https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Korotettu Škoda automaatilla ja alle 130 gr päästöillä?

Ansjelm

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
On se kumma kun ei vieläkään ole tarjolla, eikä ilmeisesti Ocu-scoutinkaan, myötä Škodalta mitään alle 130 gramman päästöjen. Yetin ulkonäkö passaa, moottorit ja DSG luotto ihan OK, varustelutasokin toimiva. Ja ilmeisesti Octavian Scoutin kanssa sama homma. Pirun ekoilu tuottaa turhia rajoituksia.
 
Ansjelm sanoi:
Pirun ekoilu tuottaa turhia rajoituksia.

Sitä se ekoilu teettää. Egoilu on pitkässä juoksussa paljon hauskempaa! Ainakin automiehille, siis niille vanhan koulukunnan Automiehille.
 
Työsuhdeautopa hyvinkin. Toki XC60 tarjoaisi yhä vaihtoehdon jatkaa samalla tiellä. Mutta kyllä nuo Scout/Yeti mallit nykyisellään kiehtoisi. Skodassa hyvää sekin ettei Audi/BMW lisävarustehinnoittelijat ole tulleet hommiin. Volvolla siltä alkaa jo vaikuttaa.

No onneksi vielä on mahdollista jossitella hetki jos toinenkin vaikka kuume senkin kovenee.
 
Kaikella kunnioituksella Skodaa kohtaan täytyy kuitenkin todeta, että XC60 on mukavuudeltaan, hiljaisuudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan ihan eri luokkaa kuin Ocu. Toki jos rahansäästömielessä asiaa ajattelee niin Ocussa varmasti autoedun verotusarvo on pienempi.
 
Hetken konfiguraattoria räpläämisellä Ocu elegance farmariin löytyi huonontien paketti (korotus 15mm ja muovisuojia). Riittäisikö tuollainen korotus?  :p
 
Marty McFly sanoi:
Kaikella kunnioituksella Skodaa kohtaan täytyy kuitenkin todeta, että XC60 on mukavuudeltaan, hiljaisuudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan ihan eri luokkaa kuin Ocu. Toki jos rahansäästömielessä asiaa ajattelee niin Ocussa varmasti autoedun verotusarvo on pienempi.

Täytyy olla eri mieltä XC60:n omistaneena. Laatuvaikutelma ja mukavuus ovat Ocussa vähintään samaa luokkaa kuin Volvossa. Hiljaisuudessa Ocu (pl. RS) peittoaa XC60:n mennen tullen. Olin todella pettynyt siihen, miten hiljaiseksi kuvittelemani Volvo XC60 osoittautui rengasmelun osalta. Siksi Volvo ei ole tällä hetkellä seuraavan autoni hankintalistalla.
 
Hauskaa, miten eri tavalla näköjään ihmiset kokevat asiat. Itse olen keväällä ajanut sekä XC60 D4 Summum automaatilla että Ocu 2.0 TDI Elegancen DSG:llä. Vanne- ja rengaskokoa en muista, olisiko ollut 17" molemmissa. No anyway, vaikka Ocu III:n on kieltämättä laatuvaikutelmassa valovuoden II:sta edellä, oli ero XC60:iin silti mielestäni selkeä sekä sisustan materiaalien, äänivaikutelman että ajomukavuuden osalta. Ohjaukseltaan vastaavasti Ocu saattoi kuitenkin olla jopa parempi. Silti, jos hinnan jättää pois yhtälöstä niin ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä kumpaan suuntaan valinta kallistuisi. Mutta makuja on toki monia.
 
jni sanoi:
Täytyy olla eri mieltä XC60:n omistaneena. Laatuvaikutelma ja mukavuus ovat Ocussa vähintään samaa luokkaa kuin Volvossa. Hiljaisuudessa Ocu (pl. RS) peittoaa XC60:n mennen tullen. Olin todella pettynyt siihen, miten hiljaiseksi kuvittelemani Volvo XC60 osoittautui rengasmelun osalta. Siksi Volvo ei ole tällä hetkellä seuraavan autoni hankintalistalla.
Nyt vetää hiljaiseksi ;D"
Vanhempi Xc60
http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/koeajot/volvo-xc60-loistaa-pimeassa-ja-jaalla/1014871
"XC60 on erittäin hiljainen. Eritoten rengasmelun äänieristys on aivan erinomainen. On vaikea uskoa, että alla on nastarenkaat"
http://www.ajovalo.net/Koeajot/XC60.html
"Rengasmelu on eristetty varsin hyvin eikä auto muutu meluisaksi karkeallakaan pinnalla"
Tuossa testissä ei ole edes moitittu äänekkääksi, vaikka alla on 20" renkaat!
http://www.digiauto.fi/2013/11/koeajossa-volvo-xc60-d5-awd/

 
^Niinpä.

Nuo testit olivat itsellänikin mielessä, kun Volvon hankin. Pettymys oli kyllä suuri.
 
Tämä aihe on korotetulla maavaralla olevasta Skodasta, automaattivaihteistolla ja alle 130 g/km päästöillä ja kirjoitettu foorumin Skoda-alueelle, mutta niin vaan tällä keskustellaan jostain kiinalaisten SUVista.

Täysin Skoda-malliston varustelun piirteitä tuntemattomana, lähdin kiinnostuksesta tutustumaan löytyisikö nuo ehdot täyttävää Skodaa ja yllätykseni olikin suuri kun huomasin kuinka paljon DSG lisää kulutusta. Muistelen, että silloin kun se aikanaan esiteltiin - auto taisi tosin olla VW Golf - oli DSG sekä suorituskykyisempi että taloudellisempi verrattuna manuaaliin. Nykytilanne näkyy olevan, että mehuautomaatit ovat ihan yhtä taloudellisia.

Jos nyt oikein katsoin, niin taitaa Ocuun rajoittua ne vaihtoehdot, joissa yhtään korkeampaa maavaraa saisi ja vielä nuo muutkin ehdot täyttyisivät. Korotetulla maavaralla Ocussa on sitä 155 mm. Ei tuo nyt mikään maastoauto ole vielä tuolla maavaralla.
 
jni sanoi:
^Niinpä.

Nuo testit olivat itsellänikin mielessä, kun Volvon hankin. Pettymys oli kyllä suuri.
Ehkä sen Skodan 2-3 desibeliä korkeampi melu on sitten jonkun korvaan "miellyttävämpää" melua :rolleyes:
 
völvöxc60 sanoi:
Ehkä sen Skodan 2-3 desibeliä korkeampi melu on sitten jonkun korvaan "miellyttävämpää" melua :rolleyes:

Onko sitä nyt vaikea uskoa, että XC60 on meluisa auto rengasäänien osalta. Se melu on juuri sitä korviin käyvää, raastavaa rengasmelua, jolle olen erittäin allerginen. Ei mahda mitään.

Omien mittausteni mukaan samoilla tieosuuksilla III-Octavia on desibeliarvoiltaan sama kuin Volvo, kuten oli myös Outlander eristyksen jälkeen.
 
Kuten Penguinkin tuossa jo aiemmin totesi, niin josko kuitenkin palattaisiin aiheeseen. Volvon rengasmelusta tai sen puuttumisesta voinee keskustella muuallakin.
 
Ja keskustelun avauksen syypää palaa asiaan viimeistä kertaa o-t:na. Eli Juuri Volvon selkeästi huonontunut hinnoittelu nykyisen hankintaan verrattuna ärsyttää. Ajattelen sekä omaa tilipussia että myös työnantajan kuluja ja siksi tuo ei tunnu järkevältä.

Varmasti moni ominaisuus ja laatuvaikutelma heikentyy nykyisestä jos Skodaan hyppään, mutta aina on tuntunut ajoneuvo muuten järkevältä ja fiksulta. Yeti jopa hieman persoonalliseltakin. Ja sitten eipä konsernisisaristakaan tunnu tähän hätään mitään löytyvän. Pitänee kai miettiä sitten jotain tila-auton tyyppistä sekasikiötä b-vaihtoehtona. Skodalta vaan ei tällä erää taida valitettavasti löytyä sopivaa.
 
jni sanoi:
Onko sitä nyt vaikea uskoa, että XC60 on meluisa auto rengasäänien osalta. Se melu on juuri sitä korviin käyvää, raastavaa rengasmelua, jolle olen erittäin allerginen. Ei mahda mitään.

Omien mittausteni mukaan samoilla tieosuuksilla III-Octavia on desibeliarvoiltaan sama kuin Volvo, kuten oli myös Outlander eristyksen jälkeen.
Todellakin todellakin on vaikea uskoa, kun kaikissa lehdissä XC60 kehutaan hiljaiseksi, ja mitatut arvot pyörii siinä 67desibelin luokkaa mihin harva perusauto edes pääsee!!
Sun todellakin täytyy olla tyytyväinen, että nykyinen melu on miellyttävämpää melua korvallesi.
En lähde sitä sulta riistämään ;D