https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus CT 200h Hybrid A Executive, 2011, 100 tkm ajettu

Foxit

Klassikkoainesta
Liittynyt
15.12.2015
Ajattelin kirjoitella koeajoraportin tämän viikon alusta yllättäen autokuumetta nostattaneesta Lexus CT 200h :sta. Olen käynyt pari kertaa aikaisemmin tällaista koeajamassa, mutta ne ovat olleet varustelultaan hieman matalampaa Comfort  –tasoa mustilla Alcantara -verhoiluilla. Löysin tähän liittyvän ilmoituksen ensin nettiauton kautta mutta yllätys oli suuri kun autoa katsomaan mennessä se olikin vielä autoehostajalla ja nettiauton tiedoista poiketen tämä oli varustettua beigeillä nahkasisustoilla ja navigointijärjestelmällä.

Piti sitten tulla seuraavana päivänä mennä tuota katsomaan ja samalla sovimme koeajon myyjän kanssa. Auton sisätiloihin päästyäni olin aivan myyty. Täytyy myöntää että nuo vaaleat nahat ja navigaattori näytöllä toivat tähän autoon juuri sen tarvittavan lisäsäväyksen kuin se tarvitsikin erottuakseen Premium -tasoisena autona. Kojelaudan keskeltä nousevaa näyttöä oli helppo käyttää sopivasti oikean käden ulottuvalla hiirellä, ehkä jopa parempi kuin nykyisissä autoissa olevia kosketusnäyttöjä vaativat kurottelua.

Autossa oli valitettavasti nastarenkaat alla, mutta  oli yllättävänkin hiljainen myös niillä, kiitos ehkä myös maltillisen 205/55/16 rengaskoon. CT200h :ssa istutaan matalalla ja auto tuntui vakaalta menijältä maantiellä. Moottoriäänet ja tuulen suhinat olivat kohtuullisen hyvin vaimennettu. Kävin ajamassa autoa kahtena päivänä ja näiden keskikulutus oli toisena päivänä alle 5 ja toisena vähän päälle 5 l/100km. Vaikka autolla olikin jo ikää kuusi vuotta ja kilometrejä 100 tkm niin mitään resonointeja tai ylimääräisiä sivuääniä ei tuosta kuulunut ajossa. Ainoa asia mistä huomasi että autoa on käytetty jonkin verran, oli kuskin puolen nahkapenkki joka oli hieman kärsinyt ajan saatossa vasemman reiden vierestä, todennäköisesti autoon sisään kömpiessä.
 

Liitteet

  • DSC_1995.JPG
    DSC_1995.JPG
    37 KB · Katsottu: 463
  • DSC_1992.JPG
    DSC_1992.JPG
    34 KB · Katsottu: 420
  • DSC_1988.JPG
    DSC_1988.JPG
    31,7 KB · Katsottu: 678
Syntykö kauppoja?

Tojotan hybridien kanssa joutuu helposti ongelmiin, kun paluuta muihin käyttövoimiin ei oikein löydy. Merkkiä vaihtaisi välillä mieluusti, mutta kun ei ole tarjolla mitään yhtä mukavaa. Nyt aivan viime aikoina ehkä on jotain tullut tarjolle.

Lexus on tietysti jonkinlainen portti pois Tojoista, eikä ihan heti lopu mallistokaan, ainakaan rahassa mitattuna.

Aidot sähköautot ovat sitten useimmille hybridien ystäville se seuraava porras. Askel on tosi pieni Tojotan hybridistä.
 
Olipas mielenkiintoinen raportti. Kiitos siitä.

Jossain vaiheessa aika ahkerasti itsekin näitä CT200h malleja kyttäsin nettiautosta.

Ja pari ihan mielenkiintoista yksilöä tuolla tälläkin hetkellä on.

Tuo on varmasti juuri kuten Urlaub tuossa ylempänä kirjoittaa. Kerran hybridisti, aina hybridisti. Tosi vaikea palata perinteisiin polttomoottoreihin hybridin jälkeen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kiitos. Mukava kuulla että jotakuta raportti miellytti. Toki voin vastailla lisääkin jos kysymyksiä heräsi. Paljon jäi varmasti vielä tuossa rapsassa kertomatta. Kaupat jäi valitettavasti tekemättä kun joku innokkaampi ehti tästä kaupat tekemään. Nettiautoon ei ehtinyt edes korjattuja tietoja ja kuvia edes tulemaan kun auto oli jo mennyt kaupaksi :). Ei tosin ihme, koska Suomessa ei näin hyvin varusteltuja CT 200h :ta kovin usein tule vastaan eikä varsinkaan näin kohtuulliseen 20 k€ hintaan. Edullista hintaa varmaan selitti se että se oli tuotu Belgiasta edellisen omistajan toimesta.

Kokeiltiin auton sopivuutta myös meidän neljän hengen perheellä (2 aikuista ja 2,5 v ja 8 kk lapset turvaistuimineen). Myös tavaratilan toimivuutta tuli testattua ja kaupunkirattaat menivätkin aika kivasti konttiin pitkään konttiin pitkittäin jolloin konttiin mahtuisi vielä jonkin verran muutakin tavaraa. Muutenhan kontti on aika matala. Tämän hetkinen Auris on hieman korkeampi ja sisätiloistaan tilavampi, mutta tavaratilaltaan pienempi ja hieman korkeampi kuin tämä.

Tällä hetkellä tilanne on kieltämättä selllainen se että seuraava auto ei enää voi olla muu kuin hybridi, ladattava hybridi tai sähköauto. Tämä Lexus CT 200h hyvin varusteltuna, Toyotan C-HR, uusin Prius ja Prius Plug-in ovat olleet seuraavana autovaihtoehtoina vahvasti mielessä. Myöskin Hyundain Ioniq  Plug-in tai Electric vaikuttavat mielenkiintoisilta. Pitää katsoa rauhassa mihin suuntaan tilanteet kehittyy.
 

Liitteet

  • DSC_1990.JPG
    DSC_1990.JPG
    27,9 KB · Katsottu: 397
  • DSC_2043.JPG
    DSC_2043.JPG
    37,5 KB · Katsottu: 424
  • DSC_2010.JPG
    DSC_2010.JPG
    20,7 KB · Katsottu: 419