https://tummennuskalvot.fi/

Korjaamokokemuksia

Korjaamokokemushan se silti on, vaikka itse korjaamon vika ei ole se, että harvinaisemman merkin maahantuojalta ei saa tarvittavia osia.
 
Metroauto Helsinki. Hyundai normihuollon lisäksi lasinvaihdossa. Sen seurauksena mulla ei toimi nyt kojelautakamera. Menin selittämään siitä, niin puhuttiin jotain epämääräistä kameran akusta tai jotain. Eikä sitä kukaan ennättänyt tsekata, että mitä virtajohdolle on tapahtunut (kiinteä virransyöttö katon verhoilussa). Menin taksiasentamo kysymään, voisiko tehdä jotain. Ei ennättänyt vielä. Epäili asentaja, että lasiveitsi osunut johtoon.
Turhaa ajankulua ja vaivaa. Laskun voi mahdollisesta korjauksesta laittaa Metroautoon. Tai sit vaihtuu merkki.
 
Kävin taksiasentajan luona, kun nyt hänellä oli aikaa. Veitsihän se oli käynyt Metroautossa sipaisemassa johdon poikki kojelautakamerasta. Oli korjaamolla laitettu sukka päälle ja uusi liitos. Mutta eipä ollut asentaja tajunnut vaihtaa palanutta lasisulaketta uuteen, koska se oli kätkössä teippaukset sisällä ja muutenkin jemmassa.

Eli summa summarum. Hyny on hyvä auto, mutta en välttis diggaa aina Metroauton meininkiä huollon suhteen. Eikö sitä voi olla varovaisempi, kun käyttää veistä lasinvaihdossa? Ja sitten se, ettei huoltoneuvoja myönnä mitään, eikä autoa oteta uudestaan syyniin, kun asiakkaan omat laitteet ovat rikki.
 
On kyllä hitonmoisia vätyksiä Autoverkkokaupassa eli nykyisessä Auto Bassadonessa.

Viime kesänä kun autoon tuli takaisinkutsu, yritin kahteen tai kolmeen kertaan saada huoltoa varattua tuolta. Kukaan ei vaan koskaan ottanut yhteyttä.

Taannoin huomasin että autosta ei toimi kuskin puolelta kuolleen kulman valvonta. Autossa on vielä maahantuojan takuu voimassa. Tästäkin laittanut kaksi kertaa viestiä tässä 2-3 viikon sisään eikä mitään reaktiota. Laitoin nyt kolmannen kerran, saa nähdä onnistuuko vieläkään. Täytyy ehkä mennä paikan päälle riehumaan jos ei muuten onnistu. Tai sitten kokeilen hyväksi havaitsemaani kikkaa, eli otetaan yhteyttä yrityksen toimitusjohtajaan. Sillä on kumma vaikutus firmasta riippumatta. Vaikka homma olisi kuinka flegmaattista, niin toimarin kautta kun alkaa asiaa hoitaa, aspassakin kannat kapsahtaa yhteen ja homma alkaakin yhtäkkiä sujua.

Tai ehkä pitää korjauttaa tämäkin Autosalvassa, kuten teetin tuon takaisinkutsupäivityksenkin. Siinä on hyvä firma. Huollatin myös auton viime syksynä Porvoon Autosalvassa ja taidan huollattaa jatkossakin. Fiksua, aktiivista porukkaa ja homma toimii.
 
Mulle oli yllätys että Hedinin huollossa Espoossa oli mekaanikko valittanut siihen paperiin että lokasuojassa oli jäätä, joka hänen piti sieltä poistaa ennenkuin sai sisälokarin vaihdettua.
Tämä tapahtui maanantaina; joten ei ollut viitsinyt katsoa ulos että nyt on talvi vielä vaikka maaliskuu onkin. Talvella yleensä kertyy jäätä ja lunta lokasuojiin. Ja kaikilla ei ole lämmintä tallia missä se sulaa yön aikana.
Muuten vaihto meni hyvin ja nopeasti.
 
Joko tuo kolmas yhteydenottopyyntö tehosi tai sitten sillä oli vaikutusta, että kommentoin asiaa Auto Bassadonen facebook-sivulle. Tänään soiteltiin että tuo näytettäväksi. Se vaan ihmetyttää, että miksi niin moni yritys suhtautuu asiakaspalveluun näinkin löysällä otteella ja vasta siinä vaiheessa kun firmaa vähän julkisesti kurmoottaa, homman eteen aletaan tehdä jotain.

Yllättävän pitkä jono tuollakin, 11.4 vasta oli ensimmäinen vapaa aika Vantaalla.
 
Melkoinen yleistys ;-). Itse saanut merkkarilta hyvää palvelua
No ei se pointti ollut, että kaikki merkkarit olisivat paskoja vaan se, että jos merkkariin on jonkinlainen riippuvuussuhde (esim. takuuasioiden takia) ja kun tietty osa merkkareista on ihan luokattomia, niin on riski, että joutuu oikeasti asioimaan sellaisen kanssa. Toinen yhtä masentava vaihtoehto olisi, että pitäisi valita auton merkki sen perusteella, missä on hyvä merkkihuolto...
 
Toinen yhtä masentava vaihtoehto olisi, että pitäisi valita auton merkki sen perusteella, missä on hyvä merkkihuolto...

Rovaniemellä jos ostaisi auton tällä perusteella niin ei voisi ostaa kuin tojotaa, se se vasta masentava vaihtoehto olisi. Mutta on näiden isojen W:n ja P:n huolto niin luokatonta että välillä tuokin vaihtoehto käy mielessä 😬
 

Maksumuurin takana, mutta ilmeisesti Facebookin referrer-linkillä näkyy koko artikkeli. Artikkelissa se aika hyvin on kiteytettykin, kun käyttötestiooppelin huollossa asentaja rikkoi raitisilmasuodattimen kotelon kannen ja uuden kannen saamisessa kesti viisi viikkoa ja asennuksessa 2,5 tuntia.
Huollossa oli kuitenkin ollut epäselvyyttä, voiko osan vaihtaa ilman sähköautokoulutusta. Lopulta käyntiin kului aikaa 2,5 tuntia. Työnjohtaja kyllä esitti nöyrät pahoittelut korjauksen kestosta, mutta ilmiö lienee tuttu muidenkin automerkkien korjaamoista: asiakkaan aikaa ei mielletä kovin arvokkaaksi.
 
Rovaniemellä jos ostaisi auton tällä perusteella niin ei voisi ostaa kuin tojotaa, se se vasta masentava vaihtoehto olisi. Mutta on näiden isojen W:n ja P:n huolto niin luokatonta että välillä tuokin vaihtoehto käy mielessä 😬
Minä luulin että vain täällä meri-lapissa W:n ja P:n huolto on luokatonta.Joten ei yllätä että lapin-läänissä tojo myy niin hyvin.
 
Joko tuo kolmas yhteydenottopyyntö tehosi tai sitten sillä oli vaikutusta, että kommentoin asiaa Auto Bassadonen facebook-sivulle. Tänään soiteltiin että tuo näytettäväksi. Se vaan ihmetyttää, että miksi niin moni yritys suhtautuu asiakaspalveluun näinkin löysällä otteella ja vasta siinä vaiheessa kun firmaa vähän julkisesti kurmoottaa, homman eteen aletaan tehdä jotain.

Yllättävän pitkä jono tuollakin, 11.4 vasta oli ensimmäinen vapaa aika Vantaalla.

Itse jouduin aikoinaan ottamaan yhteyttä kyseisen firman huoltojohtajaan ennen kuin asiat lähtivät rullaamaan. Sen jälkeen kaikki hoituikin mallikkaasti, joten siitä pisteet kyseiselle henkilölle.
 

Maksumuurin takana, mutta ilmeisesti Facebookin referrer-linkillä näkyy koko artikkeli. Artikkelissa se aika hyvin on kiteytettykin, kun käyttötestiooppelin huollossa asentaja rikkoi raitisilmasuodattimen kotelon kannen ja uuden kannen saamisessa kesti viisi viikkoa ja asennuksessa 2,5 tuntia.
Mielestäni korjaamo/asentaja oli erittäin rehellinen tässä mokassa.
 
Jos Mikkelin seudulla on tarvetta hyvälle ei-merkkihuollolle, niin tämän päivän kokemuksen perusteella vahva suositus Mikkelin AS-huollolle Kaapelikadulla. Superb kävi tänään 210tkm:n huollossa siellä. Kaikki toimi juuri kuten oli sovittu ja jopa puhelimessa mainitsemani öljylaatu oli erikseen kirjattu työmääräykseen.
Heillä on myös pääsy ainakin Skodan sähköiseen huoltokirjaan, eli huolto on nyt kirjattu myös sinne. Ja mikä parasta, huolto oli sellaiset ~600€ halvempi kuin reilun puolentoista kilometrin päässä Wetterillä.
Jakohihnan vaihdon takia eturenkaat olivat olleet irti ja pyöränpulttien jälkikiristyksestäkin muistettiin muistuttaa. Vaihtoehtoisesti kehotettiin kurvaamaan pihaan, niin he kiristävät pultit.
Autoa hakiessani kysyin, että oliko mitään hankaluuksia. Huoltoneuvoja meni vähän vaikean näköiseksi ja sanoi, että huollossa ei ollut mitään ongelmaa, mutta koeajolla oli asentajalle välähtänyt tolppa Jyväskyläntiellä. 😅 Tämäkin oli kirjattu ylös kuittiin, niin on näyttää poliisille kirjallinen todiste asiasta. Lupasin palata asiaan mikäli poliisi lähestyy sakkolapulla ja tuoda auton seuraavaankin huoltoon heille.