N
nasse
Vieras
- 23.10.2014 klo 12:56 / Lexus IS 300h
Laitetaan nyt lyhyt sepustus tuosta omasta Lekasta, kun toinenkin on ilmestynyt palstalle.
Eli pari kuukautta vanha, 3000km ajettu IS 300h executive kyseessä. Vaihtoon meni reilun vuoden ikäinen Audi A3 SB. Syitä vaihtoon olivat mm. keski-iän kriisi
, toive hiljaisesta ja mukavasta autosta sekä kiinnostus hybriditeknologiaa kohtaan.
Lyhyesti +/-
+Hiljainen, mukava auto. Siis todella mukava. Kulkee pehmeästi, mutta kaarteisiin saa ajaa todella kovaa ilman auton kallistelua.
+Yllättävän hyvät vakiosterkat. Kaikissa autoissani tähän asti on ollut parhaat saatavaille olevat sterkat, mutta Mark&Levinson Lexukseen olisi vaatinut joko kalliimman varustelutason tai paketin navigaatiolla jne. ,joka olisi nostanut hintaa muistaakseni reilusti yli 5keur. Vakiosoitin on todella vakuuttava.
+Hyvät penkit, vaikkei ole edes säädettävää ristiseläntukea. Istuimet antavat hyvin tukea ollen samalla leppoisan mukavat.
+Hauska hybribiteknologia. On siinä edelleen vain jotain lapsettavan hienoa lipua parkkihallissa sähköllä. Ja onpa tullut mieleen, että olisi esim. aamuliikenne tässä Klaukkalan keskustassa miellyttävämpää kaikille, jos autot kulkisivat sähköllä eteenpäin.
+Onhan se ihan menevän näköinenkin.
+Teho riittävä. Paperilla ei mikään tykki hevosista huolimatta, mutta kun laittaa Sport-moodin päälle ja painaa kaasua, niin ei tuolla jalkoihin jää.
+/- Vaihteisto. Aiemmin ollut MB C-sarjalainen 5-vaihteisella automaatilla ja Jetta sekä A3 DSG:llä ja onhan toi CVT hieman outo kiihdytyksissä. Nopsaan siihen tottui.
-Kulutus liian kaukana ilmoitetusta. Täytyy nyt pari tankillista kuitenkin laskea ihan tankkauksesta. En sitten tiedä voiko tässä yksilössä olla joku vika joka aiheuttaisi tuo ilmoitettuun verrattuna suuren kulutuksen.
-Ainakin omassa yksilössäni on sellainen "ominaisuus", että tietyillä nopeus/kierroslukuyhdistelmillä tuntuu kaasupolkimen välityksellä ja korvin kuultavasti tärinä/resonanssi. Löysin englantilaiselta foorumilta keskustelua aiheesta ja oma autoni saa ensi viikolla softapäivityksen, joka saattaa poistaa tai ainakin vähentää tätä ilmiötä. Ei kuitenkaan häiritse juurikaan.
Tähän hätään ei noita miinuksia hirveästi tule mieleen.
Eli pari kuukautta vanha, 3000km ajettu IS 300h executive kyseessä. Vaihtoon meni reilun vuoden ikäinen Audi A3 SB. Syitä vaihtoon olivat mm. keski-iän kriisi
Lyhyesti +/-
+Hiljainen, mukava auto. Siis todella mukava. Kulkee pehmeästi, mutta kaarteisiin saa ajaa todella kovaa ilman auton kallistelua.
+Yllättävän hyvät vakiosterkat. Kaikissa autoissani tähän asti on ollut parhaat saatavaille olevat sterkat, mutta Mark&Levinson Lexukseen olisi vaatinut joko kalliimman varustelutason tai paketin navigaatiolla jne. ,joka olisi nostanut hintaa muistaakseni reilusti yli 5keur. Vakiosoitin on todella vakuuttava.
+Hyvät penkit, vaikkei ole edes säädettävää ristiseläntukea. Istuimet antavat hyvin tukea ollen samalla leppoisan mukavat.
+Hauska hybribiteknologia. On siinä edelleen vain jotain lapsettavan hienoa lipua parkkihallissa sähköllä. Ja onpa tullut mieleen, että olisi esim. aamuliikenne tässä Klaukkalan keskustassa miellyttävämpää kaikille, jos autot kulkisivat sähköllä eteenpäin.
+Onhan se ihan menevän näköinenkin.
+Teho riittävä. Paperilla ei mikään tykki hevosista huolimatta, mutta kun laittaa Sport-moodin päälle ja painaa kaasua, niin ei tuolla jalkoihin jää.
+/- Vaihteisto. Aiemmin ollut MB C-sarjalainen 5-vaihteisella automaatilla ja Jetta sekä A3 DSG:llä ja onhan toi CVT hieman outo kiihdytyksissä. Nopsaan siihen tottui.
-Kulutus liian kaukana ilmoitetusta. Täytyy nyt pari tankillista kuitenkin laskea ihan tankkauksesta. En sitten tiedä voiko tässä yksilössä olla joku vika joka aiheuttaisi tuo ilmoitettuun verrattuna suuren kulutuksen.
-Ainakin omassa yksilössäni on sellainen "ominaisuus", että tietyillä nopeus/kierroslukuyhdistelmillä tuntuu kaasupolkimen välityksellä ja korvin kuultavasti tärinä/resonanssi. Löysin englantilaiselta foorumilta keskustelua aiheesta ja oma autoni saa ensi viikolla softapäivityksen, joka saattaa poistaa tai ainakin vähentää tätä ilmiötä. Ei kuitenkaan häiritse juurikaan.
Tähän hätään ei noita miinuksia hirveästi tule mieleen.