D
downtime
Vieras
Tällä kertaa sitten yön yli koeajossa otsikon mukainen kulkine.
2-litrainen bensaturbo joka tuottaa 211 hv ja 350Nm vääntöä sekä lisäksi sähkömoottori joka tuottaa n. 80 hv. Yhteistehoa n. 280hv ja vääntöä muistaakseni huimat 600Nm.
Tehoa siis on. Täysillä akuilla ja optimaalisessa tilanteessa pelkällä sähköllä pääsee n. 20km ja sen jälkeen auto toimii normaalina hybridinä.
Lataus normaalista 230V 16A seinäpistokkeesta vie n. 3 tuntia ja tehokkaammista latauspistokkeista n. 90 minuuttia. Auto oli ladattu kun sitä menin hakemaan joten pääsi heti täysillä akuilla liikkeelle.
Autohan sinällään oli tuttu jo edelliseltä koeajolta joten ajoasento kohdalleen, auto käyntiin ja liikkeelle.
Autossa oli AMG line sisäpaketti, Burmeister audio, 3-alueilmastointi, sähköinen takaluukku, navi, Distronic Plus -paketti, tunnelmavalaistus, peilipaketti ja säilytystilapaketti. Hyvin varusteltu esittelyautoksikin siis.
Hienohan tuo auto on sisältä ja ulkoa, siitä ei pääse mihinkään. Tilaa on hyvin edessä ja takana, tosin varvastila on kortilla mikäli etupenkkiläinen laskee istuimensa täysin alas. Mutta onneksi jalkatilaa on sen verran että varpaita ei välttämättä tarvitse penkin alle tunkea.
Etuistuimissa on erinomaiset säädöt. Tuohon premium businekseen kuuluu etuistuinten mukavuuspaketti, johon kuuluu sähköiset säädöt ristiseläntuelle, etu-ja takareunan korkeudelle sekä selkänojan kallistukselle. Manuaalinen säätö reisituen pituussäädölle sekä istuimen etäisyyssäädölle.
Aivan helvetin hyvät istuimet. Ajoasennon saa aivan täydelliseksi ja noissa kyllä viihtyi. En muista milloin viimeksi olisin ajanut autoa jossa viihtyy istuimella näin hyvin. Ei tuntunut pidempi ajorupeamakaan missään.
Mitens auto sitten suoriutui empiirisestä ajotuntumatestistä. Hyvin. Ohjaustuntuma on looginen ja tunnokas. Lisää tunnokkuutta saa asettamalla ajoasetuksen Sport tai Sport+:lle jolloin ohjaus jäykistyy entisestään sekä tässä myös jousitus tiukkenee kun autossa on Airmatic -ilma-alusta. Myös kaasuvaste herkkenee ja auto käyttää tässä sähkötilaa enää äärimmäisen harvoin. Sähkömoottoria käytetään käytännössä vain tehoapuna.
Ja kyllä tuo auto liikahtaa. 6.2 sekuntia 0-100km/h. Teho ja vääntö tuntuu kyllä nimittäin liimaa täyskiihdytyksessä penkkiin tehokkaasti. Sakot tällä autolla kyllä repäsee nopeaan jos niin haluaa, valitettavasti siis Suomen oloissa ei oikein tehoista pääse nauttimaan täysin rinnoin
Auto on kyllä hiljainen moottoritienopeuksissakin vaikka tässä oli vielä nastat alla. Jonkin verran nastahuminaa kuuluu mutta se ei häiritse ja kun moottorista ei kuulu yhtään mitään. Bensamoottori on todella hyvin eristetty.
Tämä antaa hyvän mahdollisuuden nauttia Burmeister audion erinomaisesta soundista. Ei tuo nyt paras systeemi ole mitä olen kuunnellut autossa mutta erinomainen se oli silti ja onkin ehdoton lisävaruste omalla listallani mikäli autoon päädyn.
Sähköajo oli hiukan pettymys. Tänä aamuna auto näytti 23km ajomatkaa täydellä akulla. Ulkona 2.5 astetta lämmintä. Sähköllä pääsin n. 15 km jonka jälkeen bensamoottori käynnistyi.
Kokonaiskulutus ajotietokoneen mukaan oli eilisillan ja tämän aamun ajeluista 5.7l/100km. Ajomatka kokonaisuudessaan 125 km joka sisälsi enimmäkseen kaupunkiajoa ja n. 25 km moottoritietä.Ei vajaa 300hv bensa-autolle ihan posketon lukema.
Mahtava auto. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tuo hemmetin kallis auto mutta saa tuossa rahalle kyllä oikeasti vastinettakin.
Muutamia kuvia :
2-litrainen bensaturbo joka tuottaa 211 hv ja 350Nm vääntöä sekä lisäksi sähkömoottori joka tuottaa n. 80 hv. Yhteistehoa n. 280hv ja vääntöä muistaakseni huimat 600Nm.
Tehoa siis on. Täysillä akuilla ja optimaalisessa tilanteessa pelkällä sähköllä pääsee n. 20km ja sen jälkeen auto toimii normaalina hybridinä.
Lataus normaalista 230V 16A seinäpistokkeesta vie n. 3 tuntia ja tehokkaammista latauspistokkeista n. 90 minuuttia. Auto oli ladattu kun sitä menin hakemaan joten pääsi heti täysillä akuilla liikkeelle.
Autohan sinällään oli tuttu jo edelliseltä koeajolta joten ajoasento kohdalleen, auto käyntiin ja liikkeelle.
Autossa oli AMG line sisäpaketti, Burmeister audio, 3-alueilmastointi, sähköinen takaluukku, navi, Distronic Plus -paketti, tunnelmavalaistus, peilipaketti ja säilytystilapaketti. Hyvin varusteltu esittelyautoksikin siis.
Hienohan tuo auto on sisältä ja ulkoa, siitä ei pääse mihinkään. Tilaa on hyvin edessä ja takana, tosin varvastila on kortilla mikäli etupenkkiläinen laskee istuimensa täysin alas. Mutta onneksi jalkatilaa on sen verran että varpaita ei välttämättä tarvitse penkin alle tunkea.
Etuistuimissa on erinomaiset säädöt. Tuohon premium businekseen kuuluu etuistuinten mukavuuspaketti, johon kuuluu sähköiset säädöt ristiseläntuelle, etu-ja takareunan korkeudelle sekä selkänojan kallistukselle. Manuaalinen säätö reisituen pituussäädölle sekä istuimen etäisyyssäädölle.
Aivan helvetin hyvät istuimet. Ajoasennon saa aivan täydelliseksi ja noissa kyllä viihtyi. En muista milloin viimeksi olisin ajanut autoa jossa viihtyy istuimella näin hyvin. Ei tuntunut pidempi ajorupeamakaan missään.
Mitens auto sitten suoriutui empiirisestä ajotuntumatestistä. Hyvin. Ohjaustuntuma on looginen ja tunnokas. Lisää tunnokkuutta saa asettamalla ajoasetuksen Sport tai Sport+:lle jolloin ohjaus jäykistyy entisestään sekä tässä myös jousitus tiukkenee kun autossa on Airmatic -ilma-alusta. Myös kaasuvaste herkkenee ja auto käyttää tässä sähkötilaa enää äärimmäisen harvoin. Sähkömoottoria käytetään käytännössä vain tehoapuna.
Ja kyllä tuo auto liikahtaa. 6.2 sekuntia 0-100km/h. Teho ja vääntö tuntuu kyllä nimittäin liimaa täyskiihdytyksessä penkkiin tehokkaasti. Sakot tällä autolla kyllä repäsee nopeaan jos niin haluaa, valitettavasti siis Suomen oloissa ei oikein tehoista pääse nauttimaan täysin rinnoin
Auto on kyllä hiljainen moottoritienopeuksissakin vaikka tässä oli vielä nastat alla. Jonkin verran nastahuminaa kuuluu mutta se ei häiritse ja kun moottorista ei kuulu yhtään mitään. Bensamoottori on todella hyvin eristetty.
Tämä antaa hyvän mahdollisuuden nauttia Burmeister audion erinomaisesta soundista. Ei tuo nyt paras systeemi ole mitä olen kuunnellut autossa mutta erinomainen se oli silti ja onkin ehdoton lisävaruste omalla listallani mikäli autoon päädyn.
Sähköajo oli hiukan pettymys. Tänä aamuna auto näytti 23km ajomatkaa täydellä akulla. Ulkona 2.5 astetta lämmintä. Sähköllä pääsin n. 15 km jonka jälkeen bensamoottori käynnistyi.
Kokonaiskulutus ajotietokoneen mukaan oli eilisillan ja tämän aamun ajeluista 5.7l/100km. Ajomatka kokonaisuudessaan 125 km joka sisälsi enimmäkseen kaupunkiajoa ja n. 25 km moottoritietä.Ei vajaa 300hv bensa-autolle ihan posketon lukema.
Mahtava auto. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tuo hemmetin kallis auto mutta saa tuossa rahalle kyllä oikeasti vastinettakin.
Muutamia kuvia :






