksin kanssa oli reilun 300km matkalla 8.7l/100km. Tämä mielestäni varsin ok. Pätkäajossa noilla kylmillä keleillä meni 10l/100km.
Ohjaus on todella jäykkä kovilla pakkasilla (jopa hieman vaarallisen jäykkä, se pitää ottaa huomioon).
Humina oli todella voimakasta kylmimpien säiden lauhduttua -15teen. Ja on se humina/jurina yleisestikin ottaen sellainen ongelma että se pitää tehtaan saada hoidettua kuntoon!
Etupää kolisee edelleen vaikka iskareiden yläpäät on vaihdettu. Alustarakenne on kyllä jäänyt suunnittelupöydälle. Toivon alustaan tulevan vielä lisää mukavuutta tehtaan kehittämänä. (Taakse taitaakin olla saatavilla uuden malliset iskarit)
Ajovalot ovat hyvät, ajettavuus maantiellä kuorman kanssa on hyvä, ohjauksen ”pieniä” puutteita lukuunottamatta. Taajama-ajossa auto on ketterä. Ajonvakautus on todella salliva.
Meidän autossa voimansiirto toimii mielestäni suht moitteettomasti. Autoa ei voi sanoa äänekkääksi vaikka britit foorumillaan niin väittävätkin. Ajoasento ja penkit ovat hyvät, ei tarvitse edes sanoa, että Japanilaiseksi, vaan ne ovat hyvät.
Käyttöjärjestelmä ja sen hallittavuus keskikonsolista on oikein hyvä.
Kardaanin vaihdolla ei ollut huminaan ainakaan mitään vikaa vähentävää vaikutusta.
Tällaista pientä raporttia.
Viimeksi muokattu: