https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus IS 300h

dj_pirtu sanoi:
Tuli viestiä auton kiillottajalta että pesun jälkeen paljastu sellanen maalipinta ettei ole niin paskaa ikinä nähnyt. Ilmeisesti värivahalla saatu siedettäväksi. Meikää on taas kusetettu yllättäen ihan kunnolla :D

Joutuu tekemään tosissaan duunia tuon kanssa....

Katto ja konepelti kaikki samannäköistä kuin kuvassa plus hitosti ihan kunnon naarmuja kaikkialla.

Eihän sitä voi olla miettimättä miten autoa on muuten käsitelty...  :-\
Niinkin Intruder totesi ei tuo nyt välttämättä kerro auton muusta ylläpidosta mitään. Siinä on omistaja ajellut sorateillä ja siitä tullut kiveniskemiä (vai oliko nuo vaaleat pisteet niitä?). Pesun suorittanut sitten ilman esipesua, hiekat hangaten maalipintaan. Ja näkyyhän ne naarmut mustassa metallivärissä hivenen selvemmin kuin muissa väreissä. Huomasin sen edellisessä autossa (musta Avensis) ja nyt kun vertaa Lexuksen valkoiseen maalipintaan.
Laitatin itsekin Leksaan, heti kun sen sain, keraamisen kestopinnoitteen. Alle tuli kevyt myllytys, kun oli maalipinta sen verran hyvässä kunnossa. Kyllä siinä vieläkin pieniä "naarmuja" näkyy kun tietystä kulmasta tiirailee...onhan tuo kuitenkin 5 vuotta vanha pirssi.
Tosin huomasin kyllä itsekin ekan pesun jälkeen suht ison naarmun konepellissä, sitä ei onneksi huomaa kun tietystä kulmasta katsoen. En tiedä oliko se tuokin jollain" värivahalla" fiksattu piiloon, vai enkö vaan sitä ostohetkellä huomannut (täpinöissäni kun siinä oli Lexuksen tulevana omistajana  ;D) .
Musta metallihohtoväri on kieltämättä hiukan arka. Siinä käy
 
Kiiltävältähän tuo näyttää, hyvä jos tuli maalipinta taas hyväksi. Saiko "fiksaaja" ne kiveniskemät taiottua piiloon, vai vaatisiko maalausta? Tuliko pintaan vahaus vai joku pinnoite?
Sille tehtiin koko hoito eli myllytys ja päälle erityisesti mustalle autolle tehty pinnoite.

Kiveniskemiä ei lähdetty töpöttämään koska siinä menis viikko, keskityttiin lähinnä lukuisiin naarmuihin jotka oli maalipinnasta läpi.

Näyttää hyvältä jo metrin päästä mutta lähempi tarkastelu tuo virheitä esiin. Kuitenkin niin paljon parempi kuin lähtötilanne että olen täysin tyytyväinen.

Operaation tekijälle (Lexus-kuski itsekin) ihmettelin ääneen kun yli 20v vanhan aero-saabin maalipinta on paremmassa kuin 3v vanhan Lexuksen että miten voi olla. Maalipinta on kuulemma näissä todella pehmeää ettei paljoa tarvitse kun jälkeä syntyy.
 
Täytyy todeta näillä keleillä että toi ratinlämmitin on kyllä hyvä varuste. Jokunen auto ollu vuosien saatossa mut nyt vasta ekaa kertaa omassa autossa.

IS F-Sport 13
 
Täytyy todeta näillä keleillä että toi ratinlämmitin on kyllä hyvä varuste. Jokunen auto ollu vuosien saatossa mut nyt vasta ekaa kertaa omassa autossa.

IS F-Sport 13

Muuten jees mutta tässäkin on Toyota-tyyliin, eli ratinlämmitin lämmittää vaan ratin reunat, ei ylä, eikä ala kaarta. Typerää suunnittelua.
 
Minulla ei ole ratissa lämmitystä, mutta paria mitä ajanut niin sivuthan noissa vaan lämpenee.

Näkeeköhän jostain tai saako tietää mikä varustetaso autossa on?

Executivena ostin, mutta mikä lie oikeasti.
Bi Led ajovalot, sähkösäätöiset nahkapenkit lämmityksellä ilman muistia ja ilmastointia, tutkat edessä sekä takana. Lisäksi peruutuskamera. Navi ja 8 kajaria eli hattuhyllyllä subbari. Avaimeton sisäänkäynti. Tuulilasin alareunassa lämmitys.

F-Sport ei ole eikä kaiketi Luxurykaan. Saksan tuonti niin varustetasot varmaan erit kuin suomessa. Vakkarikaan ei ole adaptiivinen. 2015 vuotuinen. Mikähän on malliltaan?
 
Aika jännä varusteyhdistelmä, eihän se oikein mihinkään istu. Jännä että mukautuva vakkari sitten puuttuu, tais olla safety pack+ missä oli se, automaattipitkät, kaistavahti... jotka taas multa löytyy, muuten karvalakki-Comfort.

Avokilla alkoi -20 C-HRrän keskuslukitus temppuilemaan pakkasilla, kuskinovi ei tottele keskaria ollenkaan. Ovesta ei edes kuulu mitään ääntä yrityksestä kun availee ja sulkee ovia.

Leksa nyt on toiminu ku kello, ei mitään.

Seuraavaan huoltoon (135tkm) otin vaihteistoöljyn vaihdon myös, maksaa 154€ lisää. Ei nyt ihan sikahinta.
 
Leksa on kyllä melko toivoton kampe hankikeleillä. 10cm polanne parkkiruudun päässä niin meinasin kiinni taas jäädä. Tuo luistonesto on aivan aivokuollut, onneksi sen saa pois kokonaan.

Sinänsä ajettavuus liukkailla on hyvä koska painojakauma ja looginen käsiteltävä mutta tuo luistonesto on suoraan perkeleestä.
 
Mites se on lexuksen vika, jos ei käyttäjä osaa poistaa luistonestoa. Pitäisikö Lexuksen tietää, koska kuski yrittää autoa saada pois parkkiruudusta polanteen yli ja osata ottaa luistonesto pois? ;)
 
Mites se on lexuksen vika, jos ei käyttäjä osaa poistaa luistonestoa. Pitäisikö Lexuksen tietää, koska kuski yrittää autoa saada pois parkkiruudusta polanteen yli ja osata ottaa luistonesto pois? ;)

Juu luojan kiitos että sen saa pois päältä(tosin sekin pitää lukea ohjekirjasta, pelkkä luistonesto napin painallus ei riitä). Monissa malleissahan sitä ei saa. Onhan tuo luistoneston toiminta kuitenkin todella kulmikasta ja epäloogista vrt. joihinkin muihin merkkeihin. Välillä auto ei ole lähelläkään menettää pitoa mutta silti ei anna kaasua.
 
Vaikka siinä on se trc-nappi niin ei se kokonaan poista sitä. Muutaman sekunnin kun painaa pohjassa sen jälkeen on mittaritaulu joulukuusena, niin sitten on kaikki pois päältä mm. safty-system jne.
Pahin jumi kerta oli kun oli satanut uutta lunta ja sen alla jäätynyt lammikko. Siinähän joutui vähän kaivelee ja heittää matot alle, että pääsi eteenpäin :D
 
Erikoista kyllä Randomizerin kokemmukset, itse olen ollut ihan hämmentynyt miten hyvin kulkenut juurikin noiden TRC:n ja ESP:n kanssa. Viime talvena oli yksi ainoa kerta kun meinasin jäädä +10cm loskasohjoon kiinni, heijaamalla siitä pääsi. Kaikilta muilta osin ei ole lumihanget mäessä tai tasaisella haitanneet menoa, aina on ryömitty ylös asti, viimeistään snow-modessa. Ja tasaisella puuterilumellahan tuo menee ESP poissa aivan mahtavasti, ei vaan löydy täältä pk-seudulta tiloja oikein missä vapaammin pyöritellä. Suurin ongelma on ollut tuo suorastaan säälittävä maavara, pohja raapii joka paikassa talvisin. Viime aikoina on tosin tullut myös paljon muutakin fiilistä tuosta autosta minkä takia joutunee harkitsemaan vaihtoa ensi vuoden puolella.
 
Leksa on kyllä melko toivoton kampe hankikeleillä. 10cm polanne parkkiruudun päässä niin meinasin kiinni taas jäädä. Tuo luistonesto on aivan aivokuollut, onneksi sen saa pois kokonaan.

Sinänsä ajettavuus liukkailla on hyvä koska painojakauma ja looginen käsiteltävä mutta tuo luistonesto on suoraan perkeleestä.
Tästä heräsi myös kysymyksiä koskien talvirengastusta. Minkälaiset, ikäiset ja kuinka kuluneet talvirenkaat sinulla onkaan alla?
 
Talvirenkaat ovat n. vuoden vanhat Michelin North Ice nastarenkaat, joten pitokyvyn pitäisi olla ns. maksimit. Kuten sanottua ilman luistonestoa autohan käyttäytyy todella loogisesti ja sitä on helpohko käsitellä. Mutta mulla se on vähän väliä talvella parkkiruudussa jumissa. Lisäksi auto on niin matala että se hautautuu penkkaan nopeasti lumisateella ja maavara loppuu. Kolata pitää käydä joka lumisateen jälkeen tai muuten ei ole toivoakaan päästä pois. Peruuttamalla parkkiruutuun tätä ongelmaa ei olisi koska auto on takavetoinen, mutta tällöin en saa lämmitystolppaan piuhaa. Etuveto-Corollalla tätä ongelmaa ei ole ikinä.
 
Talvirenkaat ovat n. vuoden vanhat Michelin North Ice nastarenkaat, joten pitokyvyn pitäisi olla ns. maksimit. Kuten sanottua ilman luistonestoa autohan käyttäytyy todella loogisesti ja sitä on helpohko käsitellä. Mutta mulla se on vähän väliä talvella parkkiruudussa jumissa. Lisäksi auto on niin matala että se hautautuu penkkaan nopeasti lumisateella ja maavara loppuu. Kolata pitää käydä joka lumisateen jälkeen tai muuten ei ole toivoakaan päästä pois. Peruuttamalla parkkiruutuun tätä ongelmaa ei olisi koska auto on takavetoinen, mutta tällöin en saa lämmitystolppaan piuhaa. Etuveto-Corollalla tätä ongelmaa ei ole ikinä.
Tuo voi tosiaan olla vähän ongelma kovemman lumisateen jälkeen jos joutuu peruuttamalla lähtemään. Tuossa tilantessahan etuvetoinen toimii paremmin, mutta muuten takavetoinen. Itselläni ei ole kitkarenkailla ollut mitään ongelmaa, mutta lähdenkin kotoa aina autokatoksesta.
 
Talvirenkaat ovat n. vuoden vanhat Michelin North Ice nastarenkaat, joten pitokyvyn pitäisi olla ns. maksimit. Kuten sanottua ilman luistonestoa autohan käyttäytyy todella loogisesti ja sitä on helpohko käsitellä. Mutta mulla se on vähän väliä talvella parkkiruudussa jumissa. Lisäksi auto on niin matala että se hautautuu penkkaan nopeasti lumisateella ja maavara loppuu. Kolata pitää käydä joka lumisateen jälkeen tai muuten ei ole toivoakaan päästä pois. Peruuttamalla parkkiruutuun tätä ongelmaa ei olisi koska auto on takavetoinen, mutta tällöin en saa lämmitystolppaan piuhaa. Etuveto-Corollalla tätä ongelmaa ei ole ikinä.
Tarkoitat siis Michelin Ice North 4 -renkaita ilmeisesti? Teoriassa pitäisi siis olla vetopidoltaan liukkaalla ihan talvirenkaiden parhaimmistoa. Viitsitkö vielä tarkastaa renkaan kyljestä että mikä on renkaan tarkka malli, koko ja kantavuus- ja nopeusluokka? Tuostahan löytyy Michelin Ice North 4 SUV -versio myöskin, toivottavasti ei kuitenkaan ole se...
 
Vaikka siinä on se trc-nappi niin ei se kokonaan poista sitä. Muutaman sekunnin kun painaa pohjassa sen jälkeen on mittaritaulu joulukuusena, niin sitten on kaikki pois päältä mm. safty-system jne.
Pahin jumi kerta oli kun oli satanut uutta lunta ja sen alla jäätynyt lammikko. Siinähän joutui vähän kaivelee ja heittää matot alle, että pääsi eteenpäin :D
Taitaa ajonvakautus ja luistonesto mennä automaattisesti uudelleen päälle nopeuden noustessa yli 60 km/h?

TRC off palaa mittaristossa ja luistelevan auton kuva. Ei kai muita valoja, kun tuo on pois päältä vai enkö ole painanut tarpeeksi pitkään nappia?
 
Onko auton kanssa ollut jotain murheita vai muista syistä tommosia fiiliksiä?

Eikös näiden pitäisi toimia kuin junan vessa.
Mitään vikaa ei ole, kaikin puolin merkkinä mitä mainioin, luotettava ja kaikkea muuta. Ongelmat kuitenkin alkavat olla enemmän käytännöllisiä.

Tuo tehokysymys on aina aika subjektiivinen, henkilökohtaisesti nauttisin jos olisi vähän enemmän.
Siinä missä takatilat on jopa yllättävän hyvät, on ongelmaksi tullut tuo kontin koko ja muoto. Kesältä esimerkiksi kokemuksena kaasugrillin osto, jonka jouduin kaupan edessä purkamaan paketista että sain sen juuri ja juuri autoon mahtumaan. Lisäksi joululta pöytälevyn kuskaus kotiin, ja oli n. 1-2cm kiinni ettei olisi mahtunut läpilastattuna autoon.

Talven liukkaille kaipaisi nelivetoa ja maavaraa vaikka lumella tuo onkin erinomainen (paitsi kun on kiire). Lopuksi vaikka nuo lisävarusteet tuossa 2014 mallissa on ihan mukavat (nahkapenkit sähkösäädöillä, kattoikkuna, irroitettava vetokoukku), puuttuu siitä mm. meille tarpeelliset muistipenkit (pituuseroa aika paljon) ja adaptiivinen cruise. Paremmat kaiuttimet ei olisi haitanneet myöskään.

Meille tulee ensi kesänä toivottavasti latauspaikat, joten senkin hyödyntäminen olisi mielessä.

Kuulostaa aikamoiselta avautumiselta. Merkkiähän en vaihtaisi, mutta ainoa joka meidän speksit täyttää Lexukselta on tuo uusi NX 450h+, ja sen hinnat menee budjetissa yli heittämällä kun valitaan meille noita "välttämättömiä" varusteita. Samalla olen IS300h:n ja käytettyjen hintojen nousua seurannut, ja tänä vuonna parhaimmillaan olisin varmaan tehnyt voittoa myymällä tuon.
 
Mitään vikaa ei ole, kaikin puolin merkkinä mitä mainioin, luotettava ja kaikkea muuta. Ongelmat kuitenkin alkavat olla enemmän käytännöllisiä.

Tuo tehokysymys on aina aika subjektiivinen, henkilökohtaisesti nauttisin jos olisi vähän enemmän.
Siinä missä takatilat on jopa yllättävän hyvät, on ongelmaksi tullut tuo kontin koko ja muoto. Kesältä esimerkiksi kokemuksena kaasugrillin osto, jonka jouduin kaupan edessä purkamaan paketista että sain sen juuri ja juuri autoon mahtumaan. Lisäksi joululta pöytälevyn kuskaus kotiin, ja oli n. 1-2cm kiinni ettei olisi mahtunut läpilastattuna autoon.

Talven liukkaille kaipaisi nelivetoa ja maavaraa vaikka lumella tuo onkin erinomainen (paitsi kun on kiire). Lopuksi vaikka nuo lisävarusteet tuossa 2014 mallissa on ihan mukavat (nahkapenkit sähkösäädöillä, kattoikkuna, irroitettava vetokoukku), puuttuu siitä mm. meille tarpeelliset muistipenkit (pituuseroa aika paljon) ja adaptiivinen cruise. Paremmat kaiuttimet ei olisi haitanneet myöskään.

Meille tulee ensi kesänä toivottavasti latauspaikat, joten senkin hyödyntäminen olisi mielessä.

Kuulostaa aikamoiselta avautumiselta. Merkkiähän en vaihtaisi, mutta ainoa joka meidän speksit täyttää Lexukselta on tuo uusi NX 450h+, ja sen hinnat menee budjetissa yli heittämällä kun valitaan meille noita "välttämättömiä" varusteita. Samalla olen IS300h:n ja käytettyjen hintojen nousua seurannut, ja tänä vuonna parhaimmillaan olisin varmaan tehnyt voittoa myymällä tuon.
Hyvä, että auto on toiminut. Farkusta itse vaihdoin IS.ään. Vanhassa oli n.300 heppaa ja vääntöä 450nm. Nopeasti kerkesi huollosta toiseen :)

Tehoa ei ole koskaan liikaa. Tuo IS.n takakontin korkeus kyllä ärsyttää, kun sinne ei sovi mitään mihin on tottunut.
 
Noniin, nyt tää alko hajoomaan. Ratin ristiohjaimen taustavalot pimeenä kahdesta suunnasta.
 

Liitteet

  • IMG_20221229_080333712.jpg
    IMG_20221229_080333712.jpg
    28,2 KB · Katsottu: 41
Relaxiin menee. Merkkarille näyttämään vaan.
Edellinen huolto kuin myös seuraava tehdään autoliikkeen piikkiin Toyota-huollossa joten Relax ei taida olla voimassa. Enpä nyt yöuniani menetä parin ledin takia mutta kun Relax on taas voimassa niin tokihan siitä sanon. Taitaa tosin kilsat tulla vastaan jo siinä vaiheessa, kohta on 135tkm taulussa ja tonni tulee joka viikko lisää.