https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus UX 300e

XoAntero sanoi:
OK. Moottori poikittain ja etuveto ei ole minulle oikea Lexus. Iso toki on Camryn tavoin.

Eipä siinä kyydissä tai ajettavuudessa eroa kauheasti ole esim. GS:ään. GS on toisaalta omastakin mielestä "makeampi" varsinkin Premierinä, kuin ES Luxury. No, olihan GS 15ke kalliimpikin uutena, kuin ES parhaiten varusteltuna.

Onko tuollainen sähkö "C-HR" sitten oikea Lexus ? Meluisa pieni koppi.
 
Bawuka sanoi:
Onko tuollainen sähkö "C-HR" sitten oikea Lexus ? Meluisa pieni koppi.
No sitä just kysyin kun ei ES myöskään ole. No, ehkä kirjoitetaan eri asioisra. Ei sotketa ketjua enempää.
 
Tänään oli Hesarissa kokosivun mainos tästä, mutta ei halaistua sanaakaan siitä, kuinka pitkälle latauksella pääsee tai minkä kokoinen akku autossa on. "Kepeä kiihtyvyys 0-100 7.2s" kyllä mainittiin  :rolleyes:
 
samaan kiinnitin huomion.
oli kuitenkin mainittu 10v /1 000 000 km akkutakuu, joka aika reilu kylläkin jos itse raamit kestää yhtä kauan...
 
On kerrassaan hilpeä auto. 60 000 euron sähköauto, millä pääsee 166km motarilla. Kuivalla motarilla, optimaalisessa 10 asteen lämpötilassa :) Ja kun kalenterista katson, niin kyllä, edelleen ollaan vuodessa 2021 :D


14967564.jpg
 
Tämähän taisi olla auto city-ihmisille, Urban eXplorer.

Hesasta Turkuun tai Tampereelle nippa nappa onnistuu, mutta jo pelkästään hitaahkon Chademo-latauksen vuoksi ei tätä kukaan pitkän matkan taittaja taida edes harkita.

Suurin ihmetyksen aihe oli TB:n yo. videossa ilmeinen meluisuus auton sisällä.
Ei olisi odottanut Lexukselta.
 
Insomnia sanoi:
Samanlainen harjoituskappale kuin e-Golf.

Vaikka tämä on UX300e ketju, niin mikähän e-Golfissa on pielessä?
Se on paras Golf, mitä koskaan on tehty, erinomainen auto.
Se ei ole pitkän matkan auto, niinkuin ei ole tämä UX300e:kään. Mutta kyllä e-Golfilla tai UX300e:llä voi hyvin päivittäistä ajoa ajaa yli 30tkm/v. Ei kaikki kaikilla autoilla pitkää matkaa tarvitse ajaa, toki UX300e:llä se (pitkä matka) sujuu paremmin kuin e-Golfilla.

 
tmr97 sanoi:
Se ei ole pitkän matkan auto, niinkuin ei ole tämä UX300e:kään.

Kyllä pitää olla melko äärimmäiset lähimatkailutarpeet, jotta maksaa 50 - 60 000 euroa sähköautosta, millä pääsee motarilla 166km. Optimiolosuhteissa.

Oikeastihan tässä on kyse siitä, että T/L on sössinyt tämän ihan täysin. Viisi vuotta sitten tämä olisi vielä mennyt just ja just toleransseista läpi.
 
tmr97 sanoi:
Vaikka tämä on UX300e ketju, niin mikähän e-Golfissa on pielessä?
Samat asiat kuin tässäkin silloin kun se markkinoille työnnettiin. Onneton range ja kova hinta. Noita e-Golfejahan sai lopulta kohtalaisen "edullisesti" kun päästösakkoja pelättiin ja nuo piti ID-malliston alta työntää pois, mutta kyllähän se oli alussa kallis. Kuten sanoin harjoituskappale sähköauto polttiksen kuorissa kaikenlaisine puutteineen, kuten lämmityslaite on huono ja ei akun lämmitystä joten talvella se range on oikeasti sitä luokkaa, että töihin ja takaisin.

Toyota on tämän kanssa vaan yhden syklin jäljessä.

On se vaan Suomen etäisyyksillä nihkeää, jos autolla ei pääse edes 200 kilometriä huoletta, vaikka kuinka päivittäin ei tarttiskaan ajaa.
 
Insomnia sanoi:
Samat asiat kuin tässäkin silloin kun se markkinoille työnnettiin. Onneton range ja kova hinta. Noita e-Golfejahan sai lopulta kohtalaisen "edullisesti" kun päästösakkoja pelättiin ja nuo piti ID-malliston alta työntää pois, mutta kyllähän se oli alussa kallis. Kuten sanoin harjoituskappale sähköauto polttiksen kuorissa kaikenlaisine puutteineen, kuten lämmityslaite on huono ja ei akun lämmitystä joten talvella se range on oikeasti sitä luokkaa, että töihin ja takaisin.

Entisenä e-Golfin omistajana voin sanoa, ettei auton hyvyys ole range. Autolla on käyttötarve ja kun toimintamatka riittää siihen, niin sitten se on tarpeeksi.

e-Golf on erinomainen auto. Sähkötekniikka on autossa siten, ettei käytettävyys heikkene. Esimerkikisi takapenkin ergonomia on kunnossa, koska sitä rangea ei ole venytetty sillä, että olisi pilattu ergonomia sijoittamalla akkua myös takajalkatilaan. Esim Tesla Model 3 SR+ on pilattu sillä, kun akku on 33% LR-mallia pienempi, niin siinä mallissa olisi mahdollista tarjota normaali lattiakorkeus. e-Golfissa on oikein hyvät regen säädöt (5-tasoa) ja lisäksi jo varhainen versio automaattisesta regenistä. Se on erittäin miellyttävä ajaa. Auto on varmaankin hiljaisin Golf, mitä on tehty. Volumelle on pyöritettävä nuppi ja vakiomittaristosta näkee akun varauksen koko ajan prosentin tarkkuudella. Lisäksi on varsin hyvin toimiva GOM. Autossa on älypuhelinitegraatio, eli kommunikaatio sujuu mallikkaasti myös ajettaeassa. Lisäksi on tuulilasin lämmitys ja hyvät LEDit vakiona. Kääntyviksi ne sai pienellä lisähinnalla. Peruutuskamerakin on aina puhtaana VW-merkin alla. Ergonomia on kunnossa. Mitä siis vielä pitäisi perusautolta toivoa?

Jos e-Golfia tehtäisiin tänään, niin siinä varmaankin olisi nykyaikaiset kennot. Alunperin siinä oli 24kWh akku panasonicin prismatic-kennoilla. Nykyinen ko kennon versio, eli se sama kenno, joka on UX300e:ssä, tarjoaisi e-Golfissa yli 48kWh akkukapasiteetin.
 
^Onhan meillä paljon talouksia, jotka pärjäävät plugarin akulla arkisin ja sitten Kuusamoon lähdetään polttiksen voimin. Tuommoinen 150 km riittää useimmille arkiajoon eikä akku paina tolkuttomasti.

Tietenkin sitten hinta ym. painaa niille, joilla ei raha riitä, mutta ei ne Lexusta ehkä muutenkaan ostaisi. Lexuksella kun ei ole kunnon premium-statusta vaikka hintaa onkin paljon.
 
antsu sanoi:
^Onhan meillä paljon talouksia, jotka pärjäävät plugarin akulla arkisin ja sitten Kuusamoon lähdetään polttiksen voimin. Tuommoinen 150 km riittää useimmille arkiajoon eikä akku paina tolkuttomasti.

Tietenkin sitten hinta ym. painaa niille, joilla ei raha riitä, mutta ei ne Lexusta ehkä muutenkaan ostaisi. Lexuksella kun ei ole kunnon premium-statusta vaikka hintaa onkin paljon.

Itse tunnen kanssa paljonkin ihmisiä, joille tuo riittää mainiosti. Käytännössä ajoa tulee paljon mutta tasaisesti vaikka se 80km/päivä, ja pitemmät matkat mennään junalla tai lentäen. Turha siinä on raahata ylimääräistä akkupakettia mukana. Tilastotkin tätä tukee aika vahvasti.

Toki sitten taas kaikille se ei natsaa, ja siinä se sitten. Ei onneksi ole pakko ostaa.
 
Olen samaa mieltä lyhyemmän rangen riittävyydestä isolle osalle ja iso osa Lexuksen omistajista omistanee usemman auton.

Mutta sen lyhyen rangen pitäisi näkyä auton hinnassa. UX:n hinnassa se ei näy!
 
Urlaub sanoi:
Olen samaa mieltä lyhyemmän rangen riittävyydestä isolle osalle ja iso osa Lexuksen omistajista omistanee usemman auton.

Mutta sen lyhyen rangen pitäisi näkyä auton hinnassa. UX:n hinnassa se ei näy!

Onhan tuo aivan käsittämön hintapyynti tuosta UX.stä, kun paljon tilavampaa, isommalla akulla olevaa, 3-vaihe AC lataus, 100kW DC jne. saa paljon halvemmalla markkinoilta (-10…-20k€).
Jokaiselle jotakin, mutta kovin suurta myyntimenestystä tuolle en tuolle povaisi.
 
Urlaub sanoi:
Mutta sen lyhyen rangen pitäisi näkyä auton hinnassa. UX:n hinnassa se ei näy!

Tämä tässä minuakin eniten huvittaa. Pieni kottero, pienellä rangella ja hintaa 50 - 60 000 euroa.

Ymmärrän hyvin sen, että joku pärjää vallan mainiosti 160 km rangella, mutta miniakun pitäisi todellakin näkyä myyntihinnassakin. Jos tässä olisi normaali ajoakku, niin olisiko hinta sitten 80 000 euroa?
 
Toyotalla ei ole tarvetta dumpata sähköautoja halvemmalla, koska sen rekisteröinnit alittavat nykyiselläänkin EU:n päästörajat. Muut joutuvat tätäkin pohtimaan sähköautoja hinnoitellessaan.

Toivottavasti on Toyotalla tuntosarvet hyvässä terässä ja ymmärtävät alentaa hintoja sitä mukaan kun massat tahtovat sähköautoja ostaa. Muutoin voi pudota markkinaosuus.

On kuitenkin turha luulla, ettei Toyota osaisi tai pystyisi pulttamaan UX:ään isompaa akkuja hinnoittelemaan halutessaan kilpailukykyisesti.
 
Vempula sanoi:
Tämä tässä minuakin eniten huvittaa. Pieni kottero, pienellä rangella ja hintaa 50 - 60 000 euroa.

Ymmärrän hyvin sen, että joku pärjää vallan mainiosti 160 km rangella, mutta miniakun pitäisi todellakin näkyä myyntihinnassakin. Jos tässä olisi normaali ajoakku, niin olisiko hinta sitten 80 000 euroa?

Niin jos autoilun keskisuorite päivässä on noin 40km niin tuo lefan range on siihen suhteutettuna vähintäänkin riittävä.
Sitten kun autoon isketään 100kg lisäpainoa niin taas kulutus kasvaa per km...
Tuo on vähän kun lentämisessä jos haluat ottaa lisää polttoainetta niin pitää ottaa lisää polttoainetta jotta saat kuskattua lisä polttoaineen
 
Vempula sanoi:
Tämä tässä minuakin eniten huvittaa. Pieni kottero, pienellä rangella ja hintaa 50 - 60 000 euroa.

Ymmärrän hyvin sen, että joku pärjää vallan mainiosti 160 km rangella, mutta miniakun pitäisi todellakin näkyä myyntihinnassakin. Jos tässä olisi normaali ajoakku, niin olisiko hinta sitten 80 000 euroa?

UX300e:n oikea hinta olisi noin 35000 euroa.
 
Urlaub sanoi:
Vastuksilla lämmittäminen on erityisen ikävää noin pienen rangen autossa. Toyotan - ja varmaan Lexuksenkin - hybrideissä on jo vuosia ollut ILP:t.

Ihme touhua.

Tarkoituksella huonontavat jottei kukaan sitä ostaisi, sellainen on vaan silti oltava mallistossa, jo yleisen maineen vuoksi.