Jatketaan yksinpuhelua
Tässä ei ollut minkäänmoista moottorinlämmitintä ja tähän bensanelivetoon ei lohkolämmitintä edes saa, joten ainoa valmiiksi suositeltu on öljypohjaan sijoitetettava säteilylämmitin.
Syksystä asti pohdin viitsinkö mitään laittaakkaan kun olen kokenut melko turhaksi tuollaisen säteilylämmittimen, eikä koskaan tiedä kauanko aion tällä ajaa
Tori.fissä tuli vastaan kohtuuhintainen, sopivan tehoinen(1kw) sekä ulkomitoiltaan passeli, käyttämätön letkulämmitin pumpulla, isompitehoinen ei käy työmaan sähkörajoitusten tähden.
Lämmitin sopi hyvin lämmityslaitteen paluuletkuun ja kierrättää siis vettä vastakarvaan, lämppärin letkusta lähti parikymmentäsenttiä pois, jonka korvasin mutkaletkun pätkällä(2 mutkaa) jotta sain siirrettyä lämmitintä pois pakosarjan välittömästä läheisyydestä, lähinnä sähköliittimen tähden, alkuperäinen letku meni tuon 7.A:n vieressä.
Lämmitin on helppo ja nopea poistaa tarvittaessa(asennettaessa ei ollut takeita lämmityksen toimivuudesta) kokonaiskustannukset 70€ sis.lämmitin,defa kaapeli huutonetistä sekä mutkaletku.Nestettä tuli pois niin vähän, että korvaan vedellä.
Lämpötila mittauksia obd:n kautta:
Alkulämpö 0
10 min 20˚C
30min 32˚C
1h 39˚C
1,5h 43˚C
Lämmitin lämmittää sittenkin, pakkasia odotellessa, josko enää tänätalvena tänne etelään tulee.
Bensankulutus nousi edellisellä tankillisella yli 8litran, pakkasien vaihdellessa -15˚ ja -25˚ välillä, ajossa oli myös muita kulkuneuvoja ja siksi edellinen tankkausväli yli kk, mutta pakkasista huolimatta mielestäni kuitenkin kohtuullista
ja auto lämpiää nopeasti sekä moottori käy todella kovilla kierroksilla kylmänä muutaman minuutin, mikä on kai kaikkien suoraruiskutus bensiinien vaiva päästöjen hillitsimiseksi.