JiiJii71 sanoi:
...Osa liikkeistä säilyttää renkaita vaakatasossa päällekkäin pinottuna, osa rengashyllyillä pystysuorassa omissa loosseissaan. Hyvinkin usein renkaat ovat rengaspusseissa.
Tuli siirryttyä leasing autoiluun tammikuussa ja vähän pakon sanelemana talvirenkaat viettivät ensimmäisen kesänsä paikallisessa Euromasterissa. Meidän soppariin kuuluu myös säilytys. Liitteenä kuvia miltä vanteet näyttivät tänään suoritetun vaihdon jälkeen. Before kuvat pihassa auton toinen puoli pestynä jolloin kiinnitin asiaan huomion. After kuvassa liuotinkylvyn ja sienellä hinkkauksen jälkeen.
Euromasterin ohjeet kausisäilytyksen suhteen ovat hieman ristiriitaiset kun puhutaan ensin että säilytetään pestynä ja halutessasi narikkaan kuuluu puhdistus. Noille ole korkeintaan tehty kevyt huuhtelu.
Euromasterilla renkaat säilytetään pestyinä kuivassa, viileässä ja auringolta suojattuna.
Euromasterin rengasnarikkapalveluun kuuluu
• asianmukainen säilytys
• halutessasi renkaiden ja vanteiden puhdistus
Mistähän nuo mustat jäljet ovat voineet tulla? Eivät lähteneet edes 15min pineline liuottamisella ja sienellä hankaamalla. Huuhtelun jälkeen koitin vielä kynnellä noita raapia ja sain mustan lähtemään pois mutta en jaksanut niitä ruveta nyt raaputtamaan. Olisiko kumeja säilytetty vaakatasossa? Ei niihin silti voi tuollaisia jälkiä tulla. Jossain vaiheessa vilaisin hallin puolelle niin näytti että kumeja on hyllyssä pystyssä mutta ihan varmaksi en asiaa muista.
Eka rengashotellikokemus oli siis huono. Itse palvelu kesti varatusta ajasta huolimatta 45 minuuttia ja jälki oli tuota luokkaa. Ei kiitos. Itse olisin nuo renkaat vaihtanut samassa ajassa ja ne olisivat olleet puhtaat ja vahatut alle laitettaessa. Toki puhdistus ja vahaus olisivat vieneet lisää aikaa. Harmi kun ei saa itse hoitaa noita hommia , säilyttää renkaat varastossa ja saada leasing-maksusta alennusta.
Renkaat olivat auton alla 15.1. - 13.4. ja 13.4. niissä ei mitään mustia jälkiä ollut.
Niin ja rengasliikeessä matkaa kotiin on noin 3km ja keli oli kuiva.