https://yliteippaus.fi/

Mazda CX-5

pantero sanoi:
27 auton keskiarvokulutus 2.2 D AWD automaatti 7,71 lt/100 km

Iso on vielä tuokin lukema. Volvo XC60 2010 D5 AWD Automaatti menee suunnilleen samaan todelliseen kulutukseen sekalaisessa ajossa. Käsittääkseni Volvo painaa ainakin 300 kg enemmän, on tehokkaampi ja vanhempaa tekniikkaa..
 
pantero sanoi:
Jos koeajo oli normaalia lähiö- ja maantieajoa, tuntuu tuo kulutusarvo suurehkolta. Tekiköhän auto maantiellä ‘puhdistuspolton’.

Kuten mainittua...

"About 8,5L/100km ajotietsikan kautta katsottuna about 300km matkalla, 1/3 taajamaa ja loppu maantietä motaria."

Poltoista ei havaintoa.
 
Mazdan nettisivujen mukaan CX-5:stä esitellään seuraava sukupolvi Los Angelesin autonäyttelyssä marraskuussa.
Tarkempaa tietoa ei ollut Euroopan esittelyn aikataulusta.
 
Tämmöistä sieltä ilmestyy, eiköhän euromalli ole ihan samanlainen pl. valot.
Ihan style omaan genreensä. Masaan on aina käynyt hienosti tuo tummanpunainen,
vaikka monet sitä pitävät pappavärinä.

bs5ya90br6dr.jpg

d5iy51vbcqyq.jpg

osuyye6bb33m.jpg

 
Nyt jo uusi CX-5, tuntuu ettei siitä ole kuin hetki kun 1.sukupolven malli julkaistiin. Noh, aika rientää. Aika paljon tuossa on CX-3:n muotoja. Äkkiseltään alkuperäinen on tyylikäämpi, eikä se ole vanhentunut viidessä vuodessa juurikaan. Ei toki huono ole tämäkään.
 
cx-5-japanese-dealers_16.jpg


cx-5-japanese-dealers_31.jpg


cx-5-japanese-dealers_37.jpg


Muutama kuvankaappaus Japaninmaalta. Tässä varsinainen video, mistä ylläolevat kuvat ovat otettu.

Olin jo melkein varma, että päivitän nykyisen Mazda kolmoseni ainoastaan uuteen kolmoseen, mutta täytyy kyllä odotella loppukevääseen, jotta pääsee koeajamaan uuden CX-5:sen.. sen verran maukkaalta näyttää.
 
Kesäkuussa autoliikkeisiin tulevan CX-5:den hinnasto sisältäen tekniset tiedot ja varustetasot on näköjään julkaistu.

http://www.mazda.fi/media/hinnastot/2017/fi/05-2017/2017-05-12-uusi-mazda-cx-5-hinnasto.pdf

Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta kyllä tuo n. 10sek aikaa vievä 0-100km/h kiihtyvyys on vähän ostohaluja latistava tieto. Pitänee käydä koeajolla ja tehdä lopullinen tuomio vasta sen jälkeen.

Muuten kyllä n. 45t€ hintaa parhaimman varustetason nelivetomallista pidän hyvinkin siedettävänä, bensamalli siis.
 
eki- sanoi:
Kesäkuussa autoliikkeisiin tulevan CX-5:den hinnasto sisältäen tekniset tiedot ja varustetasot on näköjään julkaistu.

http://www.mazda.fi/media/hinnastot/2017/fi/05-2017/2017-05-12-uusi-mazda-cx-5-hinnasto.pdf

Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta kyllä tuo n. 10sek aikaa vievä 0-100km/h kiihtyvyys on vähän ostohaluja latistava tieto. Pitänee käydä koeajolla ja tehdä lopullinen tuomio vasta sen jälkeen.

Muuten kyllä n. 45t€ hintaa parhaimman varustetason nelivetomallista pidän hyvinkin siedettävänä, bensamalli siis.
Todellisuudessa se hinta nousee yli 50 000€ kun lisätään pakolliset kulut.(2xrenkaat, lämmitin, metalliväri, toim. kulut)
 
Tähän uuteen malliin on tulossa uudistettu 2,5l bensa,jossa käytetään sylinterien lepuutusta.Mielenkiintoista nähdä
kulutus/päästö arvot vaparikoneen yhteydessä.
 
eki- sanoi:
Kesäkuussa autoliikkeisiin tulevan CX-5:den hinnasto sisältäen tekniset tiedot ja varustetasot on näköjään julkaistu.

http://www.mazda.fi/media/hinnastot/2017/fi/05-2017/2017-05-12-uusi-mazda-cx-5-hinnasto.pdf

Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta kyllä tuo n. 10sek aikaa vievä 0-100km/h kiihtyvyys on vähän ostohaluja latistava tieto. Pitänee käydä koeajolla ja tehdä lopullinen tuomio vasta sen jälkeen.

Muuten kyllä n. 45t€ hintaa parhaimman varustetason nelivetomallista pidän hyvinkin siedettävänä, bensamalli siis.

Sattumalta tuli sähköpostiin mainos Mazdan Ramadan tarjouksista. 74.900 AED on CX-5 eli 18.200 EUR.

Aika lähellä ollaan siis Suomen kulimallin hintaa mikäli hinnasta lasketaan pois autovero sekä alv. Toki tuossa tarjouksessa tulee lisäksi vielä ilmainen vakuutus vuodeksi, 3 vuoden huollot, 5 vuoden takuu, ikkunoiden tummennukset sekä "Ramadan Cashback" josta en tiedä paljonko se sitten mahtaa olla. Suomessa ei oikein autokaupassa taida tarjouksia olla?

http://mazdauae.com/offers/

Varusteissa saattaa sitten olla jotain eroja luonnollisesti.
 
Kävin tätä tänään katsomassa. Ulkoa auto muuttunut edukseen varsinkin peräpää saanut vahvuutta. Sisältä en niin vanhaa muista. Näyttö muuttunut kojelaudan päällä törröttäväksi "tabletiksi". Istuin ei ainakaan ole parantunut, kylmätyypilläkin vaikutti surkealle.
 
Tulipa eilen haettua entinen liisari cx-5, bensa manuaali vuodelta -13.

Eipä paljoa juttua näistä löydy, mazdan merkkifoorumikin vaikuttaa hengettömältä...
 
Jepulis. Panterollahan sellainen oli ja kovasti tykkäsi autosta. Aika harvinaisia tuntuu olevan. Tyylikäs kulkine mielestäni.
 
^ & ^^ Jep, kyseessä oli 2,2 l Skyactiv diesel neliveto manuaalilla. Erittäin miellyttäväkäytöksinen dieseliksi (mm. Toyotan ja VAGin dieseleiden jälkeen…). Manuaali ja diesel ei kuitenkaan ollut paras yhdistelmä omiin peräkärryn vetelyihin ja manoveereihin. Automaatti rupesi kiinnostamaan ja kun samalla iski hybridikuume, siirtyi CX-5 vaihtoautohalliin ja nyt jatketaan bensahybridillä.
 
pantero sanoi:
^ & ^^ Jep, kyseessä oli 2,2 l Skyactiv diesel neliveto manuaalilla. Erittäin miellyttäväkäytöksinen dieseliksi (mm. Toyotan ja VAGin dieseleiden jälkeen…). Manuaali ja diesel ei kuitenkaan ollut paras yhdistelmä omiin peräkärryn vetelyihin ja manoveereihin. Automaatti rupesi kiinnostamaan ja kun samalla iski hybridikuume, siirtyi CX-5 vaihtoautohalliin ja nyt jatketaan bensahybridillä.
Juu, nelikko tämäkin on, 122tkm ajettu, diiseliä en halunnut lyhyille matkoille.

Ilmeisesti nämä ovat muualla euroopassa reilusti suositumpia kuin täällä suomessa, eupoopan käytettyjan hintoja kun katselin, niin maksavat(pyytävät) lähes yhtä paljon kun täällä.

Laadukkaana kuitenkin on pidetty , autobildin 100000km testissä jaetulla kakkossijalla virheiden määrässä ... tai siis niiden vähyydessä..... no toivotaan parasta ja pelätään pahinta, vielä ei ainakaan kaduta 8)

Tämä huilasi liikkeessä joulukuulta asti, suoralla kaupalla ostin.... samalla vaihdettiin myös rouvan i20 uuteen huippuvarusteiseen fiestaan, kun sellainen ennakkoon rekisteröity ajamaton oli jäljellä ja vielä deep impact blue-värillä, joka on mielestäni upea !

Automaatti oli minunkin haaveissa, kun sitä on kovin kehuttu ominaisuuksien puolesta, mut kaikkee ei saa samassa paketissa, kun vanhoja harrastaa :)

Tänään olis tarkoitus laittaa kärry perään ja viedä kaverin auto naapurikaupungin korjaamolle, saas nähdä tuleeko entistä autoa(MB s204, 170hp/400nm +autom.) ikävä vetohommissa.
 
Oli helman pala kadonnut mystisesti, enkä ole varma puuttuiko jo ostaessa, olisi tuon luullut huomaavan.....

No uuden sai 15€:lla :) , ajattelin sen vähintään 50€ maksavan , näitä ei oikein ole purettunakaan.

Samalla puunlehdet ja muu moska pois sisälokarin välistä.
 

Liitteet

  • IMG_0850.JPG
    IMG_0850.JPG
    43,3 KB · Katsottu: 259
Reilu puoli vuotta nyt CX:llä ajeltu kolmosen jälkeen ja oisihan se alunperin pitänyt suoraan tähän vaihtaa. Toki kolmonenkin luokassaan mielestäni hyvä auto.
 
mmnnmm sanoi:
Reilu puoli vuotta nyt CX:llä ajeltu kolmosen jälkeen ja oisihan se alunperin pitänyt suoraan tähän vaihtaa. Toki kolmonenkin luokassaan mielestäni hyvä auto.
Onko millä tekniikalla ja onko uusi vai käytetty ?
 
jaris sanoi:
Onko millä tekniikalla ja onko uusi vai käytetty ?

Bensanelikko manuaalina ja 10/2013 rekisteröity eli sitä "vanhempaa" mallia.
Navi/infonäyttö vähän kömpelömpi käyttää kuin MZD Connect mikä kolmosessa jo oli. CX:n faceliftissähän tuo olisi mutta kun kaikkea ei voi saada  :) Niin sopivasti kun osui kohdalle ja sellasella diilillä ettei voinut jättää väliin.
 
mmnnmm sanoi:
Reilu puoli vuotta nyt CX:llä ajeltu kolmosen jälkeen ja oisihan se alunperin pitänyt suoraan tähän vaihtaa. Toki kolmonenkin luokassaan mielestäni hyvä auto.

Minkälaiset asiat ovat CX-5 –mallissa parempia kuin kolmosessa?
 
mmnnmm sanoi:
Bensanelikko manuaalina ja 10/2013 rekisteröity eli sitä "vanhempaa" mallia.
Navi/infonäyttö vähän kömpelömpi käyttää kuin MZD Connect mikä kolmosessa jo oli. CX:n faceliftissähän tuo olisi mutta kun kaikkea ei voi saada  :) Niin sopivasti kun osui kohdalle ja sellasella diilillä ettei voinut jättää väliin.
Ok, samanmoisella siis mennään...omani myös touring ja rek.5/13.

Sinulla on siis tuo navi ? Itsellä on navinäppäin tuossa näytön vieressä ja sen pylpyrän vieressä keskikonsolissa, mutta navia en ole löytänyt, vaikka ohjekirja antaa ymmärtää, jollei ole navia ei myöskään nappulaa sille...

Samoin tuota avaimetonta käyttöä olen kummastellut, kun ovet pitää kaukosäätimestä avata, vaikka ohjekirjan mukaan kahvassa ja peräluukussa pitäisi olla napit lukon avaamiseen :rolleyes:

Ajettavuus ei mersulle pärjää, varsinkin ohitustilanteet on tuottaneet harmaita hiuksia, kaistan vaihdoissa vikuroi melkoisesti, pitänee viedä nelipyöräsuuntaukseen , josko siellä olisi jotain pielessä.

Ens viikolla menee pohjan pesuun ja suojaukseen, josko tällä muutamanvuoden ajelisi, niin saa siltä osin mielenrauhan ja saattaa tulevaisuudessa helpottaa myyntiä.
 
Jari_S sanoi:
Minkälaiset asiat ovat CX-5 –mallissa parempia kuin kolmosessa?

Tilanpuute ajoi perheellisellä vaihtorumbaan (ja ainainen autokuume  8) ) ja tilaahan tulikin sopivasti lisää. Vaihtoehtona oli myös 6 farkku mutta korkeampi kori ja tilat vei voiton. Kolmosen tarkempaa ajotuntumaa jäi kaipaamaan mutta tämä sopii tämän tyyliseen autoon.
 
jaris, onko navin muistikortti paikoillaan ratin vasemmalla puolella?
Ymmärtääkseni Touringissa navi kuuluu varustukseen?
 
mmnnmm sanoi:
jaris, onko navin muistikortti paikoillaan ratin vasemmalla puolella?
Ymmärtääkseni Touringissa navi kuuluu varustukseen?
Ohjekirjasta en nyt löytänyt, mutta eikös se muistikortin paikka ollut tuossa laatikossa, joka on minulla umpinainen...