https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Maserati

kuulara

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
24.8.2014
Tervehdys foorumilaisllle!

Voi sanoa että aloitin uudelleen autoharrastuksen, ainakin auton omistamisen muodossa. Corvette C6 Z06 jälkeen ajelin hyvin arkisilla kulkuvälineillä mutta nyt oli tehtävä valinta uuden C7 Corveten, jonkin SUV:in ja jonkin muun välillä. Valinnaksi tuli sitten jokin ihan muu... Toivotaan ettei tule kuitenkaan liian harrastuksellista autoa tästä (viitaten siis mahdollisiin vikoihin ja niiden korjailuun, kuulemma italialaiset osaa niitä autoihinsa sisällyttää).

Hankinta on siis tällainen Maserati Ghibli S, 2014 mallia ja läjällä varusteita. Värinä Blu Emozione ja sisällä nahkaa jota kutsuvat nimellä Cuoio. Tärkeimpänä kuitenkin 3 litran moottori kahdella turbolla ja erinomaiset pakoäänet :)

25qby91.jpg


Toistaiseksi ainakin on hymy huulilla ajaessa!

 
Tervetuloa foorumille, kuulara! On ilo ja kunnia saada tänne oikeita automiehiä, siis niitä, jotka ajavat hienoilla autoilla, jotka eivät ole ihan joka pojan ulottuvilla.

Tuossahan on auto, joka taatusti voisi olla kenen tahansa unelma. Kauneudessa ainakin kilpailee vahvasti ykkössijasta.
 
Ei voi olla kun hieman kateellinen. Hieno auto!
Oisko speksejä heittää?
 
Tervetuloa Kuulara. Aivan järkyttävän hieno on autosi. Kesällä tuli Tukholmassa ihasteltua niin ääntä ja näköä kun vastaava Sergelin torin ympäristössä kierteli.

Vaikka sitten vikoja Maseratiin ilmaantuisikin, onhan se vaan potenssiin kolme tahi jopa neljä peruspeltilehmiin. Pienet jutut ja vähän isommatkin luulisin kestäväni jos joskus tilanteessasi saisin olla, saattaispa jopa perhesopu olla katkolla kun mieluusti autossa tulisi vietettyä yö jos kaksi.
 
Oho. Ehdottomasti propsit tästä hankinnasta. Vaikka ns. objektiivisissa vertailuissa Ghibli ei ole ihan pärjännyt saksalaisille kilpailijoilleen (ainakaan 5-sarjalle), on tässä autossa "sitä jotakin" ainakin omaan makuun paljon enemmän. Toivottavasti jaksat päivittää kokemuksia, eikä muutama sisäkuvakaan olisi pahitteeksi. :) Olikos tässä S-mallissa nyt siis myös neliveto?
 
Hieno peli! Ja jos tuo nyt joskus vähän kiukuttelisi, niin sehän vain kuuluu hommaan mukaan. Särmää pitää aina vähän olla mukana.
 
Kiitokset kehuista! Itse ainakin tykkään autosta ja sehän lienee tärkeintä. Olen nyt noin 400 km ajanut ja kuten ainakin vanhat käyttöohjekirjat kehoittavat olen käyttänyt "vaihtelevia kierroksia"sisäänajon aikana. Autohan ei ole mikään urheiluauto mutta 410 hevosvoimaa / 550Nm vie kuitenkin ihan mukavasti. Parastahan tuossa on äänimaailma eli vaihtopamaukset ja melkein ferrarimainen ulvonta. Moottoriin käsittääkseni asennetaan mm. kannet Ferrarin pajalla eli sikäli äänimaailmalle on tietty tausta.

Vaihteisto on ZF:n 8-pykäläinen automaatti, olen siitä pitänyt myös muissa autoissa ja tässäkin toimii moitteetta. Sport-asennossa vaihtoasetukset ovat vieläpä sopivan aggressiiviset. Toisaalta kun laittaa auton efficiency-asetuksille pääsee moottoritieajossa noin 8,5 litran kulutukseen / 100 km, ainakin ajotietokoneen mukaan.





 
No jopas tuli vastauksia ja kysymyksiä :)

Meilläpäin ei ole nelivetoa (S Q4) tarjolla vaan ainoastaan takaveto, mielestäni ehkä parempi näin.

Autossa on kolmen vuoden takuu ilman kilometrirajaa ja samalle ajalle huoltosopimus joka kattaa kaiken muun paitsi renkaat ja polttoaineen. Eli sikäli turvallinen hankinta (?).

Varmasti parempia autoja on olemassa tässäkin hintaluokassa mutta fiilis autossa on täysin toisenlainen kuin esim CLS500 joka oli jossain vaiheessa vaihtoehtona. Fiilispohjalla siis mennään :)
 
On kyllä nelioviseksi autoksi todella linjakkasti muotoilu. Ja ulkoväri on aivan mahtava suomalaiseen mustavalkoteemaan verrattuna. Ja ei voimalinjassakaan mitään vikaa ole, melkein olisin sitä mieltä, että takaveto on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto kuin nelikko!

kuulara sanoi:

Tämäkin on mahtava juttu, niin saat hyödyntääkin autosi hevosvoimia ilman mu**un mainetta :) Suomessa kun tuollaisella polkaisisit karavaanarista heittämällä ohi, niin olisit kaikkien silmissä törkeä kaahaaja ;)
 
Suomessa tarvi kuin pysäköidä tuollainen, niin saa jo mulkun leiman otsaan. Ajamaan jos lähtee, nimitys vaihtuu jo ihan painokelvottomaksi.
 
Vempula sanoi:
On kyllä nelioviseksi autoksi todella linjakkasti muotoilu. Ja ulkoväri on aivan mahtava suomalaiseen mustavalkoteemaan verrattuna. Ja ei voimalinjassakaan mitään vikaa ole, melkein olisin sitä mieltä, että takaveto on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto kuin nelikko!

Tämäkin on mahtava juttu, niin saat hyödyntääkin autosi hevosvoimia ilman mu**un mainetta :) Suomessa kun tuollaisella polkaisisit karavaanarista heittämällä ohi, niin olisit kaikkien silmissä törkeä kaahaaja ;)

Joo painaa riittävästi ilman nelivetoakin, parempi täällä ainakin siis ilman. Jos se vaikka jaksaisi mennä jossain liikenneympyrässä vaikka kylki edellä (eihän tällaista toki tehdä...).
 
Penguin sanoi:
Suomessa tarvi kuin pysäköidä tuollainen, niin saa jo mulkun leiman otsaan. Ajamaan jos lähtee, nimitys vaihtuu jo ihan painokelvottomaksi.

Näinpä. Varmaan tulisi itsekin vilkuiltua vähän eksoottisempien autojen suuntaan, jos asuisi hieman "autoystävällisemmässä" maassa. Verot, kateuskulttuuri ja ilmasto pitävät siitä huolen, ettei pahemmin tarvii vilkuilla.

Hieno auto tosiaan!