X
XoAntero
Vieras
- 25.10.2021 klo 19:46 / Lexus NX 2022->
IS-mallissa myös ML oli saatavissa vaan Luxury(Premier) tai F-Sport. Hyvältä näyttää kuvissa uusi NX, ei ole vaan minun auto muuten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Henksuli sanoi:Tänään tuli ajettua Lexus NX450h+ F-sport S mallilla.
Autossa oli 20” kitkat alla ja oli aika hiljainen. Moottorin ääni ei ole niin voimakas mitä tulee IS300h osalta. Lyhyt koeajo ja ei ihan kaikkea kerennyt kokeilla. Normaalisti olisin käynyt keskustassa mukulakivillä ajamassa. Ääniohjaus oli hauska kokeilla. Lähti toimintaa sanomalla ”Hei Lexus” sen jälkeen auto sanoi ”mitä halut tehdä tai kuinka voin olla avuksi”. Lämpötilan pyynnössä auto vastasi esim. Nostetaan lämpö 25 piste nolla astetta astetta.
Myymälässä sitten oli luxury tason 350h hybridi.
Tuotanto alkaa tammikuussa ja huhtikuussa ensimmäiset autot Suomessa. Plugineissa ainoastaan tuo 10 kaiutinta( premium sound) ja ML soitin ainoastaan NX350h F-sport S sekä Luxoryn malleissa.
Randomizer sanoi:Mites kulkupuoli tuolla 450hlla? Liikkuuko nuo nykyään jo vähän paremmin?
Muistelen että NX kulkee 200 ja Plugari-Rav4 vain 180. Sama tekniikka mutta premiumissa enemmän kulkua - halutaan tehdä pesäeroa rahvaaseen.PH+EV sanoi:Vähän heikommin liikkuu kuin platform-sisar RAV4-plug-in. Taisi olla 6,3 s 0-100 km/h. Kevyempi sisar 6 s 0-100 km/h.
Ei kulje. Tekniikka on sama ja tuo on sen tekniikan rajoittama huippunopeus. Ei mikään valmistajan päätös softalla rajoittaa.Bobo sanoi:Muistelen että NX kulkee 200 ja Plugari-Rav4 vain 180. Sama tekniikka mutta premiumissa enemmän kulkua - halutaan tehdä pesäeroa rahvaaseen.
Insomnia sanoi:Ei kulje. Tekniikka on sama ja tuo on sen tekniikan rajoittama huippunopeus. Ei mikään valmistajan päätös softalla rajoittaa.
Voi todeta tuolta https://www.lexus.fi/content/dam/lexus/nmsc/finland/esitteet/Lexus-NX-ennakkoesite.pdf
Bobo sanoi:Kulkee. Zeperfs-sivustolla keskiarvo-mittaustuloksia uudesta plugari-NX:stä. Todellinen huippu Lexuksella 209 km/h (ilmoitettu muualla maailmalla 200) ja plugari-Ravilla 191 km/h (ilmoitettu 180). Eli eroa on. Kiihtyvyydessä Rav4 oli hitusen nopeampi, kaikkiin nopeuksiin aina 180:een saakka. Ohituskiihtyvyys 80-120 oli NX:ssä 4,0 ja Ravissa 4,3.
Taavetson sanoi:Kun voimalinja on tehontuotannoltaan kaiketi identtinen (?) niin tuo haiskahtaisi erolta "CVT"-planeettapyörästön loppuvälityksessä. Tuntuisi hieman omituiselta kikkailulta.
tpu sanoi:Onko tuo akun kapasiteetti 18,1 kWh brutto vai netto?
PH+EV sanoi:Se on sitten yli vuoden toimitusaika NX 450h+:ssakin. Ei ole helppoa auton vaihto.
tpu sanoi:Hätäisimmillä (minulla) ei tulisi auton vaihdosta mitään näillä aikatauluilla, kun vuoden aikana mieli ehtii muuttua jo moneen kertaan Toivottavasti tilanne normalisoituu siihen mennessä kun on seuraavan kerran autonvaihto käsillä. Lexuksen tuleva sähköinen sedan tms. voisi olla vihdoin se auto, jolla meikäläinen siirtyy Lexus-leiriin.
Omalla kohdalla myös oli tosi hyvä vaihtohyvitys ja kokeilin kolme kuukautta ennen auton saapumista autovex palvelun kautta ja jäi yli 1000€ mitä autoliike 2021 lokakuussa tarjosi. Nyt ajeltu nx450h 9tkm ja ollut tosi passeli omiin ajoihin ja sähkön range myös 96 km näyttää mittari. Toukokuussa yhtenäisellä ajolla meni 85 km heittämällä.Robi sanoi:Kyllä tämä vähän tietysti itseä harmittaa, että tulee tällainen puolen vuoden viivästys, mutta lohtuna on se että nyt vaihtoon menevällä autolla on "ilmaista" ajaa, kun vaihtohyvitys pysyy ennallaan mikä oli sovittu.