https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Koeajoraportti: Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG ( olisiko ollut Comfortline )

Paha71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
24.12.2013
Disclaimer: kaikki kirjoittamani on tyystin omiin empiirisiin havaintoihini - ja naisystäväni havaintoihin - perustuvaa mielipidetekstiä. Joku toinen voi olla samasta autosta ihan eri mieltä.  :)  Mukana myös havaintoja liikkeen asiakaslähtöisestä toiminnasta, tai sen puutteesta. Pahoittelen etukäteen mahdollisia asiavirheitä ja/tai -puutteita. Kommentit ovat erittäin tiivistettyjä, plussat ( + ) ja miinukset ( - ) eriteltyinä.

Autoliike: Volkswagen Center Airport

Koeajoreitti: Airport Center - Hyrylä - Kerava - Lahden moottoritie ( E4 ) - Koivukylänväylä - Airport Center

+ simppeli, mutta moderni ulkoa - muttei mikään muotoilun kukkanenkaan  :eek:  :)
+ hyvä näkyvyys
+ ACC:n toiminta - erittäin hyvä varuste ( IMO )
+ suorituskyky ja taloudellisuus
+ ei niin "monimutkainen" kojelauta kuin Audi A3:ssa, mutta passelisti enemmän kuin Beetlessä
+ herätti omistamisenhalua, muttei Beetlen verran  :eek:  :)

Höh... Miinuksia ei löytynyt?  :eek:

EDIT: löytyi miinus - Start/Stop -järjestelmän toiminta; ainakin näin tottumattomalle kaasunpolkimen painallus pelkän jarrupolkimen vapauttamisen sijaan oli hämmästys ja pettymys - olikohan jossain verrokissa parempi toteutus..??

Summa summarum - jos olette kronologisessa järjestyksessä näitä rapsoja jaksaneet lukea: Beetle on # 1, ja A1 muotoilunsa puolesta myös vahvoilla; jos vain saisi koeajaa automaatin...  :rolleyes: Jos ei pysty, niin Golf tai V40 seuraavina. Jotain on kuitenkin vielä kokeilematta...  :rolleyes:  :)


 
Paha71 sanoi:
Höh... Miinuksia ei löytynyt?  :eek:

EDIT: löytyi miinus - Start/Stop -järjestelmän toiminta; ainakin näin tottumattomalle kaasunpolkimen painallus pelkän jarrupolkimen vapauttamisen sijaan oli hämmästys ja pettymys - olikohan jossain verrokissa parempi toteutus..??
Mielestäni silloin, kun auto hold -toiminto on käytössä ja S/S on sammuttanut auton, auto käynnistyy vasta kaasupolkimen painalluksella. Minä en käytä auto holdia ja omani käynnistyy jarrupolkimen nostamisella.
Luonnollisesti silloin, kun ACC on pysäyttänyt ja S/S sammuttanut auton, auto käynnistyy vasta kaasupolkimen painaksulla, koska jalka ei ole jarrulla käynytkään.
 
Kyllähän tuo näyttäisi siltä, että auto hold on ollut aktiivisena.
 
tomppa sanoi:
Mielestäni silloin, kun auto hold -toiminto on käytössä ja S/S on sammuttanut auton, auto käynnistyy vasta kaasupolkimen painalluksella. Minä en käytä auto holdia ja omani käynnistyy jarrupolkimen nostamisella.
Luonnollisesti silloin, kun ACC on pysäyttänyt ja S/S sammuttanut auton, auto käynnistyy vasta kaasupolkimen painaksulla, koska jalka ei ole jarrulla käynytkään.

Okei..  :eek:  Ajoin koeajosta tuon Kerava -> loppupätkän, ja vasta loppuosuudella Koivukylänväylällä kiinnitin huomiota tuohon; tosin, sekoilin muutenkin ajotietokoneen ja ACC:n kanssa, ettei ole mahdottomuus, että tottumaton käyttäjä ei vain osannut käyttää kaikkia auton ominaisuuksia oikein.  :eek:  :)
 
Ai niin...onhan tuolla ylempänä vielä tuo viereenkirjoittaneen vastuuvapauslauseke...  :eek:  :)