- 5.4.2020 klo 20:05 / Land Rover
Mun käsittääkseni uudesta discosta ei ole enää sitä 132kw versiota, tehokkaammissa teho/painosuhde menee yli rajojen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taski sanoi:Ei kai sillä alennetun veron plugarilla oikein enää kysyntää olisikaan kun vero on valmiiksi jo melko maltillinen. En ainakaan muutaman tuhatlappusen takia itse noin kallista autoa ottaisi enää pakuna.
VILLE66 sanoi:^
Itse ottaisin kyllä pakuna vaikka hinta olisi samalla tontilla, paku menee läpi papereissa paljon paremmin.
Taski sanoi:Mistä papereista? En ole kuullut että vaikuttaisi alvien takaisin saamiseen onko auto autoverolain §8 alennetun autoveron pakettiauto, tai sitten tavallinen täyden veron pakettiauto.
Bjork sanoi:Mitäs ajatuksia plugareista (P300e Discovery Sport ja RR Evoque)?
Tunnen huonosti merkkiä, joten ihmetyttää tuo Evoquen kalliimpi hinta, onko se pelkkää design/brandi -lisää? Ja eikös Discovery ole kuitenkin isompi tiloiltaan ja maastokelpoisempi?
Aikanaan Evoquen koeajoin nelosdieselillä, mutta ei mennyt jatkoon tilojensa puolesta. Molemmat mallit ovat kyllä tyylikkään näköisiä ja hieman ihmetyttää, että näitä niin vähän Suomessa näkyy. Ei luoteta laatuun, vaihtoarvoon vai missä vika?
Niin ja viestissähän oli tarkennuksena "Toki niille jotka ALV:n vähentää, asialla voi olla merkitystä mutta kyllähän täyden veron pakun autosta saa joka tapauksessa tehtyä."VILLE66 sanoi:Edellä puhuit ettet ottaisi pakuna noin kallista, eli sitten on vaihtoehto henkilöauto ja henkilöauto aiheuttaa hankaluuksia verottajan suuntaan.
En mitään puhunut alvista tai ylipäätään mistään muusta...
Bjork sanoi:Jälleenmyyntiarvoon ei uskota, kun merkki harvinainen --> korkeampi hinnoittelu ja näin varmistetaan, että pysyy harvinaisena? Tuon hintaisissa autoissa taitaa kuitenkin työsuhdeautojen osuus olla merkittävä.
Tylsää, toisaalta minuakin varoiteltiin aikanaan Evoquesta, että älä hitossa ainakaan uutena osta.
Mutta takaisin ensimmäiseen kysymykseen, miten näette, olisiko noilla hybrideillä paremmat saumat saada asiakkaita, vaikka sitten ei-työsuhdeautoilijoista? Speksit äkkivilkaisulla luokassaan (miten nämä nyt sitten lokeroidaankaan) kilpailukykyiset.
Benkku sanoi:Varmaan hintaa vaikuttaa varaosien kalleus, huoltoverkosto ei ole kovin laaja ja auton huono maine laadullisesti. Land Rover on yleensä minkä tahansa kestävyys yms. tilastojen huonoin, jos vain määrä riittää otantaan. Ihan sama mikä malli. Autohan on varmaan hieno silloin kuin se toimii.
jols sanoi:Mutta aiheeseen, erään upean talon autokatoksessa oli uuden karhea iso Range Rover ja uudehko Land Rover Defender, oli tyylikäs kaksikko pihassa. Noilla pääsee vaikka mihin
Jos merkillä on kaksi myyntipistettä uudellamaalla (vantaa, hki), turussa yksi ja tampareella yksi. Niin tuskin mitään dramaattista tullee tapahtumaan. Huoltopisteitä on peräti seitsemän! kappaletta, josta kolme on Espoo, Hki, Vantaa akselilla. Muualle Suomeen riittää neljä huoltopistettä. Nähtävästi Land Roverin myyntialue on Kehä III sisäpuolella. Muiden pitää olla fanaatikkoja.Bjork sanoi:Ehkä sekin jotain kertoo merkin asemasta Suomessa, että myyntityö on melko ponnetonta, pari koeajoa tuli aikanaan tehtyä ja koskaan ei kukaan kysellyt perään. Toki olen aina koeajon päätteeksi todennut, että ei ole ihan heti ajankohtainen asia, mutta silti - eikö juuri tuossa merkin tilanteessa pitäisi olla jopa yliaktiivinen?
Kraftwerk sanoi:Ai hemmetti, että tuollainen alkuperäiskorinen Range classic olisi seksikäs auto. Vetäisi vertoja ilmajäähdytteiselle 911:lle, W123:lle tai ur Sport Quattrolle. En olisi aiemmin uskonut, mutta olen alkanut muutenkin kuolaamaan Rangeja.
Benkku sanoi:Varmaan hintaan vaikuttaa varaosien kalleus, huoltoverkosto ei ole kovin laaja ja auton huono maine laadullisesti. Land Rover on yleensä minkä tahansa kestävyys yms. tilastojen huonoin, jos vain määrä riittää otantaan. Ihan sama mikä malli. Autohan on varmaan hieno silloin kuin se toimii.
arsi sanoi:Alkuhuuma alkaa olla ohi, pian 3000km mittarissa, ja alkaa löytymään kaikki auton ominaisuudet.
On tämä ajettavuudeltaan selkeä parannus Discovery 3:een jollainen minulla kerkesi 12 vuotta olemaan.
TD6 moottorin väännöllä on merkitystä ajettavuuteen. Kierroksia ei tarvi kaupungissa nostaa kun tyhjäkäynnillä pääsee sallittuja kaupunkinopeuksia. Maantiellä tehoa sitten löytyy tarvittaessa riittävästi.
Sisätilat, varustelu ja mukavuus on kuin Rangessa ja toimii.
Joitakin kosketusnäytön toimintoja olisin itse tehnyt toisin.
Hiljainen sisältä, mutta vähän haittaa renkaiden runkoäänet tai muu rummuttava resonanssi joka kuuluu ajettaessa.