https://tummennuskalvot.fi/

Maalivaurioita Yetissä

antti

Vakiokalustoa
Liittynyt
9.7.2014
Niinpä niitä alkoi pukkaamaan Yetiinkin:
- etuovista tiivisteet syöneet maalit puhki
- ovien alaosissa sinkkirakkulaa
- ronkin luukussa myös sinkkirakkulaa.
Rakkulat vielä todella pieniä, mutta eiväthän ne tuosta parane.

Kävin näyttämässä heinäkuussa liikkeessä, nyt sain vihdoin korjauspäätöksen
-> maalariin lokakuussa.

Tarkastettaessa mittarissa n. 90tkm ja huollot tehtynä. Yksi huolto ei merkkiliikkeessä.

Paljon ei tilanne siis ole muuttunut siitä kun kakkoskorista Ocua korjattiin samoista vioista.
Vaikkakin kertoivat maahantuojan kiristäneen politiikkaa näiden kanssa.
 
Muistaakseni `09 loppuvuodesta käyttöönotettu.

Niin ja melkein unohtui. Isäni `12 tai `13 vuoden Yeti on parhaillaan myöskin maalauksessa sinkkirakkuloiden takia. Ajettu n. 30tkm.

Huvittavia noi valokuvaustilanteet. Omia autoja on kuvattu nyt neljää kappaletta joista kolme on mennyt korjaukseen. Yleensä kuvista ei saa mitään selvää (paitsi ehkä autoalan ammattilaiset) josta olen päätellyt että vaurioilla ei ole mitään merkitystä, päätös tehdään vain auton historian/iän perusteella. Kyllä ne tietävät mitä niistä vaurioituu.

Oman kolmen liikkeen perusteella poikkeuksen tekee Hyvinkään liike jonne auto otetaan päiväksi sisään, maalien paksuudet mitataan ja maalit tutkitaan todella tarkasti ja vaurioituneet kohdat jopa selostetaan asiakkaalle asiallisesti. Kahdessa muussa on räpätty kuvat vaurioista pikaisesti parkkiksella.
 
Näitä sinkkikuplia ja maalin irtoamisia on esiintynyt kautta linja. Varsinkin farmari mallisien (Touran, variantit jne.) peräluukut  on kärsinyt