https://yliteippaus.fi/

Lexus IS 300h

Edellinen huolto kuin myös seuraava tehdään autoliikkeen piikkiin Toyota-huollossa joten Relax ei taida olla voimassa. Enpä nyt yöuniani menetä parin ledin takia mutta kun Relax on taas voimassa niin tokihan siitä sanon. Taitaa tosin kilsat tulla vastaan jo siinä vaiheessa, kohta on 135tkm taulussa ja tonni tulee joka viikko lisää.
Kiitettävästi tulee kilometrejä 😀.
Sitähän saa noilla kilometreillä käyttää Leksaa useamman kerran määräaikaishuollossa vuoden aikana.
 
Itsellä oli "pieni" sivupeili-hässäkkä, jonka sain onneksi päätökseen tällä viikolla. Tässä lyhyesti:
Syksyllä kun auton hommasin, niin huomasin samana päivänä kuskinpuoleisessa sivupeilissä vian, ei saanut säädettyä peiliä ns. x-akselin suunnassa. Autoliike suostui onneksi peilin korjauksen maksamaan, vika kun oli jo ostohetkellä. Korjaus suoritettava paikallisessa autoliikkeen kumppani-korjaamossa (jätetään nimi mainitsematta). Kävin näyttämässä ongelman ko. korjaamolla ja he laittoivat kustannusarvion autoliikkeelle (tai niin ainakin luulin). Meni viikko jos toinenkin, eikä mitään kuulu...mistään. Tiedustelin asiaa korjaamolta, vastaus: "asia hoidossa". Taas meni viikko jos toinenkin, eikä edelleenkään kuulu mitään...mistään. Kysäisin autoliikkeestä, että oliko he saaneet sen kustannusarvion ja onko heidän puolesta asia kunnossa, vastaus:"emme ole saaneet heiltä mitään s.postia". No käväisnpä korjaamolla kysymässä, että mikä mättää...vastaus:"emme ole saaneet autoliikkeeltä vastausta kustannusarvioon/korjauslupaa"...huoh, ota tästä nyt selvää.
Lupasivat laittaa uuden viestin ja kysyivät kenelle laitetaan sähköposti, häh?...olin kyllä antanut yhteystiedot jo kun kävin siellä ekan kerran...erikoista. Korjaamolta sanoivat, että kun saadaan korjauslupa niin siitä viikon päähän voidaan varata peilin vaihto. Meni taas viikko jos toinenkin, eikä mitään kuulu vaikka asiaa säännöllisesti tiedustelin. Sitten alkoi rauhallisemmankin miehen kärsivällisyys pikkuhiljaa loppumaan. Menin korjaamolle ja sanoin, että vien Leksan Kaivokselaan peilin vaihtoon ja kulujen maksaja en ole minä. Lyhyen ja intensiivisen keskustelun jälkeen pyysivät odottamaan, että he selvittävät tukkurinsa kanssa peili-asian ja soittavat hetken päästä. Soitto tuli ja sovittiin viikon päähän peilin vaihtoaika.
Asia jonka olisi voinut hoitaa viikossa saatiin kulumaan kolme kuukautta! No olisihan sitä itse voinut olla aktiivisempi ja pitänyt hiukan tiuhemmin kysellä, mutta kun on päivisin muutakin tekemistä ja kuvittelin että asianosaiset hoitaisivat työnsä...
No nyt on peili paikallaan ja se kaiken lisäksi toimii. Hiukan arvelutti, että mikähän kiinalainen varaosapeili siihen on laitettu ja onkohan edes alkuperäisen värinen, mutta oli väri oikea ja ihan Lexuksen alkuperäinen peilikin vielä...tai ainakin laatikko oli 😀.
 
Erikoista kyllä Randomizerin kokemmukset, itse olen ollut ihan hämmentynyt miten hyvin kulkenut juurikin noiden TRC:n ja ESP:n kanssa. Viime talvena oli yksi ainoa kerta kun meinasin jäädä +10cm loskasohjoon kiinni, heijaamalla siitä pääsi. Kaikilta muilta osin ei ole lumihanget mäessä tai tasaisella haitanneet menoa, aina on ryömitty ylös asti, viimeistään snow-modessa. Ja tasaisella puuterilumellahan tuo menee ESP poissa aivan mahtavasti, ei vaan löydy täältä pk-seudulta tiloja oikein missä vapaammin pyöritellä. Suurin ongelma on ollut tuo suorastaan säälittävä maavara, pohja raapii joka paikassa talvisin. Viime aikoina on tosin tullut myös paljon muutakin fiilistä tuosta autosta minkä takia joutunee harkitsemaan vaihtoa ensi vuoden puolella.
Ei ole minullakaan ollut ongelmia kulkemisen kanssa, en tosin ole missään umpihangessa joutunut, ainakaan vielä, etenemään. Tuo maavara hiukan arvelutti, kun auto olin hankkimassa. Ei se kuitenkaan ollut kuin 5mm matalampi kuin Avensiksessa (edellinen auto) niin siltä pohjalta en pitänyt sitä ongelmana. Lexus 135mm, Avensis 140mm, tällaiset luvut jostain sain kaivettua sitä en tiedä onko totta vai tarua.
 
Onko tietoa miten akkuturva ja muuta Suomen maahantuojan goodwill käyttäytyy tällaisessa Lexus is300h. Ruotsin tuonti houkuttaisi... Hinta euroina 23690€+verot 3200€, eihän tuo ihan halpa ole, mutta kaikilla varusteilla ja jos siitä pyynnistä nipistäisi https://www.bytbil.com/stockholms-l...0h-2-5-cvt-luxury-drag-taklucka-8903-16571910
Ei ole akkuturvasta tietoa tuossa tapauksessa, mutta aika huono säkä täytyy olla, että noinkin tuoreen Toyon/Lexan akku hajoaisi vaikka seuraavan 5-10v aikana.
 
Onko tietoa miten akkuturva ja muuta Suomen maahantuojan goodwill käyttäytyy tällaisessa Lexus is300h. Ruotsin tuonti houkuttaisi... Hinta euroina 23690€+verot 3200€, eihän tuo ihan halpa ole, mutta kaikilla varusteilla ja jos siitä pyynnistä nipistäisi https://www.bytbil.com/stockholms-l...0h-2-5-cvt-luxury-drag-taklucka-8903-16571910

No siinähän on speksit ja hinta ihan kohdallaan ainakin suomen hintoihin verrattuna. Ilmeisesti ihan kaikki herkut ja näemmä M&L sterkatkin. 😍
 
Onko tietoa miten akkuturva ja muuta Suomen maahantuojan goodwill käyttäytyy tällaisessa Lexus is300h. Ruotsin tuonti houkuttaisi... Hinta euroina 23690€+verot 3200€, eihän tuo ihan halpa ole, mutta kaikilla varusteilla ja jos siitä pyynnistä nipistäisi https://www.bytbil.com/stockholms-l...0h-2-5-cvt-luxury-drag-taklucka-8903-16571910
Itselläni tuontiauto ranskasta ja akkuturva ainakin normaalisti ollut voimassa kunhan käytetty valtuutetussa huollossa kerran vuodessa alkutesti tekemässä.
 
Ei ole akkuturvasta tietoa tuossa tapauksessa, mutta aika huono säkä täytyy olla, että noinkin tuoreen Toyon/Lexan akku hajoaisi vaikka seuraavan 5-10v aikana.
Mielestäni politiikka menee niin, että Euroopasta uitetut Lexukset ovat akkuturvan piirissä. Toyotat ei.

Olen seurannut vanhempia Lexuksia vuosia, ja sanoisin että lioni akut kestää T/L hybrideissä sen 10-13v.
 
Mielestäni politiikka menee niin, että Euroopasta uitetut Lexukset ovat akkuturvan piirissä. Toyotat ei.

Olen seurannut vanhempia Lexuksia vuosia, ja sanoisin että lioni akut kestää T/L hybrideissä sen 10-13v.
Mites tuo arvio kestosta, mitä vikaa noihin tulee 10-13v vuoden jälkeen? Vai oliko tuo kommentti, että kestää ainakin 10-13v?
 
Mites tuo arvio kestosta, mitä vikaa noihin tulee 10-13v vuoden jälkeen? Vai oliko tuo kommentti, että kestää ainakin 10-13v?
Kestää kokonaisuutena sen 10-13 vuotta, ainakin historiallisesti katsoen. Sen jälkeen joko akku korjattava tai vaihdettava. Se on vähän kysyjästä kiinni kumpi on kannattavampi. Vanhoissa Priuksissa oli erilainen ja hiukan kestävämpi akku, mutta ei nekään 15 vuotta kestä. Minulla oli 13v vanha Prius alkuperäisellä ajoakulla ja pikkaisen oli pää hiessä että milloin se antautuu 😁 Mutta eihän noi T/L hybridien ajoakut kuitenkaan mitään överikalliita ole joten mistään katastrofista ei ole kyse. Lexukset on sen verran laadukkaita autoja että akku kyllä kannattaa vaihtaa, jos se antautuu takuuajan jälkeen. Sitten vaan kovaa ajoa.

Onhan tuo kokonaisuutena ajatellen mieletön voimalinja. 👌
 
Taitaa ajonvakautus ja luistonesto mennä automaattisesti uudelleen päälle nopeuden noustessa yli 60 km/h?

TRC off palaa mittaristossa ja luistelevan auton kuva. Ei kai muita valoja, kun tuo on pois päältä vai enkö ole painanut tarpeeksi pitkään nappia?
Aika pitkään joutui painamaa ja pitää painaa pohjassa jotain sekuntteja. olisiko ollut 3-5 sekunttia.
 
Aika pitkään joutui painamaa ja pitää painaa pohjassa jotain sekuntteja. olisiko ollut 3-5 sekunttia.
Olen minä sitten tarpeeksi pitkään nappia painanut. Lyhyt painallus TRC off ilmoitus näyttöön. Pitkä painallus ei toimi kuin parkissa ollessa ja siitä tulee se luistelevan auton merkkivalo. Olis hyvä, jos ajonvakautuksen saisi auton liikkuessakin kytkettyä pois päältä. 60km/h jälkeen itsestään päälle kytkeytyminen ei niin paljon haittaa kuin tuo, että pitää olla pysähdyksissä kytkeäkseen ajonvakautuksen pois päältä.
 
Eiköhän tuo ole turvallisuusasia, että järjestelmät saa pois vain paikallaan. Eli ajaessa keskitytään ajamiseeen ja paikallaan ollessa nappien paineluun ja valikoiden selailuun.
 
Olen minä sitten tarpeeksi pitkään nappia painanut. Lyhyt painallus TRC off ilmoitus näyttöön. Pitkä painallus ei toimi kuin parkissa ollessa ja siitä tulee se luistelevan auton merkkivalo. Olis hyvä, jos ajonvakautuksen saisi auton liikkuessakin kytkettyä pois päältä. 60km/h jälkeen itsestään päälle kytkeytyminen ei niin paljon haittaa kuin tuo, että pitää olla pysähdyksissä kytkeäkseen ajonvakautuksen pois päältä.
Tuo taitaa olla, jos ei nyt kaikilla niin useilla ainakin että ESP:tä ei saa liikkeessä pois, jonka toisaalta itse ymmärrän ihan turvallisuusominaisuutena ettei joka mutkassa tule leikittyä. Ainoa milloin se häiritsee kun lähellä kotitietä haluais luistella viimiset hiljaiset mutkat muttei viitsi pysähtyä keskelle autotietä. Kuitenkin aika pieni harmi itselleni.
 
Jonkilainen "puolivälinmoodi" joka antaisi vähän periksi olisi kyllä paikallansa. Mitäs muuten TRC off tekee? Ainakin hiljaissa vauhdeissa ja jumitilanteissa en huomaa mitään eroa.
 
EIkös tuo TRC eli luistonesto Off ole vähän niinkuin puoliväli? Antaa vähän enemmän myöten kun kaikki päällä, mutta lyö silti aika nopeasti kiinni kun huomaa että perä irtoaa. Antaa siis pääosin kait renkaille enemmän vapautta pyöriä. Kovemmat tietäjät korjatkoon.
 
EIkös tuo TRC eli luistonesto Off ole vähän niinkuin puoliväli? Antaa vähän enemmän myöten kun kaikki päällä, mutta lyö silti aika nopeasti kiinni kun huomaa että perä irtoaa. Antaa siis pääosin kait renkaille enemmän vapautta pyöriä. Kovemmat tietäjät korjatkoon.
Juu kyllä tuo TRC Off sallii pyörien ns. sutia normisti ja niin pitkään kunnes perä lähtee sivulle luisuun ja silloin tulee ESP hätiin. Tämä omasta kokemuksesta, ei siis välttämättä teknisesti noin mene...
 
On tuota pari kertaa tullut kokeiltua, että ottaa kaikki "avustimet" pois päältä ja antaa mennä hiukan luistellen. Tosin kun en pidä itseäni varsinaisena "koti-Vatasena", niin en kylläkään tuolla yleisillä teillä uskaltanut suijailla, vaan piti mennä hiukan väljemmälle paikalle (tyhjä asfalttikenttä)😁.
 
Olen minä sitten tarpeeksi pitkään nappia painanut. Lyhyt painallus TRC off ilmoitus näyttöön. Pitkä painallus ei toimi kuin parkissa ollessa ja siitä tulee se luistelevan auton merkkivalo. Olis hyvä, jos ajonvakautuksen saisi auton liikkuessakin kytkettyä pois päältä. 60km/h jälkeen itsestään päälle kytkeytyminen ei niin paljon haittaa kuin tuo, että pitää olla pysähdyksissä kytkeäkseen ajonvakautuksen pois päältä.
Taitaa luistonesto lähteä eli TRC pois päältä vauhdissakin. Joskus jäisissä ylämäissä voi olla tarpeen saada pois päältä ajon aikana. Ei viittis keskelle jäistä mäkeä pysähtyä nappuloita painelemaan🙂

Ajonvakautus hoitakoon asiansa tieliikenteessä.
 
Faceliftiin saa kuulemma optiman "tehoakku pakettia". Merkkiliike ei osannut sanoa saako sitä pre-faceliftiin eli 2013-2016 vuosimalleihin. Onko täällä tietoa?
 
Sadekelillä tuntuu hyvin keräävän vettä oikeaan etujarruun. Tulee jänniä tilanteita kun edellä oleva auto alkaa yllättäen kääntymään vasemmalle, alan väistämään oikealle ja polkasen hieman jarrua niin auto hyökkää todella vahvasti vasemmalle kohti kääntyvän auton persettä kun oikea etujarru ei pidä sitten ollenkaan. Ajan parhaimmillaan kymmeniä kilometrejä koskematta jarruun ollenkaan niin ehtii hyvin vettyä.

Tuli juuri 20tkm kilsoja viime syyskuusta kun auton ostin, luotettavasti pelannut. Ensviikolla 135tkm huoltoon ja samalla vaihdetaan laatikkoöljyt (että nukun yöni paremmin), säädetään valoja hieman ylemmäs, hälyn sisätutkan anturia vähemmän herkälle/pois käytöstä...

Samat valitukset pätee edelleen: penkki on hieman kova kun on tottunut Saabin syleilevään sohvaan. Kuskin jalkotila on todella ahdas, jos ajaa 99% ajosta vakkarilla niin mihin saa kaasujalan mukavasti, ei mihinkään. Ohjauksen keskialue myös aika tunnoton, korostuu talvinakeilla entisestään. Todella tuuliherkkä, eilen souti ja huopasi niin pirusti motarilla.

Ps. kylläpä muuten kelpaisi: https://www.nettiauto.com/lexus/is/13337597
Mutta kyllä se on GS seuraavaksi kun autokauppaan joskus vuosien päästä taas menen.
 
Navigaattorin karttapäivitystä miettinyt, kun kartat ovat nyt vuodelta 2014. Ulkomailta saisi hankittua MicroSD kortin, jossa on uudempi karttapohja. Suomessa on niin ylihinnoiteltu, että hirvittää. Varsinkin, kun uudempiin saa päivitettu USB tikulla ilmaiseksi.

Nykyinen kartasto osaa varoittaa kameratolpista. Navigaattori on premium mallinen niin en tiedä vaikuttaa se noihin kameratolppien ilmoituksiin.
Teillä kenellä navigaattorit autoissa on niin varoitteleeko tutkatolpista?
Vai onko edellinen omistaja asentanut erillisen tiedoston muistikortille. Muistan joskus vuosia sitten, että erillisiin navigaattoreihin löytyi tiedosto mikä piti asentaa tiettyyn kansioon niin rupesi tolpista varoittamaan.
 
Navigaattorin karttapäivitystä miettinyt, kun kartat ovat nyt vuodelta 2014. Ulkomailta saisi hankittua MicroSD kortin, jossa on uudempi karttapohja. Suomessa on niin ylihinnoiteltu, että hirvittää. Varsinkin, kun uudempiin saa päivitettu USB tikulla ilmaiseksi.

Nykyinen kartasto osaa varoittaa kameratolpista. Navigaattori on premium mallinen niin en tiedä vaikuttaa se noihin kameratolppien ilmoituksiin.
Teillä kenellä navigaattorit autoissa on niin varoitteleeko tutkatolpista?
Vai onko edellinen omistaja asentanut erillisen tiedoston muistikortille. Muistan joskus vuosia sitten, että erillisiin navigaattoreihin löytyi tiedosto mikä piti asentaa tiettyyn kansioon niin rupesi tolpista varoittamaan.
Minulla ei ole premium mallista navia. Omani ei siis hälytä kameratolpista. Olen sen kerran päivittänyt USB-tikulta. Kameratolppien hälytyksiin käytän Saphe Drive miniä.