https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lämmitettävät tuulilasit

Markku J sanoi:
Kerran uteliaisuuttani kokeilin, kun oli hiukan jäätä yläreunassa, ja nopeasti se suli.

Todella nopeatoiminen varuste tuo tosiaan on. Ei kauaa mene kun jää on poissa ja pystyy pyyhkimillä pyyhkimään lasin selväksi.
 
Minua on harmittanut ettei autoihin joita olen ollut ostamassa ei ole ollut mahdollisuutta valita lämmitettävää tuulilasia. En ole kuitenkaan halunnut ensin ostaa tuulilasia ja sen jälkeen autoa lisävarusteena.

Keski-Suomessa tarpeellinen varuste lumisateen, jäätävän tihkun ja nopeaan huurteen poistoon. Otan usein syksyllä kentältä märkiä poika kyytiin, lasit ovat nopeasti umpihuurussa. Ilmastoinnista ei ole apua loppusyksystä talven kynnyksellä.
 
Tuollaisessa käytössä lämmitettävä lasi on ehdoton. Tunnistan tilanteen, ja varmaan niitä tulee omallekin kohdalle kevään mittaan.
 
Ei vieläkään ole tullut hetkeä, missä oisin tarvinnut tuota lämmitettävää lasia :(
Pimeällä myös näkyy langat tietyssä kulmassa, kun vastaan tulijan valot osuu lasiin.
Katsotaan tulisiko sellainen keli missä sataa alijäähtynyttä vettä, niin pääsisi lämmittämään lasia :D
 
völvöxc60 sanoi:
Ei vieläkään ole tullut hetkeä, missä oisin tarvinnut tuota lämmitettävää lasia :(

Zaasa sanoi:
Keski-Suomessa tarpeellinen varuste lumisateen, jäätävän tihkun ja nopeaan huurteen poistoon. Otan usein syksyllä kentältä märkiä poika kyytiin, lasit ovat nopeasti umpihuurussa. Ilmastoinnista ei ole apua loppusyksystä talven kynnyksellä.

Tuossa Zaasan mainitsemassa tilanteessa tuskin edes Volvon lämmityslaite pystyy pitämään tuulilasin kirkkaana, mutta lämmitettävä lasi poistaa huurteen hetkessä.
 
Caribaldi sanoi:
Tuossa Zaasan mainitsemassa tilanteessa tuskin edes Volvon lämmityslaite pystyy pitämään tuulilasin kirkkaana, mutta lämmitettävä lasi poistaa huurteen hetkessä.
Sivuikkunat mulla on ollut huurteessa, että kai ne vastukset olisi pitänyt olla sivuikkunoissa ;D
 
Kävin kokeilemassa uutta Transitia vm.2015, jossa oli lämmitettävä tuulilasi langoilla.

Vähän ristiriitaiset tunnelmat, kaupunki ajossa pisti suoraan silmään jopa häiritsevästi, moottoritieajossa taas ei huomannut. Miettinyt, että onko jopa hankinnan esteenä tuo ? Autolla tulisi ajoa vain silloin tällöin, eli ns. tottumista ei liene ehtiä koskaan tapahtua. Pääosa ajosta toisaalta olisi maantietä.
 
En miettisi hetkeäkään jos lisävarusteissa on mahdollista valita lämmitettävä tuulilasi, kyllä :)
 
Uudessa Ford Transitissa on siis vakiona tuo lämmitettävä tuulilasi, ei saa pois.

Siksi se mietityttääkin. Siis ko. auton hankintaa.
 
Turbo sanoi:
Uudessa Ford Transitissa on siis vakiona tuo lämmitettävä tuulilasi, ei saa pois.

Siksi se mietityttääkin. Siis ko. auton hankintaa.
En ymmärrä tätä ongelmaa, jättäisit hankkimmatta auton jossa on lämmitettävä tuulilasi vakiona. Toiset saattaa sivuttaa mallin johon ei saa lämmitettävää tuulilasia edes lisävaruusteena.
 
Turbo sanoi:
Uudessa Ford Transitissa on siis vakiona tuo lämmitettävä tuulilasi, ei saa pois. Siksi se mietityttääkin. Siis ko. auton hankintaa.

Se on niin yksilöllistä, haittaako vai ei. Kahdessa Octaviassani on tuo ollut ja haluan sen jatkossakin. Tottakai huomaan "langat" sopivissa olosuhteissa mutta osaan katsoa niiden ohi ettei se häiritse.

Testaa vielä vaan lisää, haittaako liikaa vai totutko.
 
Ymmärrän oikein hyvin. Minua häiritsevät ne langat todella pahasti etenkin kaupunkiajossa. Kai tuo on yksilöllistä, kun toisille niistä ei ole mitään ongelmaa, mutta minun silmäni tarkentuvat niihin lankoihin tahattomasti ja ongelma on erityisesti kaupunkiolosuhteissa todellinen. Johtuu ilmeisesti siitä, että kaupungissa katsotaan lähemmäksi auton eteen joka tapauksessa, jolloin silmä havaitsee nuo langat helpommin kuin maantieajossa. Kyse ei ole siitä että osaako katsoa niiden ohi, vaan yksilöllisestä erosta siinä miten näkö tarkentaa. Toki tietoisesti voi katsoa jonkin aikaa ohi, mutta se on todella väsyttävää pidemmän päälle.
 
Itse en kanssa omaani enää ottaisi noita vastuslankoja, kun välillä ärsyttää nähdä kirkkaassa lasissa lankoja.
On siihen jo tottunut, mutta kyllä se kirkaslasi on aina parempi.
Pari kolme kertaa on ollut hyötyä noista langoissa, kun on satanut alijäähtynyttä vettä.
Ehkä Webaston käyttö on tehnyt sen, että tuulilasia ei ole tarvinnut lämmittää :rolleyes:
 
Meinas nuo mondeon langat silmiin aluksi "tarttua" nyt ei enään oikeestaan huomio. Sopiva vastavalo niin silloin ovat tosissään häiritseviä. Talvella ku menee hikisenä autoon niin aivan mahava tuo lämmitettylasi saa huurut pois nopeasti.
 
Joskus ajoin tuolloin verskillä Transitilla jossa nuo langat erottui todella selvästi. Ei ne silti häirinneet. Vuosi oli ehkä 2009-2010 ja auto siis käytännössä uusi. Huippuvaruste kun paluumatkalla satoi alijäähtynyttä vettä about 1000 km.

Räsään otin ilman muuta ja käyttöä on pari kertaa päivässä läpi talven, syksyn ja kevään. Viimeksi torstaiaamuna. Räsässä tosin en lankoja erota kuin varta vasten tutkimalla.

Aivan ehdoton varuste, minulle vaan herää kysymys miksi takalasin lämmitystä ei hoideta samalla tavalla? Takalasinlämmitin on maailman turhin varuste ja ainakin farkuissa/pystyperissä pitäisi kieltää lailla. Meillä avovaimo tuota jostain syystä käyttää ja kaikki talvet takalasi sellaisessa umpijäässä että tohollakaan ei sula.
 
Zaasa sanoi:
En ymmärrä tätä ongelmaa, jättäisit hankkimmatta auton jossa on lämmitettävä tuulilasi vakiona.

Kyllä se tosiaan voi olla kynnyskysymys ja merkittävä sellainen.

Kun sillä uudella Transitilla ajoin, nin tuntui kuin olisi verkon takana vankilassa. Ja tämä siis juuri kaupunkiajossa. Maantiellähän tuo ei haitannut, koska katse ilmeisesti tarkentaa kauaksi automaattisesti. Autohan olisi muutoin täysin sopiva käyttötarkoitukseen. Jos lämmitettävän lasin saisi pois, niin kaupat olisi jo tehty.
 
Penguin sanoi:
Halvempaa tarvikelasia vaan tilalle ilman lämmitystä. Sillähän tuo ratkeaa.

Ne pitäisi varmaan liikkeessä hulluna, mutta hyvä idea, sillähän tuo ratkeaisi  ;D

Ehkä auto pitää vaan koeajaa uudelleen ja katsoa miltä tuntuu.
 
Lasin hiukan kuluessa tuskin lankoihin kiinnittää enää huomiota. Hyötyä haittoihin nähden pidän lämmitettävää tuulilasia hyvänä hankintana. Harmi ettei autoihin joita olen uutena ostanut ole ollut mahdollisuutta valita lämmitettävää tuulilasia.
 
Volvo XC60:ssä kyllä minua häiritsi nuo langat. Pyysinkin tarjouksen muuten täysin varustein mutta ilman etulasin lämmitystä. No kauppoja ei Volvosta tullut mutta nuo langat jäivät mieleen häiritsevänä.
 
jols sanoi:
Volvo XC60:ssä kyllä minua häiritsi nuo langat. Pyysinkin tarjouksen muuten täysin varustein mutta ilman etulasin lämmitystä. No kauppoja ei Volvosta tullut mutta nuo langat jäivät mieleen häiritsevänä.
Aluksi häiritsi tosi paljon esim. taajamassa ajaessa, kun aurinko paistoi matalalta.
Maantiellä ei mitään ongelmaa, kun katse on kauempana. Enää ei häiritse paljoakaan, kun lasi on hieman kulunut.
Itse selviäisin ilmankin tätä varustetta! Ratin lämmitystä en antaisi pois kylläkään ;D
 
völvöxc60 sanoi:
Aluksi häiritsi tosi paljon esim. taajamassa ajaessa, kun aurinko paistoi matalalta.
Maantiellä ei mitään ongelmaa, kun katse on kauempana. Enää ei häiritse paljoakaan, kun lasi on hieman kulunut.
Itse selviäisin ilmankin tätä varustetta! Ratin lämmitystä en antaisi pois kylläkään ;D

Onko tuo nimenomaan kesäpäivien/iltojen ongelma ja vain taajamassa ?

Itsellä suurin osa ajosta tapahtuisi talvisaikaan.
 
Turbo sanoi:
Onko tuo nimenomaan kesäpäivien/iltojen ongelma ja vain taajamassa ?

Itsellä suurin osa ajosta tapahtuisi talvisaikaan.
Nimenomaan talvella, kun aurinko paistaa matalalta lasiin;)
Kaikki on yksilöllistä ja varmasti myös autosta kiinni. Toteutus tavasta en tiedä, että onko muullakin tapaa tehty, kuin tuollaisilla langoilla :rolleyes:
Veikkaan, että 100tkm ajetussa lasissa ei langat enää paljoa haittaa,
 
Alussa uutena nuo huomasi, mutta ei enää huomaa laisinkaan. Enemmän häiritsee harmaa kalvo nykyään sisäpinnassa, joka ei suostu lähtemään irti useamman puhdistuksenkaan jälkeen. Katse kohdistuu tai paremminkin tarkentuu ajaessa väärään kohtaan, jos lasin langat näkee ajaessa. On kylläkin tilanteita, kun ne näkyvät selkeämmin, mutta itse en niitä tuijota, vaan pitkälle eteen päin. Molemmissa autoissa kun ne ovat enkä kyllä luopuisi, koska taivasalta lähtiessä lähtiessä ei tarvitse paljoa skrapailla lasia enää.