https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus UX

Jännä suuntaus, meneeköhän tämä tähän muutenkin T/L hybrideissä:

https://www.carsales.com.au/editorial/details/buyer-uncertainty-for-lexus-ux-all-wheel-drive-114527/

https://www.topspeed.com/cars/lexus/2019-lexus-ux-ar179982.html

On that note, there’s also a UX 250h that is said to use a new-gen hybrid power system with a new transaxle and power control unit that maximizes power.

Lexus hasn’t disclosed hardly anything except that it delivers a “projected” 176 horsepower total. Lexus hasn’t gone into details as to just how efficient the engine is. It does deliver 168 horsepower which seems a little low but really isn’t bad for a vehicle this size.

____________

Lexus will promote its new small SUV with an all-wheel drive solution that could be worth less than the sum of its parts.

The AWD option — also known as the 'E4' option in some markets — is only available for the more expensive hybrid model, the Lexus UX 250h.

A 5.3kW electric motor drives the rear wheels from standstill up to 70km/h.

Että oikeen neliveto? 5,3kW taka-akselilla eli hurjat 7,2hp. Ehkäpä joku tuon jopa kahdeksaan voisi pyöristää... Taitaisi minun pöllikuormat jäädä tuolla metsään...
 
Tuo on sitten sellainen liikennevaloista lähtö avustin jäisellä kelillä. Parempi kuin ei ollenkaan. Mutta ei sillä tosiaan vielä kuuhun mennä [emoji51]
 
ConD sanoi:
Että oikeen neliveto? 5,3kW taka-akselilla eli hurjat 7,2hp. Ehkäpä joku tuon jopa kahdeksaan voisi pyöristää... Taitaisi minun pöllikuormat jäädä tuolla metsään...

Aika onneton esitys. Pösön ja Opelin keväällä esiteltävissä töpselihybrideissä on molemmissa päissä 110hp sähkömoottori ja edessä tietysti vielä polttomoottori. Painii aivan eri luokassa voiman tuoton suhteen. Itseasiassa GX450H taitaa sekin oll aaltavastaajana Ranskalaisten ratkaisulle.
 
Taitaa pöllien ajoon löytyä pätevämpiä vehkeitä ihan eri kulkuneuvoluokista ja vieläpä paljon halvemmalla. Riippumatta taka-akselin moottorin tehosta.
 
Erikoista, ettei maahantuojan sivuilla löydy (ainakaan ei äkkiseltään sellaista löydä) hinnastoa tälle. Mutta, A1 torin kauttapa löytyi. Päästöt nelivetoisessa 135 g/km.

Hintoja:

etuveto Comfort 41.553 eur
neliveto Comfort 44.206 eur
neliveto Premium 50.313 eur
neliveto F-sport S 61.321 eur

Kovat hinnat kokoisekseen, suorastaan tolkuttomat paremmissa varustetasoissa etenkin. Neliveto-comfort vain 1600 eur RAV4:n uutta nelivetoversiota halvempi. Varusteista ei ollut mainintaa tuolla nettisaitilla...
 
Tuli netissä surffaillessani vastaan mielenkiintoisia juttuja Lexus UX:stä. Lexus on nimittäin rekisteröinyt Euroopassa tavaramerkin UX300e. Tästä onkin lähtenyt liikkeelle spekulaatiota siitä, mitä Lexus aikoo tuoda markkinoille. Epäilevät kovasti, että UX-mallista olisi tulossa täyssähköversio myyntiin. Asiaa on tiedusteltu valmistajalta, mutta sieltä ei tietenkään kommentoida mitenkään mahdollisia tulevia tuotteita.

Motor Authority reached out to Lexus for comment on the UX300e trademark filing and a spokesperson told us, "Unfortunately, we can’t comment on this speculative story about potential future product."

Sitä ei tietenkään voi tietää, tarkoittaako e täyssähköversiota vai Plug-in -hybridiä, koska joillakin automerkeillä e on nimenomaan plugarin tunnus. Onhan se kuitenkin odotettavissa, että T/L ottaa vähitellen askelia plugarien ja täyssähköautojen suuntaan. Nythän tarjonta sillä alueella on aika pientä.

www.autoguide.com
 
Juhosson sanoi:
Tuli netissä surffaillessani vastaan mielenkiintoisia juttuja Lexus UX:stä. Lexus on nimittäin rekisteröinyt Euroopassa tavaramerkin UX300e. Tästä onkin lähtenyt liikkeelle spekulaatiota siitä, mitä Lexus aikoo tuoda markkinoille. Epäilevät kovasti, että UX-mallista olisi tulossa täyssähköversio myyntiin. Asiaa on tiedusteltu valmistajalta, mutta sieltä ei tietenkään kommentoida mitenkään mahdollisia tulevia tuotteita.

Motor Authority reached out to Lexus for comment on the UX300e trademark filing and a spokesperson told us, "Unfortunately, we can’t comment on this speculative story about potential future product."

Sitä ei tietenkään voi tietää, tarkoittaako e täyssähköversiota vai Plug-in -hybridiä, koska joillakin automerkeillä e on nimenomaan plugarin tunnus. Onhan se kuitenkin odotettavissa, että T/L ottaa vähitellen askelia plugarien ja täyssähköautojen suuntaan. Nythän tarjonta sillä alueella on aika pientä.

www.autoguide.com
Onkin mielenkiintoista seurata mitä T/L tekee plug-in versioiden ja täyssähkö versioiden kanssa. Mazda ilmoitti aikoinaan sähköauto yhteistyöstä Toyotan kanssa. Nyt uudessa Tuulilasi-lehdessä on juttua Mazdan tulevasta sähköautosta, joka on täysin Mazdan suunnittelema ja valmistama, yhdessä Denson kanssa. Jutussa mainitaan, että yhteistyö Toyotan kanssa näkyy vasta myöhemmin. Tuntuu siltä, että Toyota/Lexus yrittää ohittaa plug-in-vaiheen kokonaan ja siirtyä suoraan sähköön tai vetyyn? Ainakaan Suomessa ei Toyota-kauppiailla lienee ole mitään tietoa esim. 2020-2021 myyntiin tulevista uusista malleista. Myynti keskittyy perushybrideihin ja bensa-malleihin täysin vuosina 2019 ja 2020? Toyotalla ja Lexuksella mallien elinkaaret ovat olleet 7 vuotta, joten nyt markkinoille tulevia RAV4- ja Camry malleja tullaan myymään pienen faceliftin kera vielä vuonna 2025-2026.
Ken elää, se näkee!
Uti
 
Kyllä nämä vempeleet alkavat olla jo melko kalliita. Tuosta hinnastosta kun laski fwd Comfortlineen metallivärin, teknologiapaketin, navin, talvipyörät ja toimituskulut, niin lähes 47000 euroa.

Uti
 
Onko kooltaan Tojon Chr luokkaa? Tavaratila hieman yarista suurempi joten tilavasta autosta ei puhe.
 
Eiköhän se aika lähelle ole. Takapenkistä on arvostelujen perusteella saanut jopa ahtaan kuvan, kun taas Toyotassa se taitaa olla luokalle tyypillinen mitoiltaan, mutta korkeasta ja nousevasta kylkilinjasta johtuen saattaa tuntua pimeältä ja ahtaalta. Tavaratila UX:ssä on tosiaan jopa pienempi kuin CT200h:ssa eli tavarankuljetukseen tämä on kehno valinta. Etupenkin tiloista en muista lukeneeni isompaa kritiikkiä.
 
Kävin tuon UXn koeistumassa ja tein kuten aina. Ajoasento kohdalleen ja takapenkille istumaan. Tuli kyllä sama näkymä vastaan, kuin vuoden 1995 RAV4:ssä joka oli pakko vaihtaa sen takia, kun takapenkille jäi 5 cm väli selkänojaan ja joka reissulla joutui ajamaan jalat koukussa. En siis päässyt ollenkaan takapenkille UX:ssä.
 
euroshopperi sanoi:
Kävin tuon UXn koeistumassa ja tein kuten aina. Ajoasento kohdalleen ja takapenkille istumaan. Tuli kyllä sama näkymä vastaan, kuin vuoden 1995 RAV4:ssä joka oli pakko vaihtaa sen takia, kun takapenkille jäi 5 cm väli selkänojaan ja joka reissulla joutui ajamaan jalat koukussa. En siis päässyt ollenkaan takapenkille UX:ssä.
Pieneksi ne tuota testeissäkin haukkuvat. Ihmettelen että mihin hukkaavat lähes 4,5m pitkän auton tilat :-\
Esim. XC40:nen on lähes 8cm lyhyempi, niin tuohon verrattuna tilat on jopa valtavat. Tavaratilakin todella matala.

https://www.is.fi/autot/art-2000006149416.html?ref=rss

ba6cf6173a3748efbdf47c81930ded83.jpg


0bef9502f04d4cafa1d1bb464cbdfeae.jpg



 
Oman auton sijaisautona oli UX ja ihan kiva oli ajaa. Auto oli etuvetoinen ja mallia karvalakki (comfort). Yllätyin kuinka moottoriäänet tuli herkästi sisään versus omaan IS malliin. Kovaa muovia myös enemmän kuin omassa, mutta vissiin saman tuntuinen, kuin CT mallissa jos oikeen muistan. Ratin uudet painikkeet oli hieman muuttunut ja jotain uusia nappeja lisää tullut, kuten vakkarin toiminnot. Vakkarissa oli myös sellainen toiminta kuin kaistan seuranta ja hyvin toimi kehällä. Lisäksi luki nopeusrajoitukset ja nopeus mukautui myös rajoitusten ja myös auto pysähtyi, kun edessä oleva auto pysähtyi. Hitaasti kyllä lähti nostamaan nopeutta, kun edellä oleva auto lähti liikkeelle ja jouduin välillä avittamana kaasulla, jotta en aiheutta pahennusta :). Kehällä meni myös välillä sähköllä. Ajoin aika sekalaista ajoa noin 50 km ja kulutus 4,8l/100km täytyy sanoa, että ihan tyytyväinen olin kulutukseen ja varmasti pystyy tuosta vielä tiputtaa. Penkit ei oikeen ollut mulle hyvät ja sivuttaistukea olisi voinut olla hieman enemmän. Otin valokuvan kuskin paikalta ja hieman pimentoon jää Kuollutkulma. Mittarista oli aika selkeä, mutta olisi voineet samalla myös bensa- ja moottorilämpömittarit pistää samalla digitaaliseksi.
Vakiona tuleva 8 tuumainen näyttö on aika pientä, kun HOME tilassa näkyy navi, radio ja energiamonitori, joten aika pieneksi meni. Muuten kyllä sai normaalinäkymän, että näkyy pelkkä navi esim. Tässä oli myös kannettavista tuttu kosketuslevy ja ihan hyvin sekin toimi. En tiedä miksi lehdissä välillä moitittu kosketuslevyä, mutta sekin on näköjään makuasia. Olisi tosi hyvä auto jos tavaratila oli hieman suurempi.

-Henksuli
 

Liitteet

  • 1C52F05A-3356-4A16-B7E3-BAE4E7E6209E.jpeg
    1C52F05A-3356-4A16-B7E3-BAE4E7E6209E.jpeg
    63,2 KB · Katsottu: 269
Zaphod sanoi:
Tänään näin ensimmäisen UX:n ja olin hämmästynyt kuinka pieni tuo on.

Ei se ulkoa niin pieneltä näytä, mutta tilaa on hämmästyttävän vähän. Etenkin tavaratilaa.
 
nemos sanoi:
Ei se ulkoa niin pieneltä näytä, mutta tilaa on hämmästyttävän vähän. Etenkin tavaratilaa.
Oli tuollainen UX ajossa, kun Corolla oli korjaamolla.
Korkeutta tavaratilan pohjalta 28cm tuohon ”hattuhyllyyn”. Hattuhylly oli samanlaista materiaalia mitä nämä euron pari maksavat aurinkosuojat  8)

 

Liitteet

  • FD8F2090-03CC-439A-88A3-00C0A999BA03.jpeg
    FD8F2090-03CC-439A-88A3-00C0A999BA03.jpeg
    45,9 KB · Katsottu: 372
Näitä on nyt tullut käytettynä myyntiin, kun 3v on kulunut, eli erityisesti 2019 mallia. Hinnat minusta ihan järkeviä nykymarkkinassa.
Tämän mukaan:
https://www.lexus.fi/omistajalle/connected-palvelut/multimedialaitteen-ohjelmistopaivitys
älypuhelimen intergoinin saa päivityksenä (carplay ja AA).
Onko kokemusta miten tuolla kosketuslevyllä toimii?

Muutenkin kokemukset tästä autosta kiinnostaa. Melusta on kovin erilaisia rapsoja, mutta vaikuttaisikohan se, että osassa autoja on RunFlat renkaat? Nehän pitävät normirenkaita enemmän ääntä.
 
Onko täällä UX:llä ajavia?

Yhtä käytettyä kävin katsomassa uteliaisuuttani. Varustelu oli muuten kohtuullinen mutta saksan premiumtyyliin ristiseläntuen säätö puuttui ja se todella sen kaipaisia.
Auto pieni mutta ei mahdoton. Siitä näkee takaa ulos paremmin kuin C-HR:stä mikä aikas sama auto tekniikaltaan.

Jos on kokemusta AWD mallista ( missä ruohonleikkurin starttimoottori takana), niin kysyisin tuoko se takamoottori mitään hyötyä talvella edes liukkaissa risteyksissä tai muuten käveyvauhtia lumessa möyriessä?
 
Onko täällä UX:llä ajavia?

Yhtä käytettyä kävin katsomassa uteliaisuuttani. Varustelu oli muuten kohtuullinen mutta saksan premiumtyyliin ristiseläntuen säätö puuttui ja se todella sen kaipaisia.
Auto pieni mutta ei mahdoton. Siitä näkee takaa ulos paremmin kuin C-HR:stä mikä aikas sama auto tekniikaltaan.

Jos on kokemusta AWD mallista ( missä ruohonleikkurin starttimoottori takana), niin kysyisin tuoko se takamoottori mitään hyötyä talvella edes liukkaissa risteyksissä tai muuten käveyvauhtia lumessa möyriessä?
Minulla on UX ja oli Yaris Cross AWD, eli samatapainen neliveto. Tuo neliveto oli yllättävän hyvä apu talvella. Etenemiskyky oli hyvä, paljon parempi kuin vajaavedolla.
Sähköpenkeissä on ristiseläntuen säätö ja ne on Premium ja Luxury varustetasoissa, Comfortissa ei ole. Jos pre-fl:ää katsoo, niin vasta ML-paketin mukana tulee isompi näyttö. Tuon kai saa vain luxuryyn. Sähköpenkeissä on myös tuuletus, ominaisuus, joka on yllättävän kiva kesällä. Ero mukavuudessa jopa kangaspenkkeihin on reilu.
 
Milloin fl tuli? Tuliko siinä jo se uudempi 2L voimalinja mikä Corollassakin on?
Voimalinja on ollut alusta lähtien tuo corollasta tuttu 2l 184hv hybridi.
Tarkoitan fl:llä on vm2023 ja eteenpäin. Ei ole enää tasohiirtä, vaan näyttö on isompi ja lähempänä kuskia ja on kosketusnäyttö. EV version akku kasvoi 54 -> 72kWh. Hybridi ei saanut uudistettua 5.sukupolven 194hv versiota, vaan jatkaa edelleen 4. sukupolven versiolla.