M
MMV
Vieras
Olisiko porukassa kiinnostuneita kokeilemaan matalankynnyksen autourheilua eli rokkirallia? Rokkiralli on AKK:n ulkopuolinen autourheilusarja, joka vastaa superin puolella hyvin pitkälti rallicrossia ja myytävissä autoissa jokkista. Lisenssiä ei ole, vastuuvakuutus tulee järjestäjän puolelta, mutta suositeltavaa on ottaa oma vakuutus noita kisoja varten.
Superin kärkiautot alkavat olla jo erittäin kalliita, mutta kardaani- ja etuvetoluokissa hintataso on vielä inhimillinen, joskin selkeästi nousupaineinen. Myös myytävien luokassa alkaa kovimmat autot vastata JM:n EVK-luokan autoja ja rokkipelejä onkin jonkin verran virrannut pienin kaarimuutoksin JM-kisoihin. Myös toiseen suuntaan tapahtunutta liikehdintää on huomattu.
Meillä on tämän kauden jälkeen neljä kardaaniautoa, joista jokainen on potentiaalinen A-finaaliauto. Eli tarjolla olisi Toyota Corolla 2.2 litraisella Opelin OHC-ruiskutekniikalla ja välitetyllä laatikolla, tuplaiskarialusta, nelilinkit jne. Tällä autolla useita A-finaalimeriittejä. Toinen Corolla on puhdas voittaja-auto; Volvon 2.3 litrainen ruiskutekniikka siirrettynä 30 cm, välitetty laatikko, tuplaiskarialusta jne. Tällä autolla on takana useita voittoja. Kolmantena Volvo 245 farkku, 2.3 litrainen kaasaritekniikkainen auto, muutetuilla vakiolinkeillä, tuplaiskareilla. Autolla on oltu ruiskutekniikalla A-finaalissa joitakin kertoja, nyt uudella kaasaritekniikalla todennäköinen A-finaalin vakiovieras. Erittäin helppo auto ajaa ja lähtee erinomaisesti viivalta. Neljäntenä myös uusitulla tekniikalla oleva Volvo 360 2.3 litraisella koneella ja tuplakaasareilla, tässäkin tuplaiskarialusta. Autolla ei vielä meriittejä, mutta todennäköinen A-finaaliauto.
Kaikissa autoissa turvavarusteet varmasti kunnossa; hyvät ja tukevat kaaret, jokaisessa uudet leimalliset 6-pistevyöt ja kunnolliset penkit.
Olen itse kahden vaiheilla, jatkanko kilvanajoa rokkirallissa ensi vuonna, tämän takia voisin Autostadiumin porukalle tarjota jollakin molemmille osapuolille toimivalla diilillä mahdollisuuden kokeilla autourheilua. Tarjoamani autot ovat jo oikeasti kohtuullisen kilpa-automaisia ja nopeita, rattimies voi ajaa noilla voittoon asti. Volvo-tekniikkainen Corolla saattaa olla tarjouksen ulkopuolella tai ainakin sopimus on erilainen kuin muiden kohdalla. Tuo on nimittäin voittaja-auto myös JM:n EVK-kahinoissa ja vaatii jokaiseen kilpailuun useita suoja-arpoja á 20 euroa ja hyvää onnea...
Superin kärkiautot alkavat olla jo erittäin kalliita, mutta kardaani- ja etuvetoluokissa hintataso on vielä inhimillinen, joskin selkeästi nousupaineinen. Myös myytävien luokassa alkaa kovimmat autot vastata JM:n EVK-luokan autoja ja rokkipelejä onkin jonkin verran virrannut pienin kaarimuutoksin JM-kisoihin. Myös toiseen suuntaan tapahtunutta liikehdintää on huomattu.
Meillä on tämän kauden jälkeen neljä kardaaniautoa, joista jokainen on potentiaalinen A-finaaliauto. Eli tarjolla olisi Toyota Corolla 2.2 litraisella Opelin OHC-ruiskutekniikalla ja välitetyllä laatikolla, tuplaiskarialusta, nelilinkit jne. Tällä autolla useita A-finaalimeriittejä. Toinen Corolla on puhdas voittaja-auto; Volvon 2.3 litrainen ruiskutekniikka siirrettynä 30 cm, välitetty laatikko, tuplaiskarialusta jne. Tällä autolla on takana useita voittoja. Kolmantena Volvo 245 farkku, 2.3 litrainen kaasaritekniikkainen auto, muutetuilla vakiolinkeillä, tuplaiskareilla. Autolla on oltu ruiskutekniikalla A-finaalissa joitakin kertoja, nyt uudella kaasaritekniikalla todennäköinen A-finaalin vakiovieras. Erittäin helppo auto ajaa ja lähtee erinomaisesti viivalta. Neljäntenä myös uusitulla tekniikalla oleva Volvo 360 2.3 litraisella koneella ja tuplakaasareilla, tässäkin tuplaiskarialusta. Autolla ei vielä meriittejä, mutta todennäköinen A-finaaliauto.
Kaikissa autoissa turvavarusteet varmasti kunnossa; hyvät ja tukevat kaaret, jokaisessa uudet leimalliset 6-pistevyöt ja kunnolliset penkit.
Olen itse kahden vaiheilla, jatkanko kilvanajoa rokkirallissa ensi vuonna, tämän takia voisin Autostadiumin porukalle tarjota jollakin molemmille osapuolille toimivalla diilillä mahdollisuuden kokeilla autourheilua. Tarjoamani autot ovat jo oikeasti kohtuullisen kilpa-automaisia ja nopeita, rattimies voi ajaa noilla voittoon asti. Volvo-tekniikkainen Corolla saattaa olla tarjouksen ulkopuolella tai ainakin sopimus on erilainen kuin muiden kohdalla. Tuo on nimittäin voittaja-auto myös JM:n EVK-kahinoissa ja vaatii jokaiseen kilpailuun useita suoja-arpoja á 20 euroa ja hyvää onnea...