- Liittynyt
- 20.1.2014
- 23.6.2014 klo 19:22 / Kulimallin määritelmä
Penguin sanoi:Jos yhtään on BMW:n esitteisiin uskomista, niin kyllä tuo 528 alkaen hinnalla on myös varsinainen kulimalli. Onhan siellä muutama sellainen varuste, jota vaikka omaan ranskalaiseeni ei edes saa, mutta toisaalta siitä puuttuu todella pitkä lista sellaisia varusteita, jotka näissä patongeissa on olleet vakiona jo toista kymmentä vuotta. Siitä en tosin tolkkua ottanut onko tuollaista alkaen hintaista 5-sarjalaista todellisuudessa edes mahdollista ostaa.
5-sarjan bemarit ja mitkä tahansa bemsarit ostetaan yleensä aina Business-paketilla. Ei tarvitse olla johtaja tai tösuhdeautoilija, jotta saa ostaa Business-bemun.
528 mallikin ostetaan useimmiten tuolla Business-paketilla. 528 on nelipyttyisellä koneella kuten 520. Tehoa ja vääntöä on vain enemmän. Se ei ole siis kuusimukinen.
5-sarjan business-exlusive-paketti sisältää nyt nämä kilkkeet:
Varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Nahkaverhoilu 'Dakota'
Urheiluistuimet edessä
Urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
LED sumuvalot
Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
Läpilastausmahdollisuus (kääntyvät takaselkänojat)
Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
sis. Laajennetut älypuhelin toiminnot (bluetooth audio streaming)
Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Lämmitettävä ohjauspyörä
Kulimalliin näistä ei kuulu kuin xenonit ja joku perusilmastointi.
Hintaero kulimallin ja Busineksen välillä esim. 528:n ollessä kyseessä on muistaakseni sellainen, että Business malli taitaa olla jopa halvempi kuin kulimalli ilman varusteita, koska tuo Business sisältää mm. ilmaisen automaattivaihteiston.
Kyllä ainakin bemarin nykyisen 5-sarjan Business paketissa on melkoisen hyvät kilkkeet ja rahalle kattavasti vastinetta. Sama koskee uutta C-sarjan mersun Premium Business-paketti tai E-sarjan vastaavaa settiä.