https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Kokemuksia BMW 518d (F10/F11)?

MTO

Sisäänajettu
Liittynyt
22.12.2013
Nyt syksyn faceliftin myötä valikoimaan tuli 518d. Moottori on täysin sama kuin 520d, mutta ohjelmallisesti tehoa on pudotettu 184 hv:sta 143 hevosvoimaan väännön pudotessa 20 Nm (380->360). Onko kokemuskia kuinka vaikuttaa käytännön suorituskykyyn? Hinnoittelu on houkutteleva, 518d farkkuna lähes 4300 euroa edullisempi kuin 520d business-varustein.


- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Samaa mallia katselin, kun haarukoin mahdollista työsuhdeautoa. En ole ajanut tätä kuitenkaan. Mutta vaikuttaisi BMWforumin käyttäjäkommenttien valossa hyvältä vaihtoehdolta. Vääntöero kalliimpaan on pieni, ja arkiajossa ei kierrätetä usein huipputehon alueelle. Itse olisin ollut tuon valmis hyväksymään, mutta päätin mennä vielä halvempaan.
 
Itse ajattelisin näin ilman käytännön kokemuksia, että aikanaan pirssin vaihtuessa 518d on valintani ELLEI 520d xDrivestä ole mahtavaa kamppistarjousta. XDrive hintaan 499 eur veisi tässä tapauksessa voiton. 
 
Tuo oli yhtenä vaihtoehtona kun autokiima oli kuumimmillaan. 5-sarja on kuitenkin minun makuun hieman liian pappamainen ja pyysinkin tarjouksen 3-sarjan GT:stä. Ihan ok kauppa olisi ollut, mutta kun xDrive-kamppanjaa ei enää ollut päällä, niin jäi vaihtamatta. Lisäksi huippuhyvä tarjous uudesta Tigusta varsin erinomaisilla varusteilla käänsi pään tuohon korotettuun smurffibussiin.

Kyllä tuo perusdiesel vie autoa ihan arkiajoon riittävästi, mutta urheiluauto se ei todellakaan ole.
 
MMV sanoi:
Kyllä tuo perusdiesel vie autoa ihan arkiajoon riittävästi, mutta urheiluauto se ei todellakaan ole.

Ei, eikä 520d:kään ole. Normiliikenteeseen käytännön väännön myötä riittävä. Toki 530d olisi se mahtimoottori, mutta hinta karkaa aivan liian korkeaksi.
 
Riittävähän se varmasti on. Mutta sopii mielestäni pemarin luonteeseen kuin hajuvesi mannapuuroon. X1:stä olen tuolla koneella ajellut ja kyllä siitä on pemarismi kaukana, kaasu pohjassa liikkuu ihan jees mutta reserviä ei jää ollenkaan.

Voisin kuvitella F10:n olevan aika potkulauta tuolla moottorilla kun vauhdin tunnetta on vielä huomattavasti vähemmän.
 
MMV sanoi:
5-sarja on kuitenkin minun makuun hieman liian pappamainen ja pyysinkin tarjouksen 3-sarjan GT:stä.

Tämän saman kommentin olen kuullut muiltakin ;)! Se on jännä juttu, että Audi A6 on fiilikseltään dynaamisempi, mutta 5-sarjaa luonnehditaan toisinaan juuri noin. Toki tilanne muuttuu kun valitsee M550d:n.
 
Minusta taas ex-oma A6 3.0 TDI quattro oli reilusti pappamaisempi kuin Bemun F10 523iA. Bemu oli pienemmän ja ketterämmän tuntuinen. Ja ehkä myös ärhäkämpi, kun hieno kuutoskone lauloi valittamatta 7000 rpm paikkeille.
 
MTO sanoi:
Nyt syksyn faceliftin myötä valikoimaan tuli 518d. Moottori on täysin sama kuin 520d, mutta ohjelmallisesti tehoa on pudotettu 184 hv:sta 143 hevosvoimaan väännön pudotessa 20 Nm (380->360). Onko kokemuskia kuinka vaikuttaa käytännön suorituskykyyn? Hinnoittelu on houkutteleva, 518d farkkuna lähes 4300 euroa edullisempi kuin 520d business-varustein.

Jos kone on täysin sama ja kilkkeet muuten (518d vs 520d) niin eikös sen silloin halutessaan saa helposti 520d:n powerkitillä 200hv malliksi (?), hinta sillä noin 1500e... Jos näin on niin silloin 520d:tä ei kannata enää ostaa, kun nelivetokamppiksen aikaan ja vain ehkä (?) silloinkin...

En siis itse tiedä onko motit 18 ja 20 identtisiä ja saako kit:n 18-malliin, mutta jos saa niin omalla kohdalla nyt autoa ostaessa ostaisin 18d:n ja siihen kit päälle. Nykyinen kulkine on 520d ja kyllä sillä pärjää, mutta ei se vauhdin hurmaa tarjoile... Täytyy käydä 18d ajamassa niin osaa verrata menohaluja.
 
Vice sanoi:
En siis itse tiedä onko motit 18 ja 20 identtisiä ja saako kit:n 18-malliin, mutta jos saa niin omalla kohdalla nyt autoa ostaessa ostaisin 18d:n ja siihen kit päälle.

Kyllä ne ovat, monessa eri mediassa asia todettu, esimerkiksi tässä: "....Underneath the headline power figure lies the same 2.0-litre unit, but while it gives away 40bhp to the 520d, it only lags behind by 14lb ft. ...."

http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/5-series/first-drives/bmw-518d-se-first-drive-review
 
Vice sanoi:
Jos kone on täysin sama ja kilkkeet muuten (518d vs 520d) niin eikös sen silloin halutessaan saa helposti 520d:n powerkitillä 200hv malliksi (?), hinta sillä noin 1500e... Jos näin on niin silloin 520d:tä ei kannata enää ostaa, kun nelivetokamppiksen aikaan ja vain ehkä (?) silloinkin...

518d:hen ei saa tai en ainakaan löytänyt Bemarin M Performance Kitiä. 520d:n suoritusarvoja nostaa ihan mukavasti:
http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/owners/accessories/accessoryDetail.accessoryId=8673.html
"....Output increase from 135kW to 147kW. Torque increase from 380Nm to 420Nm. New engine control unit, modified engine electronics and more powerful intercooler......" Suomessa asennettuna 1500 euroa sisältäen mainitut kilkkeet. Mielestäni ei paha hinta vs. "perinteiset" lastuviritykset.
 
Aika erikoista tarjota tuollaista kittiä 520d:hen, kun samaan aikaan harjoitetaan ryöstöhinnoittelua 520d:stä 525d:hen 8000 euroa 25 kilowatista.
 
nemos sanoi:
Aika erikoista tarjota tuollaista kittiä 520d:hen, kun samaan aikaan harjoitetaan ryöstöhinnoittelua 520d:stä 525d:hen 8000 euroa 25 kilowatista.
Tämä oli viimeisimmässä Bemarin mainoskirjeessä mikä tuli. Mikä parasta, takuut ym. säilyy päinvastoin kuin "tarvikevirityksissä".....Hieman houkuttaisi :p

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 

https://on.renkaatvaihtoon.fi/t/t?a=574463820&as=1920463831&t=2&tk=1