https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Löytyykö autostasi jokin HandsFree tsydeemi kännykälle?

Onko autossasi matkapuhelinhta varten BT-HF vai ei?

  • Autossani on tehdasasenteinen HF

    Ääniä: 35 79,5%
  • Autossani on jälkiasennettu (ei orig) HF

    Ääniä: 1 2,3%
  • Autossani ei ole HF laitteistoa

    Ääniä: 5 11,4%
  • Käytän autossa irrallista "korvassa roikkuvaa" HF laitetta (tms.)

    Ääniä: 1 2,3%
  • Autosta löytyy jokin HF, mutta en käytä sitä. (se on huono, tai en osaa)

    Ääniä: 2 4,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    44

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Aamuisessa liikenteessä bongasin montakin autoa, uudenkarheaakin autoa, joisssa kuljettaja puhui kännykkään kesken ajon, luuri korvalla..

Onko teidän autossa HF tsydeemi ja jos on niin minkälainen?

Omissa käyttöautoissa tuota ei ole, vain kesäautosta tuo löytyy, ja sitä olen kerran pari käyttänytkin.. Tosin siinäkin mikkinä toimii itse puhelin..

Tuo on yksi niistä harvoista varusteista jotka toivon löytyvän tulevaisuudessa omista autoista..

Täällä voi myös kommentoida sitä että käyttääkö sitä varustetta jos sellainen löytyy..

stock-footage-woman-texting-while-driving.jpg
 
OEM BT löytyy, jota voi käyttää mankasta, ajotietokoneelta rattinapein tai sitten soitella musat tai puhelut luurista, mikä on kojelaudassa kiinni telineessä.

Ei tarvi ajon aikana siis hämmennellä puhelinta kuvan mukaisesti. Toinen auto peräkkäin kun jonkinmoinen kiinteä BT löytyy, eikä tuota voi kyllä kuin suositella. Puhelut hyppää kesken puhelun autoon mentäessä autoon automaattisesti, sekä jos auton sammuttaa kesken puhelun, loikkaa se takaisin luuriin. Ei ongelmia...
 
Löytyy. Käytän jos sattuu olemaan puhetarvetta siihen sillä hetkellä kytketyn puhelimen kanssa. Toiseen luuriin höpötän sitten ilman sitä.
 
ConD sanoi:
OEM BT löytyy, jota voi käyttää mankasta, ajotietokoneelta rattinapein tai sitten soitella musat tai puhelut luurista...

+1

Klonkswagenin BT tunnistaa automaattisesti puhelimen, joten riittää kun BT on puhelimesta aktiivisena. Olen tehnyt BT -määritykset myös Rouvan puhelimelle, joten myös se yhdistyy automaattisesti auton BT:iin. Jos kuljemme autolla yhdessä, laittaa apukuski omasta puhelimestansa BT:n pois päältä ja homma toimii hienosti.

Olen todennut tämän varusteen sikäli hyväksi liikenneturvallisuuden ja käyttömukavuuden kannalta, että se on myös tulevissakin autoissa must -varuste; käytän sitä aina ajaessani.
 
Mazda 6 värkki on oikein näppärä.Ymmärtää myös puheohjausta ja toimii mainiosti.
 
Löytyy auton Sony- mankasta ja käytän sitä kun yksin ajelen. Ihan toimiva systeemi- vaimo tosin valittaa että kestää ennenkuin kytkeytyy toimintaan autoon tullessa, mutta se onkin niin hätäinen.

Tulee jopa ääniohjausta käytettyä- tosin kaikkia nimiä en osaa sanoa niin että vehje ymmärtäisi kelle haluan soittaa.

Sillon kun porukkaa autossa varsinkin virka-aikana on BT handsfree korvalla.

MJ sanoi:
... Jos kuljemme autolla yhdessä, laittaa apukuski omasta puhelimestansa BT:n pois päältä ja homma toimii hienosti.

Mun käsityksen mukaan noissa aina ensin "paritettu" on etusijalla, jos monta puhelinta autossa.
 
Jysky sanoi:
Mun käsityksen mukaan noissa aina ensin "paritettu" on etusijalla, jos monta puhelinta autossa.

Muutaman kerran testattua näyttäisi meillä olevan siten, että etusijalla on viimeisimmäksi käytetty BT -yhteys. Aivan sataprosenttisen varma en ole asiasta, täytyy testata vielä lisää..
 
Jysky sanoi:
Mun käsityksen mukaan noissa aina ensin "paritettu" on etusijalla, jos monta puhelinta autossa.
Myös "prioriteettijärjestyksen" voi mielestäni valita, jos on useampi puhelin paritettuna. Esimerkiksi itse kuljetan joskus myös työpuhelinta mukana. Jos työluurissa on BT päällä, menee se ensisijaisena kiinni auton BT settiin. Omat puhelut voi sitten soittaa perään hetken päästä jos niitä tulee...
 
Skula sanoi:
Tuo on yksi niistä harvoista varusteista jotka toivon löytyvän tulevaisuudessa omista autoista..

Kyllä on tehdasvarusteena asennettuna ja näin myös jatkossa.
BT systeemi ollut jo 1999/2000 vuodesta lähtien joka päiväisessä käytössä ja pois en anna kun tarve on lukemattomia kertoja/päivä.
 
MJ sanoi:
Muutaman kerran testattua näyttäisi meillä olevan siten, että etusijalla on viimeisimmäksi käytetty BT -yhteys. Aivan sataprosenttisen varma en ole asiasta, täytyy testata vielä lisää..

+1...

Viimeisimmäksi käytetty yhteys on etusijalla, mutta sen saa ainakin hellswaagenin systeemistä vaihdettua rattinappien kautta, jos/kun yhdistää väärään (jolloin toisesta puhelimesta ei tarvitse tappaa BT-yhteyttä)

Ihan asiallinen systeemi tuo VAG:n HF on, toimii suhteellisen jouhevasti, ainoa miinus... Tietyn  numeron etsiminen osoitekirjasta RCD-510 näyttöä käyttäen... Tai sitten en vaan ymmärrä saksalaisen logiikkaa  ;D
 
Kenwoodin Navissa BT, jonka kytkeytyminen ei kylläkään ole aina satavarmaa.
Puhelimessa tulee todella vähän puhuttua, en ole lärpättäjäluonne.
On se kuitenkin hyvä tavara, lähinnä siksi, että vaimentaa mankan ja navin, jos tulee puhelu.

Olen itse sitä sukupolvea, että ARP:lla jo aikanaan tuli soiteltua.
En aikanaan kokenut, että puhelimeen puhuminen ajon aikana olisi vaarallista,
mutta kun asiaa vähänkään miettii, niin onhan se.
Jopa tuolla HF-systeemillä.
 
Tehdasvarusteinen bt hf on ja yleensä käytänkin, jos tarvii autossa puhua puhelimeen. Tosin harvoin tarvitsee.
 
Molemmista autoista löytyy kiinteä BT HF. Ilman en autoa huoli.

Rouvan auton systeemi osaa jutella kahden puhelimen kanssa yhtaikaa. Erittäin hyvä hänelle, kun on työ- ja yksityispuhelimet erikseen -- ei tarvitse kumpaakaan pitää kädessä.
 
Golf  on ensimmäinen autoni, josta löytyy tehdasasenteinen handsfree. On todella kätevä ja käytän sitä aina ajaessani. Puhelimesta bluetooth päälle ennen autoon menoa ja yhdistyy automaattisesti autoon.
 
Löytyy klonkswagenin oma BT ja tompasta myös.
Auton oma BT järjestelmä on helppokäyttöinen, numeroiden valinta rattinappuloista on tosin
vähän hitaanpuoleista ja aikaa vievää hommaa.
Tarkoitan sellaista numeroa joka ei ole kännykän muistissa.

RCD-510 näyttöä käyttäen...
Minun autossa nuo numerot ainakin näkyvät mittariston keskellä olevassa näytössä.
2013_volkswagen_passat_ip_lt_92613_600.jpg
 
Kyllä löytyy HF setti tehdas asenteisena.Uuteen autoon tulee myöskin tehdas asenteinen HF.
 
Löytyy alkuperäinen. Naittaminen on tässä Subarun versiossa aivan naurettavan monimutkaista, mutta kun kerran tekee niin toimii hyvin. Ratin napeista komennot ja kun tunnistaa puheesta nimet hyvin, niin on kyllä todella miellyttävä käyttää. Tuleekin usein pidemmillä matkoilla yksin ajaessa lätistyä joskus aikalailla joutessaan.

Ja tämä systeemi vielä kuuluu hyvin molempiin suuntiin. Selkeä ääni ja ei tarvi huutaa.
 
Föördin  oma BT HF ääniohjauksella. Puhelin puhelimen yhdistä lähes aina hooäffään, ääniohjausta en ole suuremmin käyttänyt Tuolla voi ohjata puhelinta radiota ja ilmastointia
 
Itselläni on Autoviihteen oma Ai695BT-soitin. Soittimessa on myös Bluetooth-yhteys, niin saa puhelut ja musiikit kätevästi kännykästä kaiuttimiin.
 
ST:n bluetooth toimii hienosti. Miin sinihammas myös.. on hiljaa päivisin ja hämärtyessä puree korvaan  :rolleyes:
 
Leonin BT-toimii tosiaan hienosti, mutta vain HF-sarjana ei BT-audiona. Joku ärsyttävä yhteensopivuusongelma on siltä osin Lumia 1020:n kanssa.

Mutta otsikkoaiheeseen... Leon on minulle toinen auto, jossa on kiinteä BT-hf ja se on aikalailla välttämättömyysvaruste. Puhun huomattavan osan puheluistani autossa. Vaikka vain harvoin tulee vaimon autolla ajettua, muistuu tämän(kin) varusteen puuttuminen herkästi mieleen sillä ajaessa.

Kaikki muut HF-ratkaisut paitsi kiinteä tuntuvat autokäytössä kömpelöiltä.
 
Ei löydy kun ei ole moiselle mitään käyttöä. En vastaa puhelimeen enkä soita sillä kun ajan autoa. Työpuheluita ei saa tuollaisen kaiutinversion kautta puhua ja yksityispuheluita en halua. Niin kiireistä asiaa ei ole ettei ehtisi soittamaan seuraavalla paussilla. Musiikki soi media-in:in kautta.