P
Peeveli
Vieras
Koska omaani on -ainakin vielä- tulossa viikon päästä Polestarin optimointi, niin ajattelin kysyä sellaisen Volvo-version omistaneiden/ajaneiden kokemuksia. Etenkin automaattivaihteistoversion kokemukset kiinnostavat.
Eli: Polestarin hienoissa mainos-sloganeissa luvataan aitoon jenkkimarkkinamiestyyliin että optimointi nopeuttaa automaattiloodan vaihtoja, pitää saman vaihteen päällä pidempään kaarreajossa jos tietty G-voima syntyy (heh, voiko elektroniikka tunnistaa tuollaista?) ja myös kaasupolkimen painallukseen tai pois ottamiseen reagoisi vakiota paremmin. Koneeseeni ei tule kaksista teholisää, maksimiteho lisääntyy +10 hv ja +40 Nm mutta huoltopäällikkö vakuutti että vääntö/tehokäyrän ollessa erilainen eron huomaisi. Polestar lupa n 15 hv ja 40 Nm lisää tehoa arkiselle keskikierrosalueelle, ja lopuksi koneen maksimiteho saavutetaan 4000 rpm:ssä vakion 4250:n sijaan. Hinta vaan on karseat 1100 eur + muutoskatsastus 130 eur.
Ne, joilla on o i k e a a kokemusta Polestarista, kirjoitelkaahan kokemuksistanne.
Pelkät mutut voi jättää kirjoittamatta.
Eli: Polestarin hienoissa mainos-sloganeissa luvataan aitoon jenkkimarkkinamiestyyliin että optimointi nopeuttaa automaattiloodan vaihtoja, pitää saman vaihteen päällä pidempään kaarreajossa jos tietty G-voima syntyy (heh, voiko elektroniikka tunnistaa tuollaista?) ja myös kaasupolkimen painallukseen tai pois ottamiseen reagoisi vakiota paremmin. Koneeseeni ei tule kaksista teholisää, maksimiteho lisääntyy +10 hv ja +40 Nm mutta huoltopäällikkö vakuutti että vääntö/tehokäyrän ollessa erilainen eron huomaisi. Polestar lupa n 15 hv ja 40 Nm lisää tehoa arkiselle keskikierrosalueelle, ja lopuksi koneen maksimiteho saavutetaan 4000 rpm:ssä vakion 4250:n sijaan. Hinta vaan on karseat 1100 eur + muutoskatsastus 130 eur.
Ne, joilla on o i k e a a kokemusta Polestarista, kirjoitelkaahan kokemuksistanne.