M
Makkis
Vieras
Sattui silmään joku otsikko jossa Porschen uutukainen Macano oli jäänyt "vain" neljään tähteen.
Useinhan tuo "viides" tähti jää saamatta jonkun puutteellisen tarran tai jalankulkijaturvallisuuden takia, vaikka sinänsä matkustajia suojaisi paremmin kuin joku viiden tähden auto. En sitten lukenut mistä tässä on kysymys.
Miten on, vaikuttaako kolariturvallisuus porukoiden auton valintaan?
Onko tuo viides tähti ylipäätään merkityksellinen ja ketä kiinnostaa jalankulkijan turvallisuus tai puuttuva tarra jostain jos asian osaa kuitenkin arjessa tehdä?
Onko EuroNCAP jo menettänyt merkityksensä kun käytännössä kaikki saa neljä tai viisi tähteä?
Voiko oikeasti joku Fabia tms. olla yhtä turvallinen kuin S-Mersu kuten tähdistä voisi tulkita?
Voiko joku "vanhus" vaikkapa se V70 tai Saab 9-5 suojata kuitenkin matkustajiaan paremmin kuin vaikkapa Fabia, vaikka tähtiä moiset museolaitteet tuskin saisivat kahta enempää? Ei ole tarroja ja tappaa jokaisen jalankulkijan.
Aktiivinen / passiivinen turvallisuus, miten noiden painotus käytännössä?
Jyrätäänkö käytännössä kuitenkin aina massalla?
Moninainen pohdittava ja sen vuoksi avasin tällaisen aiheen.
Useinhan tuo "viides" tähti jää saamatta jonkun puutteellisen tarran tai jalankulkijaturvallisuuden takia, vaikka sinänsä matkustajia suojaisi paremmin kuin joku viiden tähden auto. En sitten lukenut mistä tässä on kysymys.
Miten on, vaikuttaako kolariturvallisuus porukoiden auton valintaan?
Onko tuo viides tähti ylipäätään merkityksellinen ja ketä kiinnostaa jalankulkijan turvallisuus tai puuttuva tarra jostain jos asian osaa kuitenkin arjessa tehdä?
Onko EuroNCAP jo menettänyt merkityksensä kun käytännössä kaikki saa neljä tai viisi tähteä?
Voiko oikeasti joku Fabia tms. olla yhtä turvallinen kuin S-Mersu kuten tähdistä voisi tulkita?
Voiko joku "vanhus" vaikkapa se V70 tai Saab 9-5 suojata kuitenkin matkustajiaan paremmin kuin vaikkapa Fabia, vaikka tähtiä moiset museolaitteet tuskin saisivat kahta enempää? Ei ole tarroja ja tappaa jokaisen jalankulkijan.
Aktiivinen / passiivinen turvallisuus, miten noiden painotus käytännössä?
Jyrätäänkö käytännössä kuitenkin aina massalla?
Moninainen pohdittava ja sen vuoksi avasin tällaisen aiheen.