https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Kuvia töpseliautojen latauspisteistä

Kuvassa sulla on ainakin CHAdeMO letku valittuna, eli olisikohan sillä vaikutusta ongelmaan?

Koitin renkata noita molempia puolia vuorotellen saadakseni laturin tajuihinsa, tuo kuvakaappaus oli väärästä puolesta. Tägiin ja Mersun korttiin laite reagoi vain piipittämällä, äpiltä komento ei tainnut ollenkaan tulla laturille asti, koska ei reagoinut mitenkään.
 
Hieman siunattua lisää 0,33 €/kWh kirkon pihalla.
Ilman almuja kyliltä 0,26 €/kWh Unfiedchargersin pömpeleistä.
 
0,25 €/kWh tuo lupasi, Halpa-Hallin seinästä oli 0,18, mutta kirkolta lyhyempi matkaa sairaalalle kävellen sukulaista tervehtimään.

Onneksi pakanalle myivät, ei kysytty jäsenkorttia!
 
Juu näyttää olevan eri hinta nettimaksuna ja äpissä.
Tuo Virran äppi on ollut huonolla tuulella viikon verran, ei näytä kuin osan pömpeleistä kartalla. Tagilla tai äpin suosikeista toimii ja osaa kyllä kertoa sitten lataustiedot.
 
Kasnäs, sain luvan jättää reiluksi vuorokaudeksi 3h paikalle, matka Bengtskärin majakalle.

1683272659423.jpeg

”Latauksessa” myös harvinaisemmat sähkikset Opel Karl ja Kia jokin. Tosin eipä ole paikkoje merkitty oikein, eli mikäs tuossa.
 
Turussa Hesen parkissa — ei ruokkimassa itseä vaan autoa, kun etuajassa tapaamiseen nähden. Seiskavitonen laturi on ihan ok tällaisen ylimääräiseen täydennykseen ex-tempore.

1683619209402.jpeg
 
Tesla Destination Charger kokeilussa ekaa kertaa. Stallhagenin panimolla toimi hyvin, mutta Havsviddenissä ei kirveelläkään. Laitoin illalla piuhaan ja aamulla totesin ettei tuo mitään ollut ladannut — eikä lähtenyt tulille useasta laitteen resetointiyrityksestä huolimatta.

No, maisema on latauspisteellä ainakin komea!

1683784925417.jpeg
 
Riksun Aakkosasemalle on tullut rivi Aakkoslatauksen tolppia. Pientä täydennystä akkuun kauniina kevätaamuna.
 

Liitteet

  • IMG_1854.jpeg
    IMG_1854.jpeg
    233,1 KB · Katsottu: 43
Tesla Destination Charger kokeilussa ekaa kertaa. Stallhagenin panimolla toimi hyvin, mutta Havsviddenissä ei kirveelläkään. Laitoin illalla piuhaan ja aamulla totesin ettei tuo mitään ollut ladannut — eikä lähtenyt tulille useasta laitteen resetointiyrityksestä huolimatta.

No, maisema on latauspisteellä ainakin komea!

katso liitettä 95349

Muistankohan oikein, että noissa Teslan latureissa voi määritellä niin että siitä saa ladattua vain Teslaa 🤔
 
Muistankohan oikein, että noissa Teslan latureissa voi määritellä niin että siitä saa ladattua vain Teslaa 🤔

Niitä on kahta mallia, punaisella kyltillä ”Tesla vehicles” ja valkoisella kyltillä ”Electric vehicles”. Punakylttisistä on turha yrittää, valkoisten pitäisi toimia ja panimolla toimikin.
 
Niitä on kahta mallia, punaisella kyltillä ”Tesla vehicles” ja valkoisella kyltillä ”Electric vehicles”. Punakylttisistä on turha yrittää, valkoisten pitäisi toimia ja panimolla toimikin.

Todennäköisesti pömpeli on Gen2-mallia, jossa on dippi vain "väärinpäin" eli pitäisi olla "legacy"-asennossa niin kaikki voi ladata ja kyltin voi myydä faneille. Noista mainitsisin paikan omistajalle, että voivatko vääntää kohdalleen (manuaalista lisää) sähkömiehen avustuksella. Saattaa olla, että näitä joskus Tesla on toimittanut ilmaiseksi kyltteineen, näkyvät Teslan kartoissa ja siksi on pelkästään Teslan käytössä. Nykyään taitaa koko "Destination Charger"-ohjelma olla loppunut, joten tuskin kenellekään, edes Teslalla, on mitään sitä vastaan, että sähkömies avaa kannen ja säätää dipin kohdalleen.
 
Latasin eilen Helsingissä kauppakeskus Redissä ja jäi ihmetyttämään olleiden sähköautoililjoiden käytös.

Siellä oli lukuisia sähköautoja ja plugareita latausruuduissa, mutta ei sähköjohtoja.

Onko tämä joku hesalaisten oma tapa vai mikä on?

Tasolla -6 ei ollut pulaa parkkiruuduistakaan.IMG20230510165123.jpg
 
Olin liikkeellä autovuokraamon Renault Capturilla. Ihan ok auto 23 tonnin hinnat alkaen luokassa, mutta plugarin 37 tonnia on liikaa tuollaisesta.

Käyttöliittymä myös aika sekava satunnaiseiselle kuskille.

Vuokraamo luovutti auton akku tyhjänä..

IMG20230510132413.jpg
 
Latasin eilen Helsingissä kauppakeskus Redissä ja jäi ihmetyttämään olleiden sähköautoililjoiden käytös.

Siellä oli lukuisia sähköautoja ja plugareita latausruuduissa, mutta ei sähköjohtoja.

Onko tämä joku hesalaisten oma tapa vai mikä on?
Tuntuu ylipäätään olevan vaikeaa joillekin ymmärtää mihin nuo paikat on tarkoitettu. Tai minimissään lukutaito kateissa. Maanantaina kävin Itiksen Prismassa päivällä, niin eikös siinä "Taksien lataus kielletty 10-18 välisenä aikana"-kyltin alla ollut Fixu Taxi kaapelin perässä. Tosin syynä varmaankin on juuri se, että lukutaito on kateissa. Toivoisin, että noita alettaisiin laputtamaan kunnolla. Noissa ei tarvitse edes mitään kelloja lukea ja tulkita. Kuva vain tilanteesta ja kuitti ikkunaan.
 
Tuntuu ylipäätään olevan vaikeaa joillekin ymmärtää mihin nuo paikat on tarkoitettu. Tai minimissään lukutaito kateissa. Maanantaina kävin Itiksen Prismassa päivällä, niin eikös siinä "Taksien lataus kielletty 10-18 välisenä aikana"-kyltin alla ollut Fixu Taxi kaapelin perässä. Tosin syynä varmaankin on juuri se, että lukutaito on kateissa. Toivoisin, että noita alettaisiin laputtamaan kunnolla. Noissa ei tarvitse edes mitään kelloja lukea ja tulkita. Kuva vain tilanteesta ja kuitti ikkunaan.

Tästähän on täällä kirjoiteltu monasti aiemminkin ja asiaan on yksi vastaus: Välinpitämättömyys, omahyväisyys, itsekkyys, Minä-Minä. Kaikki nykypäivänä valitettavan yleisiä toimintamalleja, huolimatta "sosiaalisesta statuksesta" tai vaikkapa siitä miten kouluja käynyt eli "fiksu" ihminen on :rolleyes:
 
En ottanut kuvaa, mutta Vantaanportin K-Raudan latauspylväissä takseja kiinni klo 16, kuskit autoissa. Oli kyllä vapaita paikkojakin jäljellä, mutta eikös kuormanjako vie maksavilta asiakkailta tehoa?

Eikö noita takseja millään saa ajettua pois asiakkaille tarkoitetuilta paikoilta parhaaseen asiointiaikaan. Ei tämä latauspaikkojen lisääminen ihan onnelaa tuo kun paikat menee lisääntyville sähkötakseille.
 
Olin liikkeellä autovuokraamon Renault Capturilla. Ihan ok auto 23 tonnin hinnat alkaen luokassa, mutta plugarin 37 tonnia on liikaa tuollaisesta.

Käyttöliittymä myös aika sekava satunnaiseiselle kuskille.

Vuokraamo luovutti auton akku tyhjänä..

katso liitettä 95353
Hinta oli hyvä markkinoilletulovuonna. Listahinta muistaakseni 29 390 EUR. Nyt tosiaan b-segmentin crossoverplugariksi todella kallis.

Oma Captur latauksessa vastikään asennetusta sukolatausasemasta. Ruudutkin maalautin, pitää vielä liikennemerkit vaihtaa indikoimaan sähköauton latauspaikkoja. Ja kunhan telineet latauskaapelin mokkuloille saapuvat niin saa urakoitsija laitella paikalleen, ei tarvii maahan jättää lojumaan.
 
Viimeks kun ko. K-Raudassa kävin, niin sama homma takseja...
 
En ottanut kuvaa, mutta Vantaanportin K-Raudan latauspylväissä takseja kiinni klo 16, kuskit autoissa. Oli kyllä vapaita paikkojakin jäljellä, mutta eikös kuormanjako vie maksavilta asiakkailta tehoa?

Eikö noita takseja millään saa ajettua pois asiakkaille tarkoitetuilta paikoilta parhaaseen asiointiaikaan. Ei tämä latauspaikkojen lisääminen ihan onnelaa tuo kun paikat menee lisääntyville sähkötakseille.
Missäs niiden sitten pitäisi latailla?
Samalla lailla hekin on asiakkaita maksaen sähköstä.
 
Eiköhän kauppojen yhteyteen laiteta latauspisteitä liikkeissä asioivia asiakkaita houkuttelemaan. Ei taksien liiketoimintaa mahdollistamaan.
 
Tuosta taksien latauksesta, ihan tasan tarkkaan niiden latausta ei tulla rajoittamaan koska tärkeintä on sen rahan tulo ja ne nyt varmasti ovat tasaisen tuoton takaavia asiakkaita, ei niinkään kaupassa asioivat.