https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mailin matka

Liittynyt
6.1.2014
JakeS sanoi:
Nyt on virallisesti julkaistu ja kaupan RS:n mountunepaketti. Hintaa 1050 £ joten ei mikään kovin paha.
http://www.blog.mountune.com/index.php/blog-by-category/general-news/item/134-focus-rs-phase-3-now-available

Viime lauantaina lappeenrannassa mailin matkalla oli uusi RS. Loparit 235 kmh jota pidän kyllä hieman vaatimattomana  :(

https://www.youtube.com/watch?v=MPE6wBDREfg&feature=youtu.be

Kaikkitulokset löytyy tästä:
http://www.liy.fi/tulokset/

Merkkiin ja malliin kannattaa suhtautua varauksellisesti koska useat niistä eivät ole vakioautoja.
V40:nen 313km/h. Ei taida olla vakio sekään ;D
Luultavasti RS vakio ja kuski kanssa(kokematon)
 
Tuossa mailin ajossa autojen suhteen kokemuksen osuus ei ole lyhyempien matkojen rinnalla kovin merkittävä. Ei vaan kulkenut. Noissa + 300 kmh volvoissa on paukkuja ainakin tuplat mitä RS-Focuksessa.
Voimaa tarvitaan tolkuttomasti kun vauhtia alkaa olla +300 kmh.
 
JakeS sanoi:
Voimaa tarvitaan tolkuttomasti kun vauhtia alkaa olla +300 kmh.

Tämän huomaa normiautoissa jo kahdessasadassa. Jos kahdensadan oikealla puolella haluaa tehdä jonkinlaisia edes puoliripeitä nopeudenmuutoksia, pitää jerkkua olla pellin alla ihan kohtuu paljon.
 
Tuossa listassa on tutun nissani. 249kmh ja vakio R32 skyline. 280hp paperilla ja epävirallisesti on jotain kymmeniä heppoja aina dynotty yli noissa malleissa.


Voimaa, mutta myös vähän aerodynamisuuttakin tarvitaan. Ilmanvastuskerroin voi silti olla V40 parempi mitä RS:ssä  :)
 
Jotain lastua on pitänyt laittaa skooda räsäänkin kun ajetaan 247 km/h maililla. Tuo 408 km/h ajanut hajabusa on vissiin tältä kylältä, en ole aivan satavarma kun ei kuulu tuttavapiiriin. Oli maininta paikallisessa aviisissakin ja jäi mielikuva että olisi oman kylän poikia. Tiimikaveri ajaa kiihdytyspuolella varttimailia, aika hyvin puhaltaa hänen ahtosuzuki kun takapyörältä 750 hv.
 
Onkos tälle mailinajolle ihan omaa topiccia?

(off-topic, Volvo videoiden jälkeen voinkin lopettaa valittamisen vetopidon puutteesta räsän osalta  ;D)
 
JakeS sanoi:
Viime lauantaina lappeenrannassa mailin matkalla oli uusi RS. Loparit 235 kmh jota pidän kyllä hieman vaatimattomana  :(

Viime kesänä työnsin tuolla RS Fabialla 217 km/h (etuveto, ei lukkoa ja melkoisesti vähemmän potkua) joten onhan tuo kohtuu vaatimaton. Juuri mielessäni mietin, että Leon olisi varmaankin mennyt kovempaa ja niinhän se tuloksien mukaan näyttää  :)
 
Tässä se pointti juuri onkin. 217 kmh fabialla hyvä tulos mutta vaikka laittamalla 20 kmh lisää niin fabiaan saa todella laittaa reilusti lisää voimaa. Tuo leonin tulos ei ole vakioleonin.
Rs skodan kovemmat tulokset on muistaakseni 2-koppaisen ja siinäkin koneja tod.näk huomattavasti enemmän kuin 200..
 
Eli tuo missä lukee Leon cupra 280, ei ollut vakio?

Ja se on juuri noin kuten kirjoitit, tuossa vauhdissa Fabian aerodynamiikka vastaa tiiliskiveä.
 
Räsä on rajoitettu 250 km/h mutta ei se vakiona siihen mailin matkalla veny.
 
Onkos RS rajoitettu 250km/h?

Jaa mutta otsikon mukaisesti tarkoitit varmaan Focus RS:ää. En tiedä, olettaisin olevan. Valmistaja kylläkin lupaa 263 km/h huiput mutta ei tuokaan mailin matkalla tuota ottane.
 
Rs on ilman rajoitinta. 266 luvattu huiput. Uskoisin huonoon tulokseen osasyylliseksi nelivedon. Harvemmin nelivedot kolkuttelee kärkipaikkoja lukuunottamatta nissanin gtr malleja.
Tuo Cupra oli joku apr:n viritys.
Makkikselle senn verran, että tuo busa on tehnyt suomen toiseksi kovimman tuloksen . Vastaaviin nopeuksiin autossa pitää olla 2000 hv.
 
Makkis sanoi:
Jaa mutta otsikon mukaisesti tarkoitit varmaan Focus RS:ää. En tiedä, olettaisin olevan. Valmistaja kylläkin lupaa 263 km/h huiput mutta ei tuokaan mailin matkalla tuota ottane.
Tosiaan Focuksen RS tarkoitin. Eikös tuolla maililla vakioautokin pääse huippuihinsa, jos kuskilla riittää uskallusta?
Ainakin, jos huiput on 266km/h luokkaa ja joku vetää 235km/h loppunopeuden, niin luulisi se tuolla 1600m matkalla kelaavan enemmän?
 
Perusautot pääsevät huippujen lähelle mutta reilusti yli 200 kulkevat ei. Ilmanvastus rauhoittaa kiihtymistä ja maalitolppa lähestyy nopeasti suuremmissa nopeuksissa.
itse pidän mailin ajoa oikeastaan kuningaslajina, siinä näkee paljonko voimaa löytyy ja kuljettajan merkitys pienenee kun reaktioajalla ei merkitystä. Epäonnistuneen vaihdonkin merkitys tulokseen pieni.
 
Makkis sanoi:
Räsä on rajoitettu 250 km/h mutta ei se vakiona siihen mailin matkalla veny.

Eriävä mielipide. Räsää ei ole rajoitettu, se ei vaan kulje edes 240km/h vakioteholla . Farkku menee 238 km/h GPS.n mukaan ja se siitä . 

Sori offtopicci .
 
Kaide sanoi:
Eriävä mielipide. Räsää ei ole rajoitettu, se ei vaan kulje edes 240km/h vakioteholla . Farkku menee 238 km/h GPS.n mukaan ja se siitä . 

Sori offtopicci .

Lisää offaria, miun yksilö laukkasi gps vauhtia 248 km/h. Bensafarkkumanuaali siis. Jäi sitten "vouvaamaan" väliä 245 - 248 josta päättelin että joku rajoitin tuli.

rehellisesti sanoen, vaikka ei olisi rajoitintakaan, niin alamäkeä olisi vaadittu että lisää olisi vauhtia saanut, voima tosiaan loppuu vaikka välitystä riittäisikin.
 
Modet voisi väsätä huippunopeuskeskustelusta oman topikin....

Tämmönen pätkä. Voi vetää monia johtopäätöksiä  ?

 
Itse mietin suben loppunopeutta 305 hv ja 217 kmh. Tuossa valossa rs:n 235 kmh on aivan linjassaan. Samoin myös possun 140 mph huomioiden teholukeman. Jo vatttimailin kohdalla nopeudet ovat samat niin luulisi jatkuvalla nelivedollakin olevan tekemistä asian kanssa.
Kummatkin subbe ja rs on normi perheautokoriin tehtyjä joten ilmanvastuskerroin on suurempi kuin urheiluautoksi jo alunperin suunnitellun kikottimen.
Voisin lonkalta kuvitella vakioräsän ottavan maililla jotakuinkin samat loparit kuin subbe.

Muoks. Saman testaajan tekemänä 360 hv mb cla 45 amg sedan otti samat 235 kmh...