- 1.4.2017 klo 18:31 / Lexus CT 200h Hybrid A Executive, 2011, 100 tkm ajettu
Ajattelin kirjoitella koeajoraportin tämän viikon alusta yllättäen autokuumetta nostattaneesta Lexus CT 200h :sta. Olen käynyt pari kertaa aikaisemmin tällaista koeajamassa, mutta ne ovat olleet varustelultaan hieman matalampaa Comfort –tasoa mustilla Alcantara -verhoiluilla. Löysin tähän liittyvän ilmoituksen ensin nettiauton kautta mutta yllätys oli suuri kun autoa katsomaan mennessä se olikin vielä autoehostajalla ja nettiauton tiedoista poiketen tämä oli varustettua beigeillä nahkasisustoilla ja navigointijärjestelmällä.
Piti sitten tulla seuraavana päivänä mennä tuota katsomaan ja samalla sovimme koeajon myyjän kanssa. Auton sisätiloihin päästyäni olin aivan myyty. Täytyy myöntää että nuo vaaleat nahat ja navigaattori näytöllä toivat tähän autoon juuri sen tarvittavan lisäsäväyksen kuin se tarvitsikin erottuakseen Premium -tasoisena autona. Kojelaudan keskeltä nousevaa näyttöä oli helppo käyttää sopivasti oikean käden ulottuvalla hiirellä, ehkä jopa parempi kuin nykyisissä autoissa olevia kosketusnäyttöjä vaativat kurottelua.
Autossa oli valitettavasti nastarenkaat alla, mutta oli yllättävänkin hiljainen myös niillä, kiitos ehkä myös maltillisen 205/55/16 rengaskoon. CT200h :ssa istutaan matalalla ja auto tuntui vakaalta menijältä maantiellä. Moottoriäänet ja tuulen suhinat olivat kohtuullisen hyvin vaimennettu. Kävin ajamassa autoa kahtena päivänä ja näiden keskikulutus oli toisena päivänä alle 5 ja toisena vähän päälle 5 l/100km. Vaikka autolla olikin jo ikää kuusi vuotta ja kilometrejä 100 tkm niin mitään resonointeja tai ylimääräisiä sivuääniä ei tuosta kuulunut ajossa. Ainoa asia mistä huomasi että autoa on käytetty jonkin verran, oli kuskin puolen nahkapenkki joka oli hieman kärsinyt ajan saatossa vasemman reiden vierestä, todennäköisesti autoon sisään kömpiessä.
Piti sitten tulla seuraavana päivänä mennä tuota katsomaan ja samalla sovimme koeajon myyjän kanssa. Auton sisätiloihin päästyäni olin aivan myyty. Täytyy myöntää että nuo vaaleat nahat ja navigaattori näytöllä toivat tähän autoon juuri sen tarvittavan lisäsäväyksen kuin se tarvitsikin erottuakseen Premium -tasoisena autona. Kojelaudan keskeltä nousevaa näyttöä oli helppo käyttää sopivasti oikean käden ulottuvalla hiirellä, ehkä jopa parempi kuin nykyisissä autoissa olevia kosketusnäyttöjä vaativat kurottelua.
Autossa oli valitettavasti nastarenkaat alla, mutta oli yllättävänkin hiljainen myös niillä, kiitos ehkä myös maltillisen 205/55/16 rengaskoon. CT200h :ssa istutaan matalalla ja auto tuntui vakaalta menijältä maantiellä. Moottoriäänet ja tuulen suhinat olivat kohtuullisen hyvin vaimennettu. Kävin ajamassa autoa kahtena päivänä ja näiden keskikulutus oli toisena päivänä alle 5 ja toisena vähän päälle 5 l/100km. Vaikka autolla olikin jo ikää kuusi vuotta ja kilometrejä 100 tkm niin mitään resonointeja tai ylimääräisiä sivuääniä ei tuosta kuulunut ajossa. Ainoa asia mistä huomasi että autoa on käytetty jonkin verran, oli kuskin puolen nahkapenkki joka oli hieman kärsinyt ajan saatossa vasemman reiden vierestä, todennäköisesti autoon sisään kömpiessä.