https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus NX 300h

Tässäpä ois vähän kokemuksia niille,jotka miettii onko tästä as.vaunun vetoautoksi.Listaan vähän karavaanareiden ja jopa kilpailevien merkkien myyjien suusta kuultua.
1. peruutus
-Uskomus:Ei sillä voi peruuttaa vaunun kanssa koska pakki toimii vain sähköllä.Ja jos sattuu saamaan liikkeelle niin ei mee pitkälle koska niin pieni akku ja ei lataa pakilla.
-Oma kokemus:Ei ole vielä niin isoa mäkeä vaunun kanssa joutunut peruuttaa ettei olisi noussut.Ja energiamonitorin mukaan myös lataa pakilla.Eli ei ongelmaa.
2. Sähköinen neliveto
-Uskomus:Ei tee mitään,kuulemma 5kw moottori takana.Ei jaksa edes pelkkää autoa rullilta tiputtaa.
-Oma kokemus:On noussut kaikki pahatkin soranousut mihin on tarvinnut mennä.Esimerkiksi syksyllä Kilpisjärven retkeilykeskuksen piippuhyllylle nousi vaunun kanssa meidän lisäksi vain pariskunta Skoda Kodiak 4x4 vetoautona.
Yrittäjiä kyllä kävi kun alemmat vaunupaikat oli melko täynnä.
3. Vaihteisto
-Uskomus:Siinä on vaihdelaatikossa samanlainen kumiremmi kuin moottorikelkassa,ei kestä laittaa koukkuun muuta kuin pyörätelineen.
-Oma kokemus:Eipä ole kumiritsaa laatikossa.Hienosti toimi myös norjan mäkisessä maastossa.
 
Moi,
Uusi täällä. Itseä kiinnostaisi kuulla minkälainen huolto-ohjelma näissä Lexus NX malleissa on ja mitä huollot noin yleensä kustantaa Lexus huolloissa. Itse ajelen tällähetkellä Mercedes Benz GLC 2017 maasturilla, mutta koska itselläni tulee vuodessa kilometrjä vain alle 10tkm, niin diesel mersu on tarpeeton "veroineen", ja nyt vielä ollut Adblue ongelmia auton kanssa ja erittäin kalliita korjata. Eli kysymyksiä:
1. Onko Lexus yleensä kalliimpi huoltaa kuin esim Mercedes, ja kuinka usein auto tulee huoltaa että takuut ja muut säilyy.
2. Voiko auton huoltaa myös Toyota huollossa?
3. Onko Lexus NX vuosimalleissa jotain isojakin eroja. Mikä vuosimalli kannattais valita jos katselee malleja 2017 - 2020.
4. Mitä mieltä Lexus omistajat yleensä olette autosta verrattuna esim Mersuun.
 
3. Onko Lexus NX vuosimalleissa jotain isojakin eroja. Mikä vuosimalli kannattais valita jos katselee malleja 2017 - 2020.

Tässä on linkki Lexus Europen lehdistötiedotteeseen jolla facelift esiteltiin marraskuussa 2017, eli tuosta käy ilmi miten vuosimallit 2018-2020 poikkeavat vuosimalleista 2015-2017.

 
Tässä on linkki Lexus Europen lehdistötiedotteeseen jolla facelift esiteltiin marraskuussa 2017, eli tuosta käy ilmi miten vuosimallit 2018-2020 poikkeavat vuosimalleista 2015-2017.

Kiitos!
Tuon artikkelin luettuani selkeni hyvin, ja voi <2017 mallit pudottaa pois. Minkähän hintainen on vetokoukun ja lohkolämppärin asennus Lexus NX:ään jos jollain tietoa?
 
Moi,
Uusi täällä. Itseä kiinnostaisi kuulla minkälainen huolto-ohjelma näissä Lexus NX malleissa on ja mitä huollot noin yleensä kustantaa Lexus huolloissa. Itse ajelen tällähetkellä Mercedes Benz GLC 2017 maasturilla, mutta koska itselläni tulee vuodessa kilometrjä vain alle 10tkm, niin diesel mersu on tarpeeton "veroineen", ja nyt vielä ollut Adblue ongelmia auton kanssa ja erittäin kalliita korjata. Eli kysymyksiä:
1. Onko Lexus yleensä kalliimpi huoltaa kuin esim Mercedes, ja kuinka usein auto tulee huoltaa että takuut ja muut säilyy.
2. Voiko auton huoltaa myös Toyota huollossa?
3. Onko Lexus NX vuosimalleissa jotain isojakin eroja. Mikä vuosimalli kannattais valita jos katselee malleja 2017 - 2020.
4. Mitä mieltä Lexus omistajat yleensä olette autosta verrattuna esim Mersuun.
1.En tiedä mersun huoltohintoja.Lexusen huoltoväli 15tkm/1v ja hinnat riippuen mikä huolto n.150-550€
2.Voi,mutta ei kannata relax turvan takia 185tkm/10v. Lisätietoa tuolta:https://www.lexus.fi/omistajalle/takuu/lexus-relax
Jos meinaat koukulla jotain isompaa vetää niin tarkista että auto on AWD.Etuvetoisen vetomassa vain 750kg vs AWD 1500kg.
 
Tässäpä ois vähän kokemuksia niille,jotka miettii onko tästä as.vaunun vetoautoksi.Listaan vähän karavaanareiden ja jopa kilpailevien merkkien myyjien suusta kuultua.
1. peruutus
-Uskomus:Ei sillä voi peruuttaa vaunun kanssa koska pakki toimii vain sähköllä.Ja jos sattuu saamaan liikkeelle niin ei mee pitkälle koska niin pieni akku ja ei lataa pakilla.
-Oma kokemus:Ei ole vielä niin isoa mäkeä vaunun kanssa joutunut peruuttaa ettei olisi noussut.Ja energiamonitorin mukaan myös lataa pakilla.Eli ei ongelmaa.
2. Sähköinen neliveto
-Uskomus:Ei tee mitään,kuulemma 5kw moottori takana.Ei jaksa edes pelkkää autoa rullilta tiputtaa.
-Oma kokemus:On noussut kaikki pahatkin soranousut mihin on tarvinnut mennä.Esimerkiksi syksyllä Kilpisjärven retkeilykeskuksen piippuhyllylle nousi vaunun kanssa meidän lisäksi vain pariskunta Skoda Kodiak 4x4 vetoautona.
Yrittäjiä kyllä kävi kun alemmat vaunupaikat oli melko täynnä.
3. Vaihteisto
-Uskomus:Siinä on vaihdelaatikossa samanlainen kumiremmi kuin moottorikelkassa,ei kestä laittaa koukkuun muuta kuin pyörätelineen.
-Oma kokemus:Eipä ole kumiritsaa laatikossa.Hienosti toimi myös norjan mäkisessä maastossa.
Osa näistähän on ihan merkillä kuin merkillä vastaavia pärinöitä. Eihän DSG7:lla voi volkkarillakaan peruuttaa, saati sitä vaunua vetää. Veikkaampa vaan että tuo mainitsemasi Kodiaq 4x4 on myös 7-vaihteisella DSG:llä. Eli ymmärrän tuon että tuollainen turha juputus toisilta voi ottaa pannuun. "Voi että kun tietäisitte..." Lexuksn / Toyotan HSD-systeemihän on voimalinjana tietyllä tapaa oikeinkin nerokas, todella harva sen toimintaperiaatteen ymmärtää, mutta käytössä sinänsä helppo kun mitään kytkimiä tai levypakkoja siellä ei ole.

NX jakoi tekniikan käsittääkseni rav4:n kanssa. Tuo pieni sähkömoottori oli pikkusisko UX:n heiniä. Veikkaan että kirjoittamaasi tarinaa ei olisi UX:n ratin takaa tullut - etenkään tuon kilpisen ylähyllyn osalta. Me nypättiin Volkkarilla 2t puntti sinne viime kesänä aika lähelle keskimmäistä nousua. Siinä oli kyllä monenlaista yrittäjää, mutta muistikuvani mukaan heinäkuun lopulla ylös ajeli yksi Lexus (oliskohan ollut just NX), Transporter 4motion ja Touareg. :)
 
Ensimmäinen katsastuskäynti tälle NX:lle minun omistusaikana oli tänään. Autolla ikää jo reilut kuusi vuotta, mutta eipä juuri tarvinnut jännittää ja huomautuksitta meni läpi.
Varsin tyytäväinen olen tähän nyt kaksi vuotta meillä olleeseen autoon. Huoleton ja helppo auto kokonaisuudessaan.
 
Tuli vaihdettua RX vuoden '18 NX F-Sport malliin. Valoteho varsinkin pitkillä on näissä ledeissä huono, joten lisävalo olisi tarpeen.
Lieneekö jostakin saatavissa valmiita merkkikohtaisia kiinnikkeitä lisävalopaneelin asennukseen?
 
Nyt on led paneeli keulalle asennettu. Vielä tarvis kytkeä. Ei ihan taida onnistua tavallisella lisävaloreleellä?
 
Kertokaapa pärjääkö NX:llä täällä pohjolan pakkasissa ilman moottorilämmitintä. Letkulämmitin paikallisella Toyota
huollossa olis 1150e asennuksineen.
 
Kertokaapa pärjääkö NX:llä täällä pohjolan pakkasissa ilman moottorilämmitintä. Letkulämmitin paikallisella Toyota
huollossa olis 1150e asennuksineen.
2-vuotta sitten oulun lexuksella säteily- ja sisätilanlämmitin asennettuna 700€.Letkulämppärillä olisi ollut vähän kalliinpi.On hinnat noussu kovasti jos pelkkä letkulämppäri asennettuna 1150€.
 
Voin suositella TT Thermon lämmitintä NX:ään. Asennutin sellaisen entiseen NX:ään ja toimi aivan erinomaisesti.
 
Tämän siis ostin tuolta TT Thermon verkkokaupasta ja asennutin Lexukseen. Se sisältää kaiken tarvittavan, sisähaara toki pitää hankkia erikseen, jos sellaisen haluaa. TT Thermo on Defan kanssa yhteensopiva eli sisähaara voi olla Defan.
Näyttää nyt heillä olevan jokin tarjouskampanja menossa.
Niin ja kyseessä on siis letkulämppäri.