https://automasa.fi/

Lexus LC

C

Cyclic Stig

Vieras
Kun tuota pienempää Lexuksen coupe:a jotkut moitti rumaksi niin mitens tämä sitten käy ihmisten makuun? Ei minua kovasti hävettäisi jos tuollainen omassa pihassa seisoisi...

http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/lexus-lc500h-hybrid-set-geneva-show-debut

lexuslc500h-03.jpg


lexuslc500h-01.jpg


Lexus-LC_500-2017-800-08.jpg
 

Waltsu83

Vakiokalustoa
Liittynyt
9.8.2015
Viestejä
527
Alkaisi pikku hiljaa näyttämään siltä, että konseptiautot alkaa tulla ihan ostettavaksi asti. Todella hyvä juttu! Rohkeaa ja futuristista muotoilua.  :)
 

RoccoScientist

Klassikkoainesta
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 109
Tuossa ei oikeastaan suuremmin häiritse kuin nuo harmaat aksentit. Perässä on kyllä enemmän totuttelemista kuin keulassa ja C-pilari saattaisi näyttää paremmalta perinteisemmin muotoiltuna. Kaiken kaikkiaan todella menevän näköinen peli ja muotoilussa on mukavaa vihjailua LFA:n suuntaan. Kyllä tuon ratissa kehtaisi tien päälle lähteä.  8)
 

pantero

Klassikko
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 655
Lexuksen uusi hybridivoimalinja 500h on mielenkiintoinen. Lexuksella numero tarkoittaa karkeasti (jotain) hp-teholukua ja numeron suuretessa myös suurempaa polttomoottorin iskutilavuutta suunnilleen näin:

200h R4 1,8 l etuveto
300h R4 2,5 l etuveto, takaveto, AWD
450h V6 3,5 l etuveto, takaveto, AWD
600h V8 5,0 l AWD

500h on siis uusi hybridijärjestelmän teholuokka, joka perustunee V6-polttomoottoriin ja uuteen 'Multi Stage'-hybridiin. Lexus on julkaissut LC 500 h:sta teaserin...


Lexus Enthusiast-sivulla olevan huhun perusteella 500 h:n tehot olisivat huomattavasti 450 h:ta korkeammat:

'A rumor last year claimed the LC 500h would be equipped with a 3.5L V6 “multi-hybrid” based on the GS 450h powertrain. The redesigned engine and hybrid system would have “significantly improved” heat efficiency and fuel economy, boosting power from 349 horsepower (260kW) to over 469 horsepower (350kW).'

Lexus LC 500h:n julkistus on 1.3.2016 Genevessä. Silloin saadaan lisätietoa (toivottavasti myös tehoarvoja tästä uudesta Multistage-hybridistä).
 
P

P.Alikka

Vieras
Onhan tuo komia! Hyvinhän tuohon lottopotista siivun sijoittaisi, vaikka onkin vain "sähkövatkaimella varustetut-vapari-Toyota"  :)
 

pantero

Klassikko
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 655
pantero sanoi:
.....
Lexus Enthusiast-sivulla olevan huhun perusteella 500h:n tehot olisivat huomattavasti 450h:ta korkeammat:

'A rumor last year claimed the LC 500h would be equipped with a 3.5L V6 “multi-hybrid” based on the GS 450h powertrain. The redesigned engine and hybrid system would have “significantly improved” heat efficiency and fuel economy, boosting power from 349 horsepower (260kW) to over 469 horsepower (350kW).'

Lexus LC 500h:n julkistus on 1.3.2016 Genevessä. Silloin saadaan lisätietoa (toivottavasti myös tehoarvoja tästä uudesta Multistage-hybridistä).
Eipä tuolla Genevessa paljoa uutta tietoa 500h hydridistä tullut, kuin mitä tässä virallisessa lehdistötiedotteessa on:

https://lexus.pressroom.com.au/press_release_detail.asp?clientID=3&prID=9690&navSectionID=2

LC 500h specifications
....
Overall length: 4,760mm
Overall width: 1,920mm
Overall height: 1,345mm
Wheelbase: 2,870mm
Layout: Front engine/rear wheel drive
Engine type: 3.5-litre hybrid
Engine capacity (cc): 3,456
Valve mechanism: 24-valve DOHC VVT-i
Cylinders: 6
Bore (mm): 94
Stroke (mm): 83
Engine maximum output (kW): 220@6,600 193@6000
Engine maximum torque (Nm): 348@4,900 335@4600
Battery maximum output (kW): 44.6         ~37
Battery type: Lithium                           Ni-MH
Battery voltage (V): 310                       288
Battery weight (kg): 50                       ?
Total system output (kW/HP): 264/354     230/313
Target 0-100 km/h (sec): sub-5 sec

Eli tuo huhu taisi olla Esson baarista lähtöisin. Tosin, kyllä tästä uudesta 500h-hybridistä irtoaa enemmän tehoja(lihavoituna), kuin RX:n 450h:sta (sinisellä), joten merkintä 500h lienee perusteltua.

Toinen uudistus LC:ssä on hybridikoneistoon lisätty nelivaihteinen automaattivaihteisto. Rakenneratkaisu on vielä hämärän peitossa, mutta järjestelystä kerrotaan olevan mm. seuraavia etuja:

-normaalissa hybridikäytössä (Eco/Normal mode) sähkömoottorit toimivat pienemmällä kierrosluvuilla ja paremmalla hyötysuhteella ja mm. sähköajo on mahdollista aina 140 km/h asti

-sport/sport+ moodissa järjestelmä simuloi 10 vaihteista automaattiboxia antaen erittäin 'urheilullisen' tuntuman. Jossakin kerrottiin, että LC 500h:lla pystyy ihan oikeasti driftaamaan. On selvää, että autolehdet odottavat kihelmöiden ensimmäisiä koeajoja

Kolmas uudistus on Lithium akuston käyttöönotto tehohybridissä. Akusto on kevyempi ja suorituskykyisempi kuin NiMH. Olisiko tämä lähtölaukaus vaihtaa pikkuhiljaa NiMH:t Lithiumeiksi kaikissa konsernin hybridikoneistoissa?

 

Liitteet

  • Lexus-LC-500h-powertrain.jpg
    Lexus-LC-500h-powertrain.jpg
    59 KB · Katsottu: 191

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
14 108
pantero sanoi:
Kolmas uudistus on Lithium akuston käyttöönotto tehohybridissä. Akusto on kevyempi ja suorituskykyisempi kuin NiMH. Olisiko tämä lähtölaukaus vaihtaa pikkuhiljaa NiMH:t Lithiumeiksi kaikissa konsernin hybridikoneistoissa?

Eikös Prius IV:een tullut jo litiumakut Amerikan markkinoille? Euroopassa jatkavat NiMH-akuilla?
 

pantero

Klassikko
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 655
^Priuksessa lienee Toyota/Lexus normaalihybridien ensimmäinen Lithium akusto joissakin malleissa ja nimenomaan USA:ssa. Tarkempia teknisiä arvoja Priuksen akusta ei ole omiin silmiin vielä sattunut.

Tämä 500h:n akusto on jännitteeltään 310 V. Jos amppeerit olisivat samansuuruisia kuin NiMH-akuissa (6,5 A) olisi akuston koko 'roheat' 2,0 kWh. :)
 

nackerton

Vakiokalustoa
Liittynyt
28.10.2014
Viestejä
778
Muistaakseni vain osaan jenkki-Priuksista tulee litium-akku. Ei nikkelistä ole muutenkaan järkeä luopua hötkyillen, se on edullista ja todistetusti turvallista ja toimintavarmaa tekniikkaa. Suomalaisia miellyttänee sekin, että Nimh pelaa paremmin kovissa pakkasissa.
 
J

jf

Vieras
pantero sanoi:
^Priuksessa lienee Toyota/Lexus normaalihybridien ensimmäinen Lithium akusto joissakin malleissa ja nimenomaan USA:ssa.
Prius+:ssa on jo ollut Lithium akusto pitemmän aikaa. Myös Prius Alpha tai V muualla nimeltään.