https://tummennuskalvot.fi/

Lexus NX 2014 -->

Hyvältä näyttää. Tosin keulan kun peittää, niin voisi olla vaikkapa Nissan tai Mazda.
 
^Totta, takaosa tuo mieleen Mazdan CX-5 mallin. Mutta itse olen aina tuosta Mazdan muotoilusta tykännyt joten eipä haittaa!  :D
 
Henkilökohtaisesti lexuksen keulassa on minulla vielä paljon sulattelemista. Onhan se toki omanlaisensa ja saman tyylinen jokaisessa mallissa mutta.....
Varmasti hyvä hankinta jos premiumia kaipaa nousevan auringon maasta.
 
Lexuksen keula on mielestäni aivan hirvittävän näköinen kuvissa, mutta ihan mukavan näköinen, kun näkee luonnossa.
 
Ymmärsinkö oikein, että navigaattoria ei saa lisävarusteena kuin f-sporttiin vai miten tuota hinnastoa oikein pitää tulkita...?
Täytynee tuo ainakin koeajamassa käydä, vaikka muotoilu ei kaikilta osin ihan onnistunut olekaan. Keula on ihan jees mutta takapää on hiilikopio uuden Auriksen perästä.
 
zoned sanoi:
Ymmärsinkö oikein, että navigaattoria ei saa lisävarusteena kuin f-sporttiin vai miten tuota hinnastoa oikein pitää tulkita...?
Ääf-sporttiin pitää valita se teknologia paketti, jotta saa premiumnavin. Katson jos minulla vielä löytyy tuon esite siinä taisi olla jotain... Edit: tämä siis premiumnavi eli ilmeisesti ohjeet Hud:iin ja sitten on tavan navi joka on osassa maista lisähintaan ja meillä sitten joko vakiona tai ei edes tarjolla....
 
Olihan se siellä hinnastossa eli tavallinen navi 1100€ siis muihin kuin premiumiin. Tuo reemium navi lisähiluna f-sporttiin 1970€ + teknologia paketti (premiumissa nämä vakiona).
 
jf sanoi:
Olihan se siellä hinnastossa eli tavallinen navi 1100€ siis muihin kuin premiumiin. Tuo reemium navi lisähiluna f-sporttiin 1970€ + teknologia paketti (premiumissa nämä vakiona).

No niinpä näyttikin olevan. Kaikissa malleissa lienee tuo kojelaudassa oleva näyttö joten kyseessä on kai sitten vaan joku softan asennus.:)
 
zoned sanoi:
No niinpä näyttikin olevan. Kaikissa malleissa lienee tuo kojelaudassa oleva näyttö joten kyseessä on kai sitten vaan joku softan asennus.:)
Sinne tulee navigointi moduuli. Osoitteesta www.lexus-tech.eu löytyy asennus ohjeet sekä näet millainen palikka sinne laitetaan.  :)
 
Omassa autopohdinnassani täytyy tämäkin vaihtoehto nostaa esille. On vain aika omituinen tämä Lexuksen myyntipolitiikka - vain yksi liike Suomessa myy. Entä huolto, pitääkö ajaa 200 km huoltoon vai voiko sen tehdä normaalissa Toyotahuollossa?

Hieman tuo hybriditekniikka variaattorilla vierastuttaa. Täytyisi päästä kyllä jossain joskus koeajamaan.
 
Perushuollot hoituu maakunnissakin. Isommat hoidetaan Kaivokselassa. Jos oikeasti kiinnostaa, niin voin kysäistä miten noi menee?

Autossahan ei ole variaattoria, vaan planeetttapyörästö. Käyttävät vaan erehdyttävästi nimitystä ecvt. Tekniikkaahan pääsee kokeilemaan vaikka RX:ssä. Itse tykkään kovin ja jos verrokkina perinteinen dieselpata & momentinmuunnin loota, niin ei tarvitse kahdesti miettiä.
 
jf sanoi:
Perushuollot hoituu maakunnissakin. Isommat hoidetaan Kaivokselassa. Jos oikeasti kiinnostaa, niin voin kysäistä miten noi menee?

Niin. Kiinnostaa oikeasti. Tuo autohan pitää sisällään melkein kaikki haluamani varusteet jo vakiona, joten lisävarusteilla ei hinta pompsahda, niinkuin muilla premiumkandidaateilla.

Executive varustelu lisättynä navilla, kattoluukulla ja pre-crashin kanssa olisi passeli. Tietysti olisi mukava kuulla toimitusajoista ja alennuksista listahintaan...
 
jf sanoi:
Autossahan ei ole variaattoria, vaan planeetttapyörästö. Käyttävät vaan erehdyttävästi nimitystä ecvt. Tekniikkaahan pääsee kokeilemaan vaikka RX:ssä. Itse tykkään kovin ja jos verrokkina perinteinen dieselpata & momentinmuunnin loota, niin ei tarvitse kahdesti miettiä.

Jatketaan yksinpuhelua,,,

Autossa on hinnaston mukaan portaaton variaattorivaihteisto. Samoin youtube-videoissa on se selvästi aistittavissa. En tiedä. Täytyy kokeilla jossain.
 
jni sanoi:
Autossa on hinnaston mukaan portaaton variaattorivaihteisto.
PORTAATON AUTOMAATTIvaihteisto. Ei siellä minun mielestäni mitään puhuta variaattorista. Toimii kuten CVT, mutta ei vaan ole.
 
jf sanoi:
PORTAATON AUTOMAATTIvaihteisto. Ei siellä minun mielestäni mitään puhuta variaattorista. Toimii kuten CVT, mutta ei vaan ole.

En nyt ihan tähän hätään tiedä muuta aportaatonta automaattivaihteistoa kuin variaattori. Selittäisitkö tarkemmin.

Niinkuin kerroin, youtubevideoissa kiihdytyksissä kuulee selvästi, että variaattorivetoinen auto on kyseessä.

Tällaista kirjoitetaan UK:n arvostelussa viime viikolla:

Against the rise of the plug-in hybrid – and hybrids with proper automatic gearboxes – the CVT-dependant NX300h feels old-fashioned. On paper, it’s the darling of fleet markets and eco-minded SUV buyers, but on the road, this powertrain puts us off the otherwise likeable NX

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/lexus/nx/87900/lexus-nx-300h-hybrid-review#ixzz38DSqK9a1
 
jni sanoi:
En nyt ihan tähän hätään tiedä muuta aportaatonta automaattivaihteistoa kuin variaattori. Selittäisitkö tarkemmin.

Eiköhän siellä ole vastaava planeettavaihteisto kuin muissakin tojon hybrideissä, aivan kuten jf jo tuossa edellä kertoikin.
 
Karvis sanoi:
Eiköhän siellä ole vastaava planeettavaihteisto kuin muissakin tojon hybrideissä, aivan kuten jf jo tuossa edellä kertoikin.

Ei tuo nyt valaissut yhtään. Miten tuo planeettavaihteisto toimii portaattomasti?

Enivei, samaa kuminauhaa tuo näyttäisi olevan. Ei käy.