https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus RX 450h

Kävin ottamassa kylmätyypit, 10v vanha ja alle 200tkm mittarissa ja olihan elähtänyt peli. Lisäksi karmea partaveden tms. hajua autossa, eikä huoltokirjaakaan näkynyt. Ilmeisesti se on näissä paperilla kuitenkin.

Sisältä auto oli ehkä yllättävänkin pieni odotuksiin nähden, täysin riittävät tilat kyllä omaan käyttöön. Täytyy nyt katsoa rauhassa tätä, ehkä käydä ajamassakin jossain välissä.
 
Kävin koeajamassa 120 tkm ajetun 2010 mallin ja sisusta oli naarmuilla, nahkapenkki ihan kulahtanut, oli fiilis kuin olisi 200 tkm höylätty pois mittarista. Kyseessä oli kuitenkin huoltokirjallinen suomi-auto....ei antanut kovin hyvää kuvaa premiumista kun 200tkm ajettu saksantuonti X5 oli sisältä paremmassa kunnossa...
 
Onhan merkillinen tuo adaptiivinen vakkari tässä '14 mallin autossa. Alin nopeus jonka voi asettaa on 47 km/h, jolloin auton todellinen nopeus on noin 43 km/h. Kun vauhti tästä hiljenee edellä ajavan hidastaessa niin tämä putoaa pois päältä eli antaa kolahtaa edellä ajavan perään!?! Mersussa mainittiin asettamisen alarajaksi 40 km/h, mutta hitaammassa ajossa se kuitenkin pysäytti auton edellä ajavan pysähtyessä eikä pudonnut pois päältä. Asetukset muutettavissa?

Toimiiko muilla samalla lailla vai onko tässä vikaa?
 
RX14h sanoi:
Onhan merkillinen tuo adaptiivinen vakkari tässä '14 mallin autossa. Alin nopeus jonka voi asettaa on 47 km/h, jolloin auton todellinen nopeus on noin 43 km/h. Kun vauhti tästä hiljenee edellä ajavan hidastaessa niin tämä putoaa pois päältä eli antaa kolahtaa edellä ajavan perään!?! Mersussa mainittiin asettamisen alarajaksi 40 km/h, mutta hitaammassa ajossa se kuitenkin pysäytti auton edellä ajavan pysähtyessä eikä pudonnut pois päältä. Asetukset muutettavissa?

Toimiiko muilla samalla lailla vai onko tässä vikaa?

Noin se toimii muissakin tuon aikakauden L/T-autoissa. Täysin kelvoton käytettävä kaupunkinopeuksissa siis. -16 NX:ssä oli jo täyden alueen vakkari, mutta -18 IS:ssäkään ei vielä ollut.
 
Päivää kaikille. Oli pakko rekisteröityä kun alkoi RX450h poltella. Pari kk olen ollut ilman autoa ja katsellut myynti-ilmoja. Kiikarissa on RX:n kolmas sukupolvi, ja vuosimallit 2011-2014 olisi suunnilleen mun hintahaarukka. Olen allerginen kovalle ja jäykälle alustalle, joten rautajousilla olevaa etsin. Olen ymmärtänyt ettei ilmajousitettua pysty säätämään mitenkään.

Sellainen kysymys on johon en ole ihan selvyyttä saanut. Onko nuo Mark-Levinsonin stereot sidottu tuohon F-Sport -malliin, jossa on siis ei-toivotut ilmajouset? Yhden myynti-ilmoituksen näin F-Sport -mallisesta RX:stä jossa oli kuitenkin ne ”tavalliset” stereot.

Edit: ja heti tänne kirjoitettuani löytyikin tieto.  :rolleyes: F-Sportia on myös rautajousilla. Onko tuollaisessa 2012-mallisessa rautajousitetussa F-Sportissa jäykempi alusta kuin vaikkapa tavallisessa Executive-mallissa?
 
Omakohtaisia tietoja gen 3:sta ei ole, mutta hyllystä löytyy kansainvälinen esite Europe May 2012, jossa on seuraavia tietoja (ehkä näistä on jotain apuja...):

- Luxury mallissa on vakiona Levinsonit ja ilmajousitus

- F Sportissa on vakiona 12 speaker audio system (parempi kuin Comfortin 9 Speaker) ja 19” renkaat sekä ”performance dampers”.

- F Sportin lisävarustelistalla on saatavana 15 speaker Levinsonit sekä vakio performance dampersien lisäksi myös ”active stabilisers”.

Suomen tuotujen autojen varustetasoista ei ole tietoa. Tuo Euroopan speksi tarkoittaa, että 3 gen autoja voi olla liikkeellä, joihin on ruksittu Levinsonit. F Sportin alusta on noiden tietojen mukaan vakio alustaa ( esim. Executive) jämäkämpi.
 
^Kiitti vastauksesta. Tilanne meni jo vähän ohi, koska taisin just ostaa tuollaisen 2010-mallisen näkemättä.  :) Ts autoliike toimittaa sen mulle nähtäväksi, mutta kaupathan siitä syntyy jos se on lupausten mukainen. Rautajousilla, ilmastoidut penkit ja Mark Levinsonit. Tämä on outo päivä. Ostaa nyt auto netistä.  ;D
 
Tilannepäivitystä kerron joutessani kun odottelen sen yhden saapumista kokeiluun. Kävin koeajamassa rautajousisen F-Sport RX:n. Oli vähän turhan jämäkkä alusta mun makuuni. Lisäksi takapäästä kuului pienessä nopeudessa narinaa kun suoralla tiellä käänteli hiukan rattia. On kuulemma se takapään sähköinen vakainsysteemi kun on vähän huonossa hapessa. Kuvittelin että se vakaaja koskee vain ilmajousitettuja malleja, mutta luulin mitä ilmeisimmin väärin.
 
Ja RX:t lienee tältä erää nähty. Aiemmin mainitsemani RX oli mitä ilmeisimmin ollut huonolla hoidolla. Erilaisia korjauskohteita löytyi erilaisia. Niistähän olisi toki päässyt korjaamalla eroon, mutta auto oli myös sisältä aika ikävässä kunnossa. Naarmuja joka paikassa, joitain värjäymiä/sotkuja kojetaulussa ja muutama reikäkin ovipehmusteissa. Maali kupruili ovessa naarmun vieressä. Viimeinen niitti oli aika voimakkaasti keskittävä ohjaus, joka on matka-ajossa enemmän kuin rasittava. Muuten kyyti oli lähellä täydellistä, mutta pilattu tuolla keskittämisellä.
 
Moikka!
Millä kilsoilla olette vaihdattaneet vaihteiston öljyt vai onko vaihdettu?

Huolto-ohjelmassahan tuota ei taida olla.

Mulla nyt 148 tkm ajettu '14-malli eikä huoltokirjassa ole vaihdosta mainintaa.

 
Urlaub sanoi:
Periaatteessa ehkä noin, mutta entäs käytännössä?

En muista peruuttaneeni yhdelläkään polttomoottoriautolla, jossa peruuttaessa olisi päästy lähellekään suurimman tehon (tai vääntömomentin) tarjoavaa moottorin kierrosnopeutta.

Riippuu tietysti peruutusvaihteen välityksestä ja moottorin ominaisuuksista, mutta tyypillisesti jokin 4000 r/min pyörintänopeus vaatisi pakillakin vauhtia ehkä 30-40 km/h. Se on melko kova vauhti kärryn kanssa peruutettavaksi.  ???

Jos esim. venerampilta noustessa kierrokset nostetaan 4000 r/min, niin sitten luistatetaan kytkintä niin maan perusteellisesti tai vatkataan automaatin öljyjä. Näissäkään tapauksissa pyörille ei välity läheskään täysin teho, kun teho karkaa kytkinlevyjen savuna ilmaan. Tai sitten kytkin ammutaan irti tuolla kierrosluvulla, niin sitten palaa joko rengas, hajoaa voimansiirto tai auto kaivaa itsensä hiekkaan. Silloinkaan ei moottorin täydestä tehosta siirry kovinkaan paljoa eteenpäin menemiseen.

Turhaa tämä spekulointi tietysti on, koskna non-hybrideillä ajaville nuo ovat tietysti arkipäivää ja siksi hyviä syitä olla ostamatta hybridiä.  ;)

Käytäntönä, 400h kokemuksella , etuperin lumiseen mäkeen,sutasee tyhjää ja lähtee liukkaasti kun V6 vetää+sähkömoottorit. Takoperin mäkeen ,kaasu pohjaan ja lähtee hiljaa viiveellä sutasematta,bensakone ei käy ,ei mitenkään räjähtävästi lähde . Kärry perään ja mäkeen paikoilleen: etuperin lähtee ,takoperin loppuu voima .Se siitä että oliko vai eikö ollut voimaa/vääntöä
 
RX 450h Moottorinvaihto? Vuosimalli 2011, ajettu 190t

Täysin moitteetta kulkenut auto eräänä päivänä parkista käynnistettäessä kävi epätasaisesti ja tuprutti paksua valkoista savua pakoputkesta. Lavetilla Kaivokselaan huoltamoon, josta tyly tuomio: jäähdytysnesteet valuneet moottoriin ja mäntään - ei voi tehdä mitään. Suositus laittaa paaluun. Moottorin vaihtotyö 3 päivää, jos nyt ylipäänsä löytää vaihtomoottoria.

Tässäkö tämä oli? Noinko salakavalasti moottori voi vain levitä, ilman että yksikään merkkivalo edes palaa?  :'(  :'( 
Onko moottorinvaihdosta kokemuksia? Mistä vaihtomoottoria voisi kysellä?
 
Onkohan Lexuksissakin alumiinilohko? Toyotan alumiinilohkoiset D4D:t eivät paljoa yli sataa tonnia kestäneet, kunnes ensimmäinen vaiva oli kansivian oireet, joka johtui lohkon (pultinreikien) pettämisestä.
 
leksa sanoi:
RX 450h Moottorinvaihto? Vuosimalli 2011, ajettu 190t

Täysin moitteetta kulkenut auto eräänä päivänä parkista käynnistettäessä kävi epätasaisesti ja tuprutti paksua valkoista savua pakoputkesta. Lavetilla Kaivokselaan huoltamoon, josta tyly tuomio: jäähdytysnesteet valuneet moottoriin ja mäntään - ei voi tehdä mitään. Suositus laittaa paaluun. Moottorin vaihtotyö 3 päivää, jos nyt ylipäänsä löytää vaihtomoottoria.

Tässäkö tämä oli? Noinko salakavalasti moottori voi vain levitä, ilman että yksikään merkkivalo edes palaa?  :'(  :'( 
Onko moottorinvaihdosta kokemuksia? Mistä vaihtomoottoria voisi kysellä?

Äkkiseltään katsottuna auton arvo n.20ke ja vaihtomoottorit oli ebayssa 2-4ke, niin en kyllä vielä paaliin laittaisi. Työn hintaa kannattaa kysyä myös jostain muualta kuin merkkihuollosta. Jos haluaa ostaa moottorin suomesta niin kannattaa kysellä meretekiltä.
Edit: myös kolmen päivän vaihtoaika kuulostaa aika kovalta, varsinkin jos löytyisi moottori, jossa olisi imusarja yms apulaitteet jo valmiiksi kiinni
 
Ensimmäinen Euroopassa kuvattu koeajo uudella RX:llä


Ajattelin itse että RX myynti jäänee marginaaliseksi nyt kun NX:ssä on sama lataushybridijärjestelmä. Mutta kun tuota videota katsoo, niin kyllä RX:n on olemukseltaan selvästi ylellisempi ja myös tilavampi.
 
Viimeksi muokattu: