https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus NX 2022->

NX 450h+ on ilmeisesti varustettu samanlaisella sisätilojen esilämmityksellä kuin RAV4 plug-in hybrid, eli käyttää lämpöpumppua esilämmitykseen, jonka saa puhelinsovelluksella laitettua päälle. Kuinkahan tuo Lexuksessa toimii, kun RAV4:ssä on kommenttien mukaan melko tehoton?
Ihan hyvin olen tarjennut tuolla lämmitysmoodilla ja aika nopeasti on lämmittänyt autoa, kun pitänyt sitä 10-15min esilämmityksellä. Viime viikolla oli pk-seudulla -12 astetta ja silloin hörähti kone tulille.
 
Ihan hyvin olen tarjennut tuolla lämmitysmoodilla ja aika nopeasti on lämmittänyt autoa, kun pitänyt sitä 10-15min esilämmityksellä. Viime viikolla oli pk-seudulla -12 astetta ja silloin hörähti kone tulille.
Kiitos tiedosta! Eli kylmemmillä keleillä käynnistää siis myös moottorin, kun laittaa sovelluksesta esilämmityksen?
 
Eli kylmemmillä keleillä käynnistää siis myös moottorin, kun laittaa sovelluksesta esilämmityksen?
Sori pieni virhe pääsi eli ajon aikana hörähti kone käyntiin just siinä -12 osalta. Tammikuussa menossa pariksi viikkoa lappiin, niin pääsisi testaamaan kunnolla, jos olisi kunnon pakkasia. Täytyy silloin kokeilla etälämmitystä miten reagoi alle -12 asteen lämpötiloissa. Lisäksi tuossa tammikuun alussa auto menee ensimmäiseen 15tkm huoltoon.
 
Lexus NX:ään useita uudistuksia:

 
Saa nyt nähdä kuinka paljon hintaa nostaa tuon mark levissonin takia. Silloin kun minä tilasin auton, niin en valinnut luxoria koska hinta ero oli vain 3t€. Isoimat erot oli pelkästään 20 tuuman renkaat ja keulalla olevat tutkat, jotka ilmoittaa risteävää liikennettä. En tuolloin nähnyt, että olisi ollut 3t€ arvoisia.
 
Saa nyt nähdä kuinka paljon hintaa nostaa tuon mark levissonin takia. Silloin kun minä tilasin auton, niin en valinnut luxoria koska hinta ero oli vain 3t€. Isoimat erot oli pelkästään 20 tuuman renkaat ja keulalla olevat tutkat, jotka ilmoittaa risteävää liikennettä. En tuolloin nähnyt, että olisi ollut 3t€ arvoisia.
On näköjään nuo hinnat nousseet muutenkin aika paljon. Kun omani tilasin 12/2021, silloin NX 450h+ Business plus varustetasolla oli hinnastossa n. 64k€, nyt melkein 70k€.
 
Minulla sama tilanne ja tilasin 10/2021 aikana Executiven teknologia paketilla, niin nyt maksaa pelkkä auto saman verran mitä maksoin koko autosta yhteensä.
On näköjään nuo hinnat nousseet muutenkin aika paljon. Kun omani tilasin 12/2021, silloin NX 450h+ Business plus varustetasolla oli hinnastossa n. 64k€, nyt melkein 70k€.
 
Korotusten jälkeen kyllä taitaa jäädä myynti ohkaiseksi. Mersun uusi Glc samoissa hinnoissa ja esim. sähkörange eri planeetalta. Tosin tulihan siihen sitten varusteiden kautta 16 tEur extraa.
 
Pari päivää sitten sain päivitettyä auton navikointijärjestelmän. Kesällä käytin näyttämässä kaivokselassa ja silloin huoltoneuvojan kanssa mietittiin, että ei varmaan osaa päivittää viimeisintä versiota jos on massiivinen tiedosto.
Löysin facebookin NX2022 ryhmässä vinkin miten pystyi päivittämään. Eli piti tehdä tunnukset https://www.lexus-tech.eu/ sivuille ja sen jälkeen pystyi lataamaan yli 20Gt navipaketin tikulle.
Sen jälkeen purettiin suoraan tikulle ilman mitään muutoksia kansiorakenteeseen ja tikku autoon. Päivitys kesti melkein tunnin ja nyt on viimeisin paketti autossa.
 
  • Tykkää
Reaktiot: owk
Pari päivää sitten sain päivitettyä auton navikointijärjestelmän. Kesällä käytin näyttämässä kaivokselassa ja silloin huoltoneuvojan kanssa mietittiin, että ei varmaan osaa päivittää viimeisintä versiota jos on massiivinen tiedosto.
Löysin facebookin NX2022 ryhmässä vinkin miten pystyi päivittämään. Eli piti tehdä tunnukset https://www.lexus-tech.eu/ sivuille ja sen jälkeen pystyi lataamaan yli 20Gt navipaketin tikulle.
Sen jälkeen purettiin suoraan tikulle ilman mitään muutoksia kansiorakenteeseen ja tikku autoon. Päivitys kesti melkein tunnin ja nyt on viimeisin paketti autossa.
Millaista kokemusta on talvikäytössä, lämpeneekö kunnon pakkasissa ja mitä luokkaa bensan kulutus pätkäajossa ? Mietinnässä jos dieselin vaihtaisi tuollaiseen plugariin...
 
Millaista kokemusta on talvikäytössä, lämpeneekö kunnon pakkasissa ja mitä luokkaa bensan kulutus pätkäajossa ? Mietinnässä jos dieselin vaihtaisi tuollaiseen plugariin...
Onko mietinnässä plug-in hybrid (450h+) vai normihybrid (350h)?

Itsellä on plugari NX450h+ ja yhden talven käyttökokemuksen mukaan ihan ok talviauto. Noin -12 asti menee hyvin pelkällä sähköllä ja lämpenee mielestäni ihan ok. Sähköinen kantama toki lyhenee mitä kylmempää on, mutta kyllä se 50 km menee aina. Jos auto seisoo ulkona, kannattaa käyttää etälämmitystä ennen lähtöä, niin sisätilat ovat sitten valmiiksi lämpimät. Jos pakkasta enemmän kuin tuo 12 astetta, niin sitten käyttää myös polttomoottoria ja myöskään tuo etälämmitys ei toimi. Itse pidän autoa kotona pääasiassa lämpimässä tallissa, mutta töistä lähtö aina pihalta.

Kesällä sähkörange on helposti yli 70 km ja ennätys itsellä on 94 km. Olen itse ajanut nyt 17 tkm ja sinä aikana kulutus ollut 3,6 l/100km, tässä on paljon pitkää matkaa ajoakku tyhjänä (sähköajon osuus ajetusta matkasta 49%). Lyhyet matkat siis menee hyvin kyllä pelkällä sähköllä.

Lexus NX:n tekniikka on identtinen Toyota RAV4:n kanssa, joten kannattaa tsekata myös tuo viestiketju. RAV4:sia on liikenteessä paljon enemmän, joten sieltä löytyy myös käyttö-/kulutuskokemuksia enemmän.
 
Plugari lähinnä. On tuota RAV4 ketjua tullut selattua mutta tämä on malliltaan onnistuneempi. Onko tuossa etälämmityksessä - 12 joku maaginen raja vai loppuuko vaan tehot siinä vaiheessa ?
 
Auton lämpöpumppu ei oikein enää saa noissa lukemissa lämmintä aikaan. Kunnon lämmitysvastuksia ei ole.
 
Onko näissä etäkäynnistystä? Tämä vaatinee sen uusimman infotaimentin (NX:ssä on, RAV4:ssä just vasta tullut). Siinä kabiini lämmitetään polttiksella. Hyvin toimi Yaris Crossissa.
 
Millaista kokemusta on talvikäytössä, lämpeneekö kunnon pakkasissa ja mitä luokkaa bensan kulutus pätkäajossa ? Mietinnässä jos dieselin vaihtaisi tuollaiseen plugariin...
Viime talvena olin Lapissa ja unohtui defa laittamatta päälle ja pakkasta oli -25. Ajoin tuolloin Muoniosta Leville niin kulutus oli 5,3l, 42 km ja keskinopeus 75km/h.
Viime torstaina toin Seinäjoelta Helsinkiin kuomukärryllä tukkeja, niin kulutus oli 6,7l.
Pätkäajoissa on mennyt sähköllä, joka sitten pudottaa keskikulutusta. Tällä hetkellä arvausmittari näyttää 100km rangea, joka on hyvä suoritus noin 15kwh akulle. Bruttokoko akulle oli yli 18kwh ja auto jättää aina 30% käyttämättä. Ennätys ollut mulla sekalaisessa ajossa 85km sähköllä.