- 26.8.2019 klo 06:44 / Lohko-,säteily ja letkulämmittimet
foorumilainen sanoi:Mihkä ihmeeseen sitä laturia tarvitaan.??
Samaa olen ihmetellyt, mutta kaipa se pätkäajo on jonka vuoksi niitä tarvitaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
foorumilainen sanoi:Mihkä ihmeeseen sitä laturia tarvitaan.??
Markku J sanoi:Ei ota kylmä akku virtaa. Mutta eikös se ala lämpenemään, kun sinne 10A syötetään vs 5A ? Ja siten 10A olisi järkevämpi. Olen kovallakin pakkasella saanut 3,5A Ctekillä akun ladattua kun vaan aikaa on ollut tarpeeksi - eli akku lämpenee kun sinne virtaa syötetään.
foorumilainen sanoi:Mihkä ihmeeseen sitä laturia tarvitaan.??
Mika_M sanoi:10A laturilla ei saa akkua kovassa pakkasessa lämpenemään yhtään sen enempää kuin 3A laturilla.
JiiJii71 sanoi:Audissa meillä on laturi+paistinpannu+sisäpistoke+ajastin sisällä.
Onhan se rentoa, kun joka aamu on akku täynnä.
Taky sanoi:Entä auto omalla 70A laturilla - saahan sillä akun ladattu ihan OK, muutenhan tienvarret olisi autoja pitkänään kun virrat on finitto.
Juuha sanoi:Olen katsellut näitä lohkolämmittimeen liitettävien Defa akkulatureiden hintoja mutta en kyllä ymmärrä miten tuossa säästäisi mitään.
Juuha sanoi:Olen katsellut näitä lohkolämmittimeen liitettävien Defa akkulatureiden hintoja mutta en kyllä ymmärrä miten tuossa säästäisi mitään. Taitaa pienin olla 1205 joka maksaa 150€. Tuolla hinnalla ostaa kaksi ylimääräistä akkua. Eri asia jos oikeasti käynnistysongelmia mutta kyllä oma lähtenyt aina käyntiin vaikka tulee paljon pätkäajoa eikä ehdi latautua täyteen.
Juuha sanoi:Olen katsellut näitä lohkolämmittimeen liitettävien Defa akkulatureiden hintoja mutta en kyllä ymmärrä miten tuossa säästäisi mitään. Taitaa pienin olla 1205 joka maksaa 150€. Tuolla hinnalla ostaa kaksi ylimääräistä akkua. Eri asia jos oikeasti käynnistysongelmia mutta kyllä oma lähtenyt aina käyntiin vaikka tulee paljon pätkäajoa eikä ehdi latautua täyteen.
Paukku sanoi:Auton laturi pystyy pukkaamaan parissa kolmessa sekunnissa takaisin saman virtamäärän mitä starttaukseen kuluu. Akku sitten ottaa vastaan mitä kykenee.
dingdongpingpong sanoi:Köyhänä olen jo useamman vuoden ihmetellyt kuinka pari sähköjohon pätkää, pistoketta, vastus ja sisälämmitin voi maksaa 1000€....sehän on mummoina 6000mk ?
Aika yleinen hintaluokka vaikuttaisi olevan 600-800€ joka sekin vaikuttaa aika hinnakkaalta. Toki onhan ne panssarikuoressa...johdot.
Muistanko oikein että markka-aikaan maksoin 500mk lohkosta ja sisäpistokkeesta lämmittimineen, eikä noista ajoista laitteet ole paljon muuttuneet, pistoke pienentynyt ja sisälämppäriin tullut keraaminen vastus = lämmitysteho ihan onneton..millaisia muistikuvia raadilla -90 luvulta ???
arska sanoi:Tuohon 600 - 800 € hintaan ne on yleensä jo asennettu paikoilleen. Markka-aikaan moni muukin asia oli halvempaa kuin nykyään
Karvis sanoi:Markka-aikaan myös palkat oli pienempiä.. Vuonna 2000 keskiansio ykstyisellä sektorilla oli 2051€ ja nyt se on 3600€, kuntapuolella vastaavat luvut 1863€ ja 3156€.
Tucsoniin lämppärien listahinta asennettuna olisi ollut ~670€, sis. moottorilämmitin+sisähaara+sisälämmitin.
A kolmosessni Calix on pultattu lohkon kylkeen, ottamatta kantaa olisiko parempi öljynlämmittenä.Karvis sanoi:Säteilylämmitinkään ei aina lämmitä öljytilaa vaan melko usein se on lohkon kyljessä.
dingdongpingpong sanoi:Mä en tiedä kunpaan kallistun mutta seurailin joskus käyttiksen nesteiden lämpenemisiä niin jäähdytysneste lähtee nopeampaan nousukiitoon startin jälkeen kuin moottoriöljy. Jotenkin mukavampi fiilis startata autoa kun -30 moottoriöljy on +2 tai hieman ylikin....